Jeg har ingen "case", kun nysgjerrig. Når hotellet ikke klarer å levere 48/24 timers garanti på rom til toppnivå medlemmer. . Eller "Garantert" oppgradering m.m (Eller andre lovnader) Hva er deres erfaringer mtp kompenasjon/hva gjør hotellet for å "blidgjøre"/gjøre det godt igjen? Noen som har erfaringer?
Det mest vanlige er vel at dem kaster en bunke poeng etter deg. Er vel også noen restriksjoner angående 48/24 timers garantien?
https://loyaltylobby.com har skrevet flere inngående poster med ulike erfaringer hvor kunder blir bortvist pga fullt hotell. Ofte har de konkrete innsendte saker hvor de rådgir og følger prosessen. Det er som regel avvik fra hvordan reglene er, og hvordan de praktiseres. Det er også endel restriksjoner som @Misterix nevner, ulikt fra (hotell) program til program. Jeg har lest mange slike saker og det kan virke som om staff/management enten ikke kan reglene, eller velger å lure (spare penger?) kunden(e). Nå er det riktignok klagesakene en hører mest om når man blir bortvist. Om du tenker på garantert rom som mange av programmene har, er det sykt dyrt og etter hvert med så mange restriksjoner og unntak (block dates/special holidays) at det egentlig ikke er noe særlig til garanti lengre. OMMAT-bloggen har vel også adressert dette på Hyatt og Hilton-programmene. Jeg har mest kjennskap til de to sistnevnte med diamant i begge.
Har ved 2 anledninger skulle hatt rom i Harstad og har Black nivå hos Thon. Begge gangene var det ikke blackout datoer. Når jeg sier jeg er Black sier de at de skal se på saken og at de garanterer rom "på sted" og ikke hotell(greit nok). Når de da ringer tilbake har det endt med at jeg har fått et stusslig hotell 1 time utenfor byen i ingenmannsland. Så for min del har dette vært en stor skuffelse. Har spørt hva de mener med "på sted", og at jeg syntes 1 time uten forbi en by ikke regnes som "på sted" men får alltid bare noe vas av et svar.
Dette styres vel ofte med pris. Før var det jo sånn at all EBG var garatert plass på Sas fly ved bestilling 24 (eller var det 48) t før . Men prisen du fikk......... Mulig dette fortsatt er en EBD/G fordel ?
Det er fortsatt en EBG/EBD fordel, og billetten du får er en Cc(dyr). I sommer når alle fly var nesten fulle fjernet de det for EBG for en liten periode om jeg ikke husker feil
Fått "tilbud" om rom på garantert plass flere ganger, det dureste var hos BLU i Split, de skulle ha4800€ for 1 natt. Lite verdt den garantien i mine øyne, aldri fått under tredobbel pris i forslaget fra enten CC eller IHG. Edit: Hilton har fungert greit nok
Har fått det flere ganger hos Thon i Oslo... (Husker ikke prisene, men mener å erindre at de har kostet mellom 1600,- og 2300,-)
Choice kunne gi meg garantert rom på lillehammer for ca 2500,-. Takket pent nei og bestilte for halv pris etter at noen andre avbestilte.
Litt i samme gate, har brukt SAS EBD til å tvinge meg plass på fulle fly et par ganger. Stive priser, men god fordel når det faktisk gjelder.
Annen garanti men.. Nordic Choice Club Garanterer jo sine Platinum medlemmer oppgradert romkategori. Ingen unntak eller restriksjoner.. Men, I det siste er opplevelsen at de IKKE kan levere på denne garantien. De har ingen mate å håndtere dette på. det blir bare rot og kål. Choice Club skylder på hoteller og vice versa.. Så den garantien er ikke mye verd...
Da er det bare å klage til dem. Via epost. Håpe på noe mer enn en beklagelse. F.eks poeng. Fått oppgradering hos dem hver gang... og det som gull. Blir Platinum i mai. Sist oppgradert.... nå for 30 min siden
Har klaget, hver gang... De toer sine hender og beklager, that's it. I det siste er det 50-50 om det blir oppgradering eller ikke. Jeg skjønner jo at om de har 4 suiter og 5 platinum kommer så har det et problem.. Men da må de kunne håndtere dette, ikke bare drive uriktig markedsføring av en garanti som ikke er reell
HELT enig.... Problemet er nok så stort at de burde ha retniningslinjer om de ikke klarer å levere. Et beklager... men vi kan ikke gi det deg vi har lovet deg, det er ikke godt nok. Når det et sagt er endel suiter unntatt. Så har du bestilt f.eks delux rom, er du ikke garantert oppgradering. Ref. Vilkår
Ref vilkår Platinum: "6.7.5. Garantert oppgradering av romkategori ett nivå, gjelder dersom hotellet har mer enn én romkategori."