Gir 10 år sammenhengende gullkort, evig gullkort?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 14. des 2017.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.

    Har lest SAS innførte i 2016 at dersom man har hatt gullkort 10 år på rad, for man evig gullkort?

    Stemmer dette?
    Å hvordan regner man 10 års perioden?
    Gjelder sammenhengende periode kun fra 2016 eller senere og 10 år frem i tid? Det vil si man må ha hatt gullkort 10 år sammenhengende fra 2016?

    Eller gjelder det også bakover i tid og 10 år frem i tid? For eksempel 2015-2025?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    For oss under seksti så har dette ikke blitt innført enda. Vi venter - og venter - og venter... Så derfor kan vi heller ikke si sikkert hvordan reglene vil bli.

    Men har man passert seksti og har hatt EBG eller høyere sammenhengende i ti år eller mer så får man EBG for life, også i dag, men dette er en ordning som har eksistert i noen år.
     
    Eddie47 liker dette
  3. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Er ekstremt lenge til jeg blir 60, så hadde hvert bedre å fått evig gull om man har hatt 10 år sammenhengende.
    Men trodde dette var klarert?

    Kilder:

    Kilde 1 - Insideflyer.no, klikk her

    Utdrag: "Høsten 2016 innfører EuroBonus en ny funksjon i programmet for å vise takknemlighet til sine mest lojale medlemmer. Alle Gull- og Diamantmedlemmer, som i dag og framover, har hatt et sammenhengende Gull- eller Diamantmedlemskap i minst 10 år, vil bli tilbudt et livslangt Gullmedlemskap. Medlemmer som har oppnådd 10 sammenhengende år, fra januar 2016 og framover, vil kvalifisere. Gullmedlemskap som har blitt gitt bort av et Diamantmedlem, kvalifiserer ikke. Det kommer flere detaljer etter sommeren. Medlemmer som kvalifiserer, vil bli kontaktet personlig."

    Kilde 2 - DN.NO Eivind Roald, klikk her

    Utdrag: "Etter sommeren vil det komme flere endringer i Eurobonus-ordningen. Da vil det bli mulig å sikre seg et gullkort for resten av livet.

    - Dersom du har vært lojal mot SAS i minimum ti år, dersom du for eksempel har hatt et gullkort i ti år, kommer vi til å belønne lojaliteten med et gullkort for resten av livet, sier Roald.

    Han viser til at dette er uavhengig av hvor gammel du er.

    - Det er et ønske fra vår side om å vise lojalitet tilbake. Sånn sett er det et hint til de som ligger på syv, åtte, ni år. Stå på litt til, så har du kanskje et gullkort for resten av livet, sier Roald."
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Nope. Vi må nok bare smøre oss med tålmodighet dessverre. Ikke den første gangen ting tar litt tid med SAS...
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Eivind sa mye rart han ikke kunne innfri ....
     
  6. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Leste i desemberutgaven av Scandinavian Traveller at de har lyst til å lansere det, men siden de er i en såpass stor digital endring, så har det blitt nedprioritert.

    04C33351-08A7-4B7F-BDD9-FF7EEBBF9065.jpeg
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det står allerede under gullfordeler og har gjort det i lang tid.
    Kravet er at man skal ha hatt sammenhengende gullkort i 10 år etter en gitt tid (ved innføringen antar jeg).
    Føler ikke at dette kan tolkes på annen måte enn at man må være innehaver av det respektive kortet ved passering av endelig introduksjonsdato.
    Poenget er bare at det ikke er ment å ha tilbakevirkende kraft type " jeg hadde gull fra 1995 til 2005. Gi meg gull nå!".

    Dagens løsning er "seniorgull". Du må ha kvalifisert til gull minst ti ganger på poeng uten hokuspokus som disse kampanjene de kjørte for par år siden med ekstra statuspoeng for spesifikke plusreiser.
    Dette innteffer når du fyller 60 år.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har jo diskutert dette tidligere også @Are og jeg håper fremdeles du har rett. Det er faktisk en av årsakene til at jeg satser såpass hardt selv på å holde en ubrutt rekke med EBG/EBD nå. Men, inntil jeg ser noe skriftlig fra SAS som bekrefter dine antakelser, så frykter jeg fremdeles at vi må begynne fra scratch den dagen dette omsider (om noen gang) blir introdusert.
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Roald antydet vel i et av de mange tompratintervjuer at lifetime-EBG ville gis tilbakevirkende kraft hvis man var EBG eller høyere ved innføringstidspunkt. Han brukte vel eksemplet at hvis man hadde hatt EBG i ni år ved innføring, holdt det med ett år til. Men siden den gang er komiske Roald borte og intet innført, så jeg tviler på at noe blir slik han antydet.
     
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke dette ulovlig markedsføring av SAS å proklamere med evig gullkort for dem som har hatt gullkort i over 10 år med å gi dem gull og resten av livet, uten å spesifisere at dette kun gjelder dem over 60?

    Ser ikke at det punktet at det kun gjelder dem over 60 er nevnt her, så da er det ulovlig av SAS å si dette, uten å følge dette opp.
     
    Scandipendler liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    De har jo allerede et opplegg for evig-gull i dag så vil være naturlig å tro at de ikke tar 10 års pause. Poenget er jo og holde på de kunder som kanskje får en redusert reisevirksomhet i fremtiden. Spesielt med tanke på at det er kun gull og ikke diamant som er evig så vil det nok gjelde med en gang.
    Er fortsatt noe incentiv til å fly mer for å oppnå EBD.
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Det at jeg har gull til de putter meg i ovnen gjør jo at jeg fortsatt flyr med *A nå når reiseaktivitetene går ned. I den grad jeg kan vil jeg jo ha både Fast Track og lounge ...
    Det er jo en stund siden jeg "bare" hadde gull, men det kommer jo i 2019 slik planene ser ut nå og da forsvinner jo gratis drikke i minus ...

    Jeg tror de med lang fartstid som EBP får evig diamant ......på samme måte som jeg har gull.
     
    RoadKing liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Tro gjør man i kirka :)
    Har vel lest dette før, men kun spekulasjoner..
     

Del denne siden