Nyåpnede Clarion Collection Hotel Kongsberg 1624 Rom bestilt: superior Oppgradering: Ja, først til deluxe, deretter suite (1004) Status NCC: Platinum Bestilte en overnatting på dette nye hotellet. Har tidligere aldri vært i Kongsberg. Endte med å ta buss fra Oslo til Kongsberg. Dette skulle vise seg å ta to timer med alle ulike stopp, selv om Vy kaller dette VYExpress. Tog var i utgangspunktet uaktuelt pga arbeid på toglinjen som medførte tog-buss-tog for å komme til Kongsberg. Hotellet ligger sentralt i sentrum i et område som virker være "nyregulert og i utvikling", og nært "Knutepunkt Kongsberg". I appn kunne jeg to dager før ankomst se at vi var oppgradert fra superior rom, til deluxe rom. Dagen før ankomst hadde vi blitt oppgradert videre til suite. Hotellet har 7 suiter i 10.etg. Rask innsjekk av smilende og hyggelig resepsjonist som virket litt fersk i jobben. Fikk en liten konvolutt av henne med navnet mitt på. Dette skulle vise inneholde et håndskrevet velkomstkort. Resepsjonisten nevnte ikke at vi hadde blitt oppgradert, gratis drikke, anerkjennelse av status etc, men det skyldtes nok lite erfaring. Rommet var stort med egen sovealkove med Jensen-seng, to store TV-skjermer, spisegruppe og sofa. Nespresso-maskin var det også. Badet var overraskende lite med en dusj. Helt ok for meg, men vil tro at andre kanskje har forventninger om noe mer om de bestiller suite. Andre forslag til forbedring er manglende prisliste minibaren, safe på rommet, paraply tilgjengelig. Det er også et treningsrom i samme etasje som hadde flott utsikt når man f.eks løper på tredemøllene. Kveldsmaten var over forventet med oksegryte, ris, salat, suppe, brød etc. Det var vann og juice for å drikke. Her kunne betjeningen helt klart solgt mer drikke om de hadde vært mer proaktive. Jeg så ingen som tok øl, vin til maten, noe som var overraskende en lørdag kveld. Vi hadde helt klart bestilt vin/øl om vi hadde blitt spurt. Frokosten var i samme lokale som kveldsmaten (ved resepsjonen). Utvalget var som forventet og hyggelig frokostbetjening. En ung dame gikk rundt og serverte kaffe ved bordene, noe som var veldig hyggelig og god service. Det som alltid undrer meg er logistikken på frokostbuffet. Hvorfor tror man at det er smart å ha buffet inne i et trangt hjørnet. Dette må være den minst effektive måten å få servert mat til gjestene. Det blir mye kø-ståing før man har fått en tallerken mat, drikke og bestikk. Alt i alt et fint opphold.
Hotell: Clarion Hotel & Congress Oslo Airport. Status: Platinum. Rom booket: Standard. Oppgradering: Ja, deluxe. Romnummer: 3004. Lengde opphold: 1 netter. Andre fordeler: Restaurantkupong begge dager, brus, hyggelig hilsen på rommet. Booket på 3x kampanje, trenger litt poeng. Greit rom, kan vel minne mer om en slags juniorsuite men det er ifølge resepsjonen et deluxe rom. Restauranten skuffet litt. Kjedelig meny, endte opp med indrefileet som ikke helt holdt mål. Ikke dårlig nok til at jeg gadd å klage, men har fått mye bedre biff på andre Clarion hoteller, f. eks. i Stavanger. Et pluss her er trimrommet, og da spesielt dampbadstuen. Den vanlige badstuen kunne med fordel vært 10-20 grader varmere, 55 grader er ikke spesielt varmt.
