Gøy med gull

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 14. juni 2014.

  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    ...er overskriften på innlegget til Victor D. Norman i dagens DN. Her harselerer han med bonusjaget og konkluderer med at alt blir dyrere med bonusprogrammene. Stusselig lesing fra en prinsipprytter.
     
    SASDC8 liker dette
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig å få med seg at det var Victor Norman som Administrasjonsminister som innførte bonusforbudet i Norge i 2002. Han har klaget flere ganger på at dette ble lov igjen i artikler og innlegg, han har vært motstander mot bonusprogrammer i Norge hele veien.

    Fun fact: Victor D. Norman er gift med Christine Meyer, direktør i Konkurransetilsynet som åpnet for flybonus igjen i Norge i 2013. Sikkert livlig rundt middagsbordet!
     
    Islending, tommy777, TommyL and 2 others like this.
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er Victor gullmedlem selv ;)
     
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,785
    Bonuspoeng:
    183
    Å det var ham - flygel-Victor som reiste med SAS tiltros for at Dep. hadde avtale med Norwegian...
     
  5. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg synes det var helt grei lesning. Det er fullt i gullstuen, og det går ikke alltid veldig fast i fast track'en (samt at jeg har observert at den har vært stengt 2 ganger når jeg har vært innom den siste drøye uken).

    Han har jo også litt faglig forståelse av problemstillingen, og det har neppe noe med sjalusi å gjøre.

    Forøvrig var det vel Regjeringen og ikke Konkurransetilsynet som opphevet forbudet, og basisen for beslutningen hadde ikke noe med nasjonale konkurranselovgivningen å gjøre men forhold knyttet til det indre marked diktert av ESA. :)
     
    Last edited: 14. juni 2014
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror ikke departementet har hatt en eksklusiv avtale med DY. Statlige etater har normalt sett avtaler med både DY og SK.
     
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,785
    Bonuspoeng:
    183
    Vell, der jeg jobber har pr dd primær avtale med DY noe vi nå har hatt noen år, sekundær avtale med WF og SAS der DY ikke flyr. Den gang Normann fikk pepper i media om dette, pendlet han t/r OSL-BGO.
     
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ok. Der jeg jobber har vi avtaler med begge, med hovedregelen å velge rimeligste alternativ for arbeidsgiveren. Trodde det var standarden, spesielt siden KT gikk ut med et "forbud" mot eksklusive avtaler.
     
  9. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    La oss si det slik: Norman føler seg nok ikke så lett truet av andre mennesker! ;)
     
    Last edited: 15. juni 2014
    Roberto liker dette
  10. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Men at han er en smule partisk i denne saken er vel ingen overraskelse. DN kunne spandert litt "bakgrunnsinfo" i en egen kolonne i gårsdagens avis mht tidligere jobb og nåværende sivile status.
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Leste det på gårsdagens MR OSL-CPH-MAD retur. Viste til flyvertinnen som skulle lese det. Nevnte hun hadde flydd ham mange ganger.
    Synes artikkelen var litt sutrete, men jeg mistet nesten selv OSL-CPH siden fasttrack ikke åpnet før 0600, og jeg hadde prioritert en drink på Starbucks.

    Ny MAD tur imrg tidlig:eek:
     
    Henning liker dette
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nå fikk jeg sett online-versjonen og lest innlegget, ja. Det der var et innelegg fult av feil og det å skyte budbringeren eller pianisten eller noe sånn...

    http://www.dn.no/meninger/kommentarer/2014/06/13/Med-egne-ord/gy-med-gull
     
    tommy777 liker dette

Del denne siden