Jeg booket en plus-billett ALF - OSL for en stund tilbake på et salg av noe slag. Jeg har lenge trodd at alle plus-billetter i Norge er fullt refunderbare, og at plus-saver konseptet i Europa er det som krever gebyr for avbestilling. Stemmer ikke dette? Jeg har klasse A på billetten. Spørsmålet mitt er altså, får man kjøpt plus-billetter i Norge som ikke er fullt refunderbare?
SAS Plus (ikke Saver) i Europa skal fint kunne refunderes, og du skal få alle pengene tilbake. Har du fylt ut avbestillingsskjeamet? https://www.sas.no/reiseinfo/service-og-tilbakemeldinger#/par-content_text_479 Avbestillingsknappen på SAS.no forsvinner etter 24 timer, så etter dette må du bruke skjemaet over eller kontakte kundeservice. Erfaringsmessig har jeg fått mail om at avbestillingen er godkjent og pengene på vei allrede neste virkedag.
Det er operatørstyrt og ikke nettverksstyrt. Når jeg har ringt disse 915* nummerene før har det kommet en melding fra Telenor. "Dette nummeret er for utenlandsbruk og kan ikke nås fra Norge" eller noe slikt.
Nytt EU-regelverk fra i sommer gjør at alle bedrifter er nødt til å ha "vanlige" telefonnumre. Derfor funker også 915-nummeret nå.
Slik jeg har forstått det er alle, med unntak av det offentlige (sykehus etc.), etter endringen i sommer lovpålagt å ha 8-sifret nummer. Det er for de fleste 5-sifrede, løst ved å legge på 915-...