I morgen bærer det av sted til en knapp uke i USA med noe som egentlig er jobb. Har jobbet med et fotoprosjekt i USA siden 2015 og skal ha noen møter og fotografere litt i helgen. Booket en tur for lenge siden - i økonomi med LH til ORD tur/retur. Men det var for å posisjonere seg. Tilgjengeligheten på LH F, spesielt til ORD, har vært fantastisk i høst. Så dukket det opp business, så jeg endret. Så ble det noen endringer til med barn med på reisen, og så ble det tilbake til meg alene. Turen er grei: SVG - FRA / LH Biz FRA - ORD / LH First (B747) ORD - MSP / UA Eco ORD - LHR / UA Biz (B767) LHR - OSL / SK Plus OSL - SVG / SK Plus Ikke noe ledig på morgenen fra SVG til FRA, ei heller via CPH eller OSL. Så kun cirka tre timer i FRA. Jeg lurer likevel på om jeg skal skynde meg innom FCT, bare for å ha vært der. Så blir det LH F for første gang - og i 747. Det gledes! Er også spent på returen - United Polaris. Tror det kan bli bra. Vil oppdatere med bilder og tekst underveis.
Anbefaler FCT på det varmeste! Er du riktig heldig, blir det remote-parking og du blir hentet i en Porsche Cayenne. Da er du også fremme på terminalen på veldig kort tid, og du har plenty med tid til å gå rett ut, ta en venstresving og gå noen et par-tre hundre meter. Heis opp et plan og du blir ønsket velkommen, gjennom security og inn i bonusnissenes Mekka!
North Sea Lounge var helt grei den. Rolig midt på dagen i november. En ok thai-suppe, greit utvalg av drikke og en salatbar.
@Norwegian_Traveller : ser du er satt i Eco på siste strekket på utreisen. Jeg har med hell, spilt dum og gått til service point hos United eller i gaten og sagt, hei du. har det skjedd en feil? Jeg kom jo inn på en F billett og nå er jeg satt i eco? Og har blitt flyttet framover i kabin begge gangene. Just a tips liksom....
Første fly er en A319-100, Stavanger - Frankfurt. Ser ut som vi bare er to i business. Flyet kom sent inn, så vi er noe forsinket. Frykter for besøket på FCT.
Tysk mat er jo så som så, men dette var ganske godt. Fikk ikke med meg helt hva det var jeg ble servert. Litt privatflyfølelse å sitte to personer på 18 seter i business.
Beskjed fra piloten via flyvertinnen: Du får ikke gå til FCL, men gå direkte til FCT for ekstra sikkerhetskontroll. SSSS FTW
Ikke veldig sulten, og ikke veldig god tid på FCT. Får sett meg litt rundt og testet ut drikkevarene i det minste. Og fått meg en and.
Ok. Hadde egentlig tenkt å ta hummeren til forrett, men guttene hjemme jeg burde ta litt kaviar også. Men så ble det hele utvalget av forretter, blomkålsuppe og sjokoladefondant med is. Meget pluss. Og nå er jeg stappmett! De andre her på F har lagt seg, men det blir jo bare krøll. Jeg skal jo sove når jeg kommer frem.
Virker som jeg er eneste i F som flyr med poeng, og de andre har betalte billetter. Ikke skråsikker, men kan virke sånn. F-konseptet er jo fantastisk, egentlig. Samtidig så hadde jeg vel aldri betalt fullpris for dette. Setene er gode å sitte i, men jeg sitter egentlig like godt i et businessete hos SAS. Det som skiller dette ut er jo service, mat og drikke. IFE har godt utvalg, men skjermen er jo ikke veldig stor, avstanden tatt i betraktning. Privatflyfølelsen med bare fire stykker i first-kabinen er jo herlig, og jeg har aldri reist i en kabin, ei heller mindre businesskabiner, med så rolig atmosfære.
Siste del av turen gikk også fin. Bestilte meg litt mat med rundt halvannen time igjen. Det ble en teriyaki-burger og is med bær til dessert. Litt forsinket inn til O’Hare, selv om en del var flydd inn på veien. Ut av flyet måtte vi gå gjennom hele businesskabinen, så det tok ganske lang tid før vi var ute. Men med en gang jeg var ute av flyet brukte jeg bare 10-15 minutter før jeg var gjennom immigration. Dermed ble det å vente på bagasjen, noe jeg knapt har opplevd før på ORD. Selv med HON Priority, kom min bagasje sent, noe som var litt overraskende. Siden jeg drar videre om noen timer - så ble det inn på Hilton-hotellet som ligger helt tett på Terminal 2. jeg skulle egentlig bo litt lenger unna, men hvis ungene skulle være med så var det mer praktisk med Hilton, dog til nesten dobbel pris. Greit hotell, jeg synes de alle ser like ut og er like 1990 i stilen.