Får ikke refundert plus-billett i Norge?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av snik, 13. jan 2018.

  1. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket en plus-billett ALF - OSL for en stund tilbake på et salg av noe slag. Jeg har lenge trodd at alle plus-billetter i Norge er fullt refunderbare, og at plus-saver konseptet i Europa er det som krever gebyr for avbestilling. Stemmer ikke dette? Jeg har klasse A på billetten.
    Spørsmålet mitt er altså, får man kjøpt plus-billetter i Norge som ikke er fullt refunderbare?
     
  2. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Plus (ikke Saver) i Europa skal fint kunne refunderes, og du skal få alle pengene tilbake. Har du fylt ut avbestillingsskjeamet? https://www.sas.no/reiseinfo/service-og-tilbakemeldinger#/par-content_text_479

    Avbestillingsknappen på SAS.no forsvinner etter 24 timer, så etter dette må du bruke skjemaet over eller kontakte kundeservice.

    Erfaringsmessig har jeg fått mail om at avbestillingen er godkjent og pengene på vei allrede neste virkedag.
     
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å ringe 05400 for å kansellere Plus innenlands. Du får full refusjon.
     
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Man skal nå kunne ringe 915 05400

    Da slipper man å betale for samtalen
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har telenor opphevet sperren?

    Ellers kan man bruke chat/gullmail etc.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Funker fint å ringe 915 05400 med Talkmore i hvert fall. De har Telenor-dekning.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er operatørstyrt og ikke nettverksstyrt.
    Når jeg har ringt disse 915* nummerene før har det kommet en melding fra Telenor.
    "Dette nummeret er for utenlandsbruk og kan ikke nås fra Norge" eller noe slikt.
     
  8. mhogseth

    mhogseth Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nytt EU-regelverk fra i sommer gjør at alle bedrifter er nødt til å ha "vanlige" telefonnumre. Derfor funker også 915-nummeret nå.
     
  9. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Støtter denne. Gjelder de fleste steder hvor kun 5-sifrede tlf har vært tilgjengelig tidligere.
     
  10. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg har forstått det er alle, med unntak av det offentlige (sykehus etc.), etter endringen i sommer lovpålagt å ha 8-sifret nummer. Det er for de fleste 5-sifrede, løst ved å legge på 915-...
     

Del denne siden