Pga uforutsette omstendigheter må jeg endre innenlandske SAS Plus Pro billetter innenlands, bestillingsklasse P. På bestillingsreglene står det: Kan endres uden gebyr Kan refunderes Når jeg prøver å endre eller avbestille på sas.no blir det endringsgebyr på 650kr og refusjonen blir på litt under 300kr. Er det sas-IT som kødder med meg eller er det dette riktig?
Dersom billetten er en faktisk Plus Pro skal det være full refusjon og kun betaling av mellomlegg ved endring. Har du derimot kjøpt en Plus Smart på Friends&Family vil denne fremstå som en Plus Pro under Mine Bestillinger, men med gebyr. Bestillingsbekreftelsen på epost (emne: Din flygning [DATO], Bestilling :[PNR]) vil isåfall vise riktig billettype.
Du hadde nok rett dessverre, billetten var kjøpt under F&F! Nå har jeg et «problem»: Jeg vet ikke hva jeg skal finne på etter jeg lander på OSL 11.05 kl 13:10 til flyet går igjen 14.05 kl 20:30 … Etter at jeg tok frem det manuelle «Exel arket» viser det seg at jeg trenger 15 200 poeng før 31.12 for at fruen skal få gavegull frem til 2026
Gdansk med mellomlanding(er) kan være en klassiker for å samle poeng? I tillegg til poeng for reisen, er det fortsatt dobbel status-opptjening på SAS MC, hvis du betaler billettene i april.