Hei! Gjaldt ikke "garantert plass" med EBG også på Widerøe tidligere? Er waitlisted på WF flight imorgen, og har fått beskjed om at EBG fordelen med garantert plass ikke gjelder på WF....
WF er vel solgt nå, så det er ikke lenger del av SAS Group. Det kan kanskje ha noe med saken å gjøre. Du kan opptjene poeng, men det er ikke en SAS operated flight
Du har ikke en flygning på anbudsrute da? Hvis ikke skulle du være garantert seter ved booking i C klasse 24 timer i forkant fortsatt såvidt jeg kan se: Guaranteed seat and priority You have highest priority on waiting-list on SAS, Estonian Air and Wideroe. You have guaranteed seat but not class with a ticket in C if booked at least 48 hoursbefore departure with SAS and Wideroe*. You have guaranteed seat but not class with a ticket in C if booked at least 24 hoursbefore departure with SAS between Stockholm - Gothenburg/Malmö* and domestic flights in Norway with Wideroe*. You can call SAS Hot Line 24-hour service at +45 70 10 20 00 for assistance. * except on Public Service routes within Norway and it’s not possible to do this online.
Det er svaret - dette er visst en anbudsrute... Men hvorfor? Jeg kan - hvis jeg prøver veldig hardt - forstå hvorfor man ikke får poeng på en anbudsrute, men hvorfor skal ikke andre privilegier gjelde?
Du skal ikke kunne få noe fordeler ved status på anbudsrutene. Tror det er krav fra myndighetene. Du skal ikke kunne sparke Oluf ut av Dash'n fordi du er god kunde. Fornuftig? Nei.