Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som et strålende opphold på et hotell som burde lære litt mer om medlemsnivåene i NCC ;)
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Edge, Tromsø
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard double
    Oppgraderinger: Ja, til Superior double
    Romnummer: husker ikke, men i 7ende etasje
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann, kaffe ved innsjekk (gratis for alle NCC medlemmer, men likevel hyggelig av dem å spørre) og tilbud om sen utsjekk som jeg ikke trengte denne gangen

    Helt basic oppgradering på et hotell hvor jeg har vært mye det siste halve året. Men gjenkjent som medlem, som er bra.

    Liker nok bedre junior-suite-oppgraderingene, men kan jo ikke vinne jackpot hver gang heller :)
     
    EndreD, Emma, NoLimit and 3 others like this.
  3. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Helma, Mo i Rana
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Litt uklart, men fikk et hjørnerom i øverste etasje som ønsket i bestillingen.
    Romnummer: 605
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann. Fårikål til middag som jeg ikke spiste til fordel for No 3.

    Mo i Rana er kanskje ikke et sted man egentlig har lyst på utsikt, men utsikten fra Helma mot syd er kanskje det beste byen kan stille med, så godt fornøyd med plasseringen. Ut fra branntegningen over 6. etasje som er øverste etasjen synes det som at alle rom er like store.
     
    EndreD, holmen and Emma like this.
  4. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hasle Linie
    Status: Gull
    Rom booket: Standard double
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 516
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Ingen

    Bestilte en natt på dette nye hotellet i Oslo da de hadde lanseringstilbud. I forkant av oppholdet på søndag mailet jeg med resepsjonen for om mulig få rom med utsikt, og kanskje en oppgradering. Fikk mail tilbake at jeg hadde fått fint rom i øverste etasje med flott utsikt. Dagen før innsjekk poppet romnummer 634 i app. Sjekket ikke inn på app, noe jeg nå innser at jeg burde gjort. Møtte opp i resepsjonen og så at romnummeret var borte i appn. Resepsjonisten sa at de var overbooket med 4 rom og var nødt til å gjøre endringer. Skjønner egentlig ikke hvorfor det hjalp på antall rom å flytte meg, men det er sikkert en forklaring.
    Ble ikke "gjenkjent" som gullmedlem, fikk ikke tilbud om drikke, sent utsjekk eller liknenende. Ble i stedet bedt om å betale for rommet, noe jeg pent sa at det har jeg allerede gjort da jeg bestilte det. Resepsjonisten ba meg sjekke det og ta det opp ved utsjekk. Dette syntes jeg hørtes veldig merkelig ut. Sjekket selvsagt både bekreftelsesmail og kredittkorttransaksjonene mine og fant at jeg husket korrekt - rommet var betalt. Rommet var ganske lite, og uten noen utsikt. Lyset i rommet kom automatisk på når man kom inn, og man slapp å lete etter nøkkelkortholderen ved døren for å få lyset på. Rommet var dog ganske så mørkt, utenom badet som var godt opplyst. Frokosten var bra, men dessverre tar det veldig lang tid når det kun var en plass man kunne skjære seg brødskiver.
    Alt i alt overrasket over at hotellet var overbooket på en lørdag til søndag, så behovet er helt klart til stede. Synd jeg ikke ble anerkjent som statusmedlem. Merkelig at de ikke har kontroll på hvem som har betalt for oppholdene.
     
    themichael, Kalsnes, Flymunda and 5 others like this.
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Villa Copenhagen
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom (queen)
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibaren, sen utsjekk kl 18

    Ble uoppfordret spurt om når jeg ville sjekke ut, og klokken 18 var ikke noe problem. Svært positivt!

    PXL_20210925_145538368.jpeg
     
    Flymunda, KRS, petrate and 8 others like this.
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Lily Country Club
    Status: Platinum
    Rom booket: Deluxe
    Oppgraderinger: Først degradert(!) til familierom. Så oppgradert til Club Suite etter klage til resepsjonen.
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann fra minibar, restaurantkupong, 2for1 på SPA (på forespørsel).

    Flott hotell med innkjøringsproblemer.

    Vi reiste som par. Jeg kontaktet resepsjonen på forhånd for spørre om muligheten til å betale for oppgradering til en av de mange suitene, for å være sikker på å få en slik. Det var ikke nødvendig, hun skulle fikse dette konstadsfritt da hun kunne se at jeg var NCC Platinum. Hyggelig!
    Overraskelsen var derfor mildt sagt stor da vi kom inn på det lille familierommet som til og med var ferdig oppredd med en dobbel ekstraseng (fire sengeplasser totalt).
    Når jeg kontaktet resepsjonen hadde damen jeg hadde snakket med heldigvis lagt inn en notis på oppholdet, som bekreftet det jeg sa. Vi fikk dermed bytte til en romslig Club Suite kostnadsfritt.
    Så kom vi til lunsj. Vi fikk menyen, og bestilte en Lily burger hver. Så etter 15-20 minutters venting kom servitøren plutselig tilbake, og sa at kjøkkenet hadde en times "pause" mellom lunsj og middagsservering, så de serverte bare pizza(!) Sto ingen ting om dette i menyen, og dette var tydeligvis heller ikke noe servitøren visste om ved bestillingen. Veldig merkelig... Hovmesteren fikk heldigvis med seg det som skjedde uoppfordret, hun beklaget, og fikset to burgere som bestilt. Veldig bra!
    Spa var en fin opplevelse, med hyggelig betjening.
    Så kom vi til middagen som var forhåndsbestilt. Der kunne de ikke finne noen reservasjon i det hele tatt. Jeg hadde heldigvis bestilt dette på e-post, så jeg hadde bekreftelsen skriftlig på telefonen som jeg viste frem. Restauranten var tilsynelatende full, men da klarte de allikevel å finne et bord til oss.
    Vi ble også belastet depositum på rommet, selv om rommet var forhåndsbetalt. Dette skjønte de ikke noe av ved utsjekk, og skulle slette depositumet manuelt (depositumet trekkes vanligvis bare fra på betalingen). Gjenstår å se om dette går i orden, depositumet er fortsatt reservert på kortet mitt.

    Mye surr her altså. Men det skal sies at de var veldig flinke til å ta ansvar og rydde opp hele veien, og det gjorde at vi alt-i-alt fikk et hyggelig opphold som vi var meget fornøyd med!
     
  7. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Oleana, Bergen
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Fikk bekreftet superior rom ved booking, oppgradert til Suite ved ankomst uten å ha bedt om det. - Ganske fancy rom med balkong
    Romnummer: 306
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann.

    Meget fornøyd med oppholdet på Oleana. Super service ved inn og utsjekk.
     
    Kalsnes, Jeanette, Flymunda and 8 others like this.
  8. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan fikk du det bekreftet ved booking?
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotell Fredrikstad
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Suite 729 (men i appen står det Deluxe, som de ikke har)
    Lengde opphold: 1 natt

    Var en pakke med 3-retters middag. Fikk brukt restaurantkupong på drikke til maten.
     
    eventyrer, Flymunda, Emma and 3 others like this.
  10. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Hotel Park, Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Stadard rom for poeng
    Oppgradering: Ja, til juniorsuite
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk til kl. 18.

    Så at jeg var oppgradert i appen lenge før oppholdet. Innsjekk ble gjort av utrolig hyggelig resepsjonist (alle som jobbet i resepsjonen var egentlig veldig hyggelige). Ble tilbudt mineralvann og gjort oppmerksom på at det var gratis te og kaffe i lobbyen hele døgnet. Sen utsjekk til kl. 18 var uproblematisk.

    Rommet var overraskende slitt og hadde absolutt trengt en oppgradering, men jeg satte pris at det det var romslig og stille.
    Frokosten var meget bra både med hensyn til utvalg og smak. Jeg likte også beliggenheten til hotellet.

    Til tross for at rommet kunme vært finere trivdes jeg godt på Comfort Park og kommer nok til å bo der igjen.
     
    themichael, Flymunda, EndreD and 4 others like this.
  11. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Oleana, Bergen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Junior suite. Øverste etasje og med balkong, men ikkje eit veldig stort rom.
    Romnummer: 708 (Valestrand)
    Lengde opphold: 2 netter, helg
    Andre fordeler: Tok mineralvatn frå minibar. Sein utsjekk (so lenge eg ville (!), sjekka ut 21.30).

    Sjølv om rommet kunne ha vore større, so er eg særs godt fornøgd med opphaldet! Strålande service, med sein utsjekk som passa bra når flyet frå Flesland gjekk kl 22.50.
     
    Flymunda, Spielhaug, EndreD and 7 others like this.
  12. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Det stod spesifikt nevnt ”Superior Queen Bed” i Bookingbekreftelsen som kom på mail noen timer etter reservasjonsmailen hvor det stod ”Standardrom”
    :)
     
    TElg78 liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Folketeateret
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradering: Ja, til superior
    Rom: 532
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nope. Respesjonisten var under opplæring, så jeg maste ikek så mye heller.

    Første gang på dette hotellet. Fikk et relativt stort rom med (sove)sofa i 5. etasje, men badet var litt lite. Utsikt mot Storgata, og litt trikkestøy. Men ikke noe problem, så lenge vinduene var lukket.

    Kona kom noen timer etter meg, og fikk laget nøkkelkort i resepsjonen. Da dette skjedde, så klarte de å slette mitt kort. Så jeg kom meg ikke inn på rommet. :rolleyes:
    PXL_20210929_155212770.MP219.jpg

    PXL_20210929_155232640.MP218.jpg

    Frokosten var veldig bra, synes jeg. Og det var ganske lite folk der kl 07.30.
     
    themichael, Flymunda, EndreD and 6 others like this.
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Edge
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Junior suite
    Rom: 408
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: sikkert en gratis cola, om jeg hadde forsynt meg fra minibaren. Men hadde ikke lyst på, denne gangen. Også voucher i app, som jeg ikke brukte (som vanlig)

    Knall oppgradering dette, og rommene ute i "spissen" mot hurtigrute-kaien har kul utsikt og form. De er ikke spesielt luksuriøse, og parketten er tilogmed ganske sliten og flisete allerede.

