Garanterer - Men klarer ikke levere

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Anton80, 26. jan 2018.

  1. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ingen "case", kun nysgjerrig.

    Når hotellet ikke klarer å levere 48/24 timers garanti på rom til toppnivå medlemmer. .
    Eller "Garantert" oppgradering m.m
    (Eller andre lovnader)

    Hva er deres erfaringer mtp kompenasjon/hva gjør hotellet for å "blidgjøre"/gjøre det godt igjen?

    Noen som har erfaringer?
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det mest vanlige er vel at dem kaster en bunke poeng etter deg. Er vel også noen restriksjoner angående 48/24 timers garantien?
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    https://loyaltylobby.com har skrevet flere inngående poster med ulike erfaringer hvor kunder blir bortvist pga fullt hotell. Ofte har de konkrete innsendte saker hvor de rådgir og følger prosessen. Det er som regel avvik fra hvordan reglene er, og hvordan de praktiseres. Det er også endel restriksjoner som @Misterix nevner, ulikt fra (hotell) program til program.

    Jeg har lest mange slike saker og det kan virke som om staff/management enten ikke kan reglene, eller velger å lure (spare penger?) kunden(e). Nå er det riktignok klagesakene en hører mest om når man blir bortvist.

    Om du tenker på garantert rom som mange av programmene har, er det sykt dyrt og etter hvert med så mange restriksjoner og unntak (block dates/special holidays) at det egentlig ikke er noe særlig til garanti lengre. OMMAT-bloggen har vel også adressert dette på Hyatt og Hilton-programmene. Jeg har mest kjennskap til de to sistnevnte med diamant i begge.
     
    Last edited: 27. jan 2018
    Anton80 liker dette
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Har ved 2 anledninger skulle hatt rom i Harstad og har Black nivå hos Thon. Begge gangene var det ikke blackout datoer. Når jeg sier jeg er Black sier de at de skal se på saken og at de garanterer rom "på sted" og ikke hotell(greit nok).
    Når de da ringer tilbake har det endt med at jeg har fått et stusslig hotell 1 time utenfor byen i ingenmannsland. Så for min del har dette vært en stor skuffelse.
    Har spørt hva de mener med "på sted", og at jeg syntes 1 time uten forbi en by ikke regnes som "på sted" men får alltid bare noe vas av et svar.
     
  5. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe.... 1 time unna. Ja det er elendig. Spør om hotell i Kristiansand, og få i Arendal :confused:
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Hadde jeg tenkt meg om skulle jeg sendt en klage i ettertid. Får bli neste gang ;)
     
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Dette styres vel ofte med pris. Før var det jo sånn at all EBG var garatert plass på Sas fly ved bestilling 24 (eller var det 48) t før . Men prisen du fikk.........

    Mulig dette fortsatt er en EBD/G fordel ?
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fortsatt en EBG/EBD fordel, og billetten du får er en Cc(dyr).
    I sommer når alle fly var nesten fulle fjernet de det for EBG for en liten periode om jeg ikke husker feil
     
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,921
    Bonuspoeng:
    183
    Fått "tilbud" om rom på garantert plass flere ganger, det dureste var hos BLU i Split, de skulle ha4800€ for 1 natt. Lite verdt den garantien i mine øyne, aldri fått under tredobbel pris i forslaget fra enten CC eller IHG.

    Edit: Hilton har fungert greit nok
     
  10. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått det flere ganger hos Thon i Oslo...
    (Husker ikke prisene, men mener å erindre at de har kostet mellom 1600,- og 2300,-)
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Choice kunne gi meg garantert rom på lillehammer for ca 2500,-. Takket pent nei og bestilte for halv pris etter at noen andre avbestilte.
     
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Litt i samme gate, har brukt SAS EBD til å tvinge meg plass på fulle fly et par ganger. Stive priser, men god fordel når det faktisk gjelder.
     
  13. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Annen garanti men.. Nordic Choice Club Garanterer jo sine Platinum medlemmer oppgradert romkategori. Ingen unntak eller restriksjoner..
    Men, I det siste er opplevelsen at de IKKE kan levere på denne garantien. De har ingen mate å håndtere dette på. det blir bare rot og kål. Choice Club skylder på hoteller og vice versa.. Så den garantien er ikke mye verd...
     
    vegardg liker dette
  14. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det bare å klage til dem. Via epost. Håpe på noe mer enn en beklagelse. F.eks poeng. Fått oppgradering hos dem hver gang... og det som gull. Blir Platinum i mai. Sist oppgradert.... nå for 30 min siden :)
     
  15. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Har klaget, hver gang... De toer sine hender og beklager, that's it.
    I det siste er det 50-50 om det blir oppgradering eller ikke. Jeg skjønner jo at om de har 4 suiter og 5 platinum kommer så har det et problem.. Men da må de kunne håndtere dette, ikke bare drive uriktig markedsføring av en garanti som ikke er reell
     
    Anton80 and MilageRune like this.
  16. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    HELT enig.... Problemet er nok så stort at de burde ha retniningslinjer om de ikke klarer å levere. Et beklager... men vi kan ikke gi det deg vi har lovet deg, det er ikke godt nok.

    Når det et sagt er endel suiter unntatt. Så har du bestilt f.eks delux rom, er du ikke garantert oppgradering. Ref. Vilkår
     
    Last edited: 18. april 2018
  17. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Ref vilkår Platinum: "6.7.5. Garantert oppgradering av romkategori ett nivå, gjelder dersom hotellet har mer enn én romkategori."
     
    Anton80 liker dette
  18. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som unntaket jeg nevnte kun gjelder gull(Og ikke platinum). I såfall har du helt rett
     

Del denne siden