Hotell: Quality Hotel Hasle Linie Status: gull Rom booket: Standard med twinsenger Oppgradering: Ja, superior med twinsenger Romnummer: 503 Lengde opphold: 4 netter. Andre fordeler: Restaurantkupong alle dagar, dagleg brus + hyggeleg helsing på rommet. Veldig fint (nytt) hotell i 5-minutt gåavstand frå t-banestoppet Hasle og 7 min frå Løren. Bra utval til frukosten, litt trangt i buffeet området, pluss for frukost til 11 laurdag og søndag. Stort og flytt lyst rom, ingen nøkkelkort for lys, men lyset går av automatisk etter x-antall timar. Fin restaurant og hyggeleg personale. Blir å bu der igjen =)
Hotell: Quality Fredrikstad Status: Platinum. Rom booket: Standard. Oppgradering: Ja, suite Romnummer: 733 Lengde opphold: 4 netter. Andre fordeler: Restaurantkupong alle dager, brus alle dager. Ifølge websiden til hoteller finnes det kun standard og superiorrom, så ble veldig overrasket da det sto suite i appen på morgenkvisten ankomstdagen. Ved ankomst viste det seg at vi var ‘nedgradert’ til juniorsuite. Spurte ‘junior? Det sto suite i appen’… svaret var ‘ah, du hadde allerede sett det? Vi oppgraderer egentlig ikke til suiten og en junior ble ledig, men siden du har fått det med deg skal du få suiten’. Supertrivelig resepsjonsdame generelt sett, hun kán kundeservice. Rommet var meget bra! Svært også, spiseplass til 10 ved et langbord, liten sittegruppe inne og på balkongen, to sofaer, to bad… her kan vi gjerne bo igjen! Platinastatus ble anerkjent både ved innsjekk og da jeg spurte om en time senere utsjekk «oj, du er diamant ja, selvfølgelig skal du få en ekstra time, vi verdsetter statuskunder». Det koster lite å si det men det funker
Hotell: Clarion Admiral Bergen Status: Gold Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Ja, superior dobbeltrom Lengde opphold: 2 netter Andre fordeler: Restaurantkupong og brus (som jeg fikk aktivt tilbud om ved innsjekk). Tidlig innsjekk kl 10:30 og senn utsjekk kl 13:00. Jeg hadde opprinnelig booket en bonusnatt hos Comfort Hotel Bergen til 10 000 poeng per natt, men dem hadde såpass lavt belegg at dem valgte å holde stengt over påske. Vi ble da flyttet til Clarion Admiral til samme poeng pris – hva en utmerket bra deal! Jeg tok kontakt med resepsjonen to dager i forveien for å høre om tidlig innsjekk. Dem var tydelig at hotellet var nesten fullbooket og dem ikke kunne garantere oppgradering og tidlig innsjekk, så vi prøvde oss igjen ved innsjekk og da klarte dem å ordne tidlig innsjekk 10:30. Oppgadert ble vi også til et flott superior rom med utsikt mot Bryggen. Ved innsjekk forklarte hun bak disken også alle gullkortfordeler som mineralvann og restaurantkupong. Jeg kjenner dem godt, men liker å se at hotellet vet beskjed om disse fordeler også . Senn utsjekk kl 13 ble også ordnet avreisedagen. Fint hotell ellers. Frokosten var greit, men ikke noe spesielt. Jeg hadde forventet litt mer hos Clarion.
Hotell: Farris bad Status: Platinum Rom booket: Standard dobbeltrom (m/organisasjonsrabatt) Oppgradering: Ja, superior med balkong Lengde opphold: 1 natt Andre fordeler: Personlig hilsen, cava og sjokolade. Sen utsjekk, kunne fått til 18, men trengte bare til 14 Det blir spa og middag senere. Enn så lenge nyter jeg sola på balkongen.
Hotell: Quality Collection Kongsberg 1624 Bestilt: superior rom Status: platinum Oppgradert: ja til deluxe, og deretter suite Antall netter: 1 Andre fordeler: nei Bestilte en overnatting på dette nye hotellet. Har tidligere aldri vært i Kongsberg. Endte med å ta buss fra Oslo til Kongsberg. Dette skulle vise seg å ta to timer med alle ulike stopp, selv om Vy kaller dette VYExpress. Tog var i utgangspunktet uaktuelt pga arbeid på toglinjen som medførte tog-buss-tog for å komme til Kongsberg. Hotellet ligger sentralt i sentrum i et område som virker være nyregulert. I appn kunne jeg to dager før ankomst se at vi var oppgradert fra superior rom, til deluxe rom. Dagen før ankomst hadde vi blitt oppgradert videre til suite. Hotellet har 7 suiter i 10.etg. Rask innsjekk av smilende og hyggelig resepsjonist som virket litt fersk i jobben. Fikk en liten konvolutt av henne med navnet mitt på. Dette skulle vise seg inneholde et håndskrevet velkomstkort. Resepsjonisten nevnte ikke at vi hadde blitt oppgradert, gratis drikke, anerkjennelse av status etc, men det skyldtes nok lite erfaring. Rommet var stort med egen sovealkove med Jensen-seng, to store TV-skjermer, spisegruppe og sofa. Nespresso-maskin var det også. Badet var overraskende lite med en dusj. Helt ok for meg, men vil tro at andre kanskje har forventninger om noe mer om de bestiller suite. Det er også et treningsrom i samme etasje. Kveldsmaten var over forventet med oksegryte, ris, salat, suppe, brød etc. Det var vann og juice for å drikke. Her kunne betjeningen helt klart solgt mer drikke om de hadde vært mer proaktive. Jeg så ingen som tok øl, vin til maten, noe som var overraskende en lørdag kveld. Vi hadde helt klart bestilt vin/øl om vi hadde blitt spurt. Frokosten var i samme lokale som kveldsmaten (ved resepsjonen). Utvalget var som forventet og hyggelig frokostbetjening. En ung dame gikk rundt og serverte kaffe ved bordene, noe som var veldig hyggelig og god service. Kan ellers nevne at jeg er overrasket over logistikk/layout på anretningen av mat og drikke. Forstår ikke hvorfor man tror det er effektivt og hensiktsmessig å plassere buffeten inne i en krok. Dette må være den minst effektive måten å få servert flere gjester på, og som garantert medfører kø.
Hotell: Christiania Theater, Oslo Status: Platinum Rom booket: Superior Oppgradering: Til Deluxe rom Lengde opