Frokost SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ida, 14. juni 2014.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Hold dere fast, my dearly beloved is about to be yelled at.

Vi har jo alle selektiv hukommelse, men jeg mener å huske at pre GO/PLUS-opplegget så var frokosten hos SAS standardisert. Det vil si at det var de samme produktene, med de samme merkene hver gang. Slik at man alltid visste hva man kunne forvente seg. Kan dette stemme, eller har noen noen innvendinger på det?

Either way - jeg er faktisk skuffet over frokostkonseptet til SAS nå om dagen. Hovedsaklig fordi innholdet varierer noe så grassalt avhengig av hvilken flight du flyr. Og ikke bare i HVA som er i boksen, men også merket på produktene. Mellom ARN-OSL har jeg i det siste fått TINE yogurt, Møllerens muesli, den samme appelsinjuicen som har vært bestandig og varierende pålegg i en plasteske. Mellom ARN-TOS (direkteruta) har jeg fått Bjerrebergs (eller noe i den duren) økologiske danske yogurt og en annen muesli.

I dag KRN-ARN fikk jeg kun en yogurt, som var laktosefri uansett om du ville eller ikke, fra en estisk produsent (!!!) - og en boks appelsinjuice (du måtte putte sugerør i) fra italia. Det var ikke muesli. Av positive ting var det en god ost og skinke til å ha på rundstykkene + en pakke smør og appelsinmarmelade med kinesisk skrift på. Det stod made in austria men... my skeptic is skeptic.

Får Ryanairvibes av det jeg antar er billigprodukter. Appelsinjuicen var støgg, og å se voksne businessmenn sitte og sippe appelsinjuice fra boks som små barn var jo en morro affære. Yogurten smakte helt ok, men jeg vil ikke ha noe billigdritt fra estland uansett how tasty it might be. Complaaaaint. Når du skriver "enjoy our scandinavian breakfast" skal den for pokkern være skandinavisk. *sur smiley*

Jeg tenkte vi kunne poste våre opplevelser av frokosten her, og se om det er noe standardisering avhengig av hvilken rute man flyr. Jeg håper ikke dette er standard innenriks svensk frokost - men samtidig håper jeg iallefall ikke dette er den "nye" frokosten over hele linja...

2. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet ikke hva som er standardproduktene som SAS har fra de ulike basene, men det er cateringleverandøren hvor maten blir lastet som "lager" maten. Så catering som blir lastet i f.eks. OSL vil ha Tine produkter osv. Nå er det en del produkter som Gate Gourmet selv importerer, men også en del som SAS tar inn. Innenfor EU så er det et marked og prduktene blir nok levert der det er billigst. Fra Norge så har du en del toll og slikt og vil i større grad ha lokale produkter. Det er sikkert noen andre her som har oversikt på hvilken standard som SAS har satt, men generelt så går det per produkttype og mengde og ikke på leverandør. dvs. appelsinjuice med slik mengde. Men om det er produkter som tydelig er dårlig eller ikke holder mål, så må man klage (til SAS fortrinsvis - om man ønsker det endret). Det hender også at cateringleverandøren er tom for en del produkter, og må erstatte det med annet.

Dette gjelder samtlige flyselskaper, f.eks. om LH ikke har levert nok mat fra MUC/FRA og på returen fra OSL, så vil maten være annerledes enn den som kom fra Tyskland (på godt og vondt).

Dash liker dette

Del denne siden