Gamle DnB Amex reiseforsikring

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Spielhaug, 30. jan 2020.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Hei
    Har en bonusreise som er «betalt» med gamle Amex fra DNB, og nå kom ikke bagasjen. Så da lurer jeg på om tidligere reiseforsikring gjelder fra dette kortet, og hvordan skal man kunne dokumentere at reisen er betalt med DNB amex når det ikke går an å logge seg inn på nettsidene deres?
    Og ikke minst, hvor mye klær har jeg rett på å kjøpe, bagasjen kommer ikke før imorgen (om ca 22timer)

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,385
    Bonuspoeng:
    113
    Har du forsøkt https://www.americanexpressonline.no/

Det var et nummer man kunne ringe også men finner det ikke. Ring eventuelt 91504800 og spør om råd

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer ikke inn på den siden. DNB chat henviste meg til Falck Global, så jeg får forsøke de

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener det ble opplyst ved overgangen om at reiseforsikringen kun gjaldt til 1. Juni ifjor for reiser kjøpt med det gamle kortet.

Xflipper liker dette
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Det synes jeg var litt rart siden reisen ble kjøpt 17.juni 2019. Fikk et annet nummer å ringe seinere idag, så får jeg se om det bare blir kasteball eller om noen tør å ginet skikkelig svar

6. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Mener også dette er riktig.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjaldt ihvertfall SAS Amex fra dnb. Men disse stoppet også å virke i slutten av 2018, evt slutten av januar 2019, så jeg antar at du kjøpte reisen med Green, Gold eller Plat? Da vet jeg ikke hva som gjelder.

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Hm, når du nevnte slutten av 2018, så kom jeg til å tenke. «Nye Amex» fikk vi i begynnelsen av 2019? Jeg antok at jeg betalte med DNB-Amex i juni 2019 siden jeg ikke fant faktura i appen lengre tilbake enn til august...

9. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    AmEx Centurion line-kort (fra AmEx Norden) (Green, Gold og Platinum) kom i april 2019.

10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg funnet problemet, og det var en klassisk PICNIC.
    Hadde SAS Amex Premium frem til juli 2019, oppgraderte da til Elite. Derfor viser ikke faktura fra før august i appen, og det forledet meg til å tro at jeg hadde DNB Amex frem til juni 2019...
    Så da er ting noe enklere, da er det Amex Premium reiseforsikring jeg hadde!

edit: rota med rekkefølgen på Elite og Premium

Last edited: 31. jan 2020
    Jorge liker dette

Del denne siden