    Men jeg liker uansett disse rommene veldig godt, og det var ekstra litt morsomt å få akkurat den oppgraderingen jeg ønsket meg. Noen få dager etter at jeg skrev her at jeg *ikke* fikk samme oppgraderingen ved besøket før, og ikke kan vinne jackpot hver gang :D

    Tommel opp til Edge! Her illustrert ved spissen på suiten, som har utsikt i begge retninger:
    20211001_064224.jpg
     
    Kalsnes, Flymunda, EndreD and 6 others like this.
  15. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Edge
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior suite
    Rom: 1208
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann

    Ganske bra oppgradering må jeg si. Dette var midt i juli med ekstremt mye folk på hotellet. Vi hadde bodd der en uke tidligere og fikk oppgradering til junior suite. Denne natten var dagen før vi reiste hjem til Østlandet med fly og ba om sen utsjekk (som skal være garantert). Fikk beskjed om at det ikke var mulig pga fullt hotell. Spurte deretter litt irritert kanskje om oppgradering til suite og fikk da beskjed om at vi skulle få superior suiten som de har en av. På utsjekkdagen fikk vi også et par timer ekstra til 14:30 til utsjekk. Alt i alt veldig fornøyd med servicen og rommet!
     

    Attached Files:

    Baldrick, andkri58, Flymunda and 8 others like this.
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Christiania teater
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibaren, ble spurt om jeg ønsket sen utsjekk

    Veldig fint Deluxe-rom i 3.etasje. Oppgradering synlig i appen 3 dager før. Veldig god service. Resepsjonisten kjente igjen etternavnet mitt, og synes det var hyggelig at vi var tilbake. Håndskrevet velkomsthilsen på rommet med en liten sjokolade til. Hyggelig gest.
     
  17. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Villa Copenhagen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior
    Rom: 4009
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: mineralvann.

    Flott hotell med veldig god frokost. Hotellet var fullbooket så resepsjonisten opplyste uoppfordret at vi dessverre kun ble oppgradert til superior ved innsjekk.

    Brukte voucher i baren på brus og snacks.
     
    Erlingni, Flymunda, KRS and 6 others like this.
  18. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Strand, Gjøvik
    Status: Gull
    Rom booket: Moderat enkeltrom
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom
    Rom: 534
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Resturantkupong, mineralvann, gratis inngang spa

    Bra oppgradering, fra laveste romkategori til nest høyeste. Liker godt dette hotellet, god frokost.
    Var innom spa hver dag, så sparte noen kroner på å få oppgradert til et rom som hadde gratis inngang her. Rom booket på 3x poeng kampanje, så ble nesten 15k poeng. Biffresturanten på hotellet er nedlagt og erstattet av en resturant som serverer litt diverse, men har en ekstremt liten meny. Spiste her to ganger. Ene dagen spiste jeg en burger som var grei, andre dagen spiste jeg ytrefilet av storfe som var latterlig dårlig. Å ta 300kr for denne retten var direkte tåpelig.
    Eneste grunn til å besøke denne resturanten må være for å bruke resturantkupongen..
     
    EndreD, Flymunda, Upsaker and 5 others like this.
  19. rugan

    rugan Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Quality Hasle Linie
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Nei
    Rom: 322
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Gratis mineralvann, restaurantvoucher i appen på 125 kr. og sen utsjekk

    Flunkende nytt hotell, som alltid gir en ekstra følelse av lyx selv om Quality egentlig ikke er en merkevare jeg forbinder med det lille ekstra. Veldig hyggelig resepsjonist som anerkjente status og beklaget at det var dårlig med oppgraderingsmuligheter da de bare har to suiter.

    Sikkert en greie som følger Quality-merkevaren, men jeg syns det er ganske håpløst at de ikke har kjøleskap på rommene. Kanalutvalget på TV-en er heller ikke noe å skryte av. De har ikke Chromecast, men innebygd YouTube- og NRK-app i TV-en.

    Veldig pent hotell med fin bar. Hyggelig at det var en del folk i restauranten også. Hasle er ikke Oslos navle på noen måte, men området tar seg gradvis opp. Det kommer vel et Radisson Red her etter hvert også, det blir spennende å sjekke ut.
     
    KRS, EndreD, Flymunda and 2 others like this.
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Son Spa
    Status: Gull
    Rom booket: Suite med sjøutsikt
    Oppgradering: Nei
    Rom: 4314
    Lengde opphold: 1 natt

    Et opphold i regi av NHR, så rommene var nok nøye valgt ut på forhånd. Fine rom, men spesielt prisene lørdag-søndag er hinsides spør du meg. Bra det er marked for det.

    A8E4CD2E-A9E2-460D-894B-AB6AD42E3594.jpeg
    39DB0F09-7EA2-4C33-BECE-755ABFC2F6AE.jpeg
    C08937CA-6089-4A91-B903-9C3435ADE593.jpeg
    E396DB09-B153-4863-94DF-4BF807ED48DA.jpeg
    63691A58-B9F3-4C69-B880-201B24FC5AA4.jpeg
     

Del denne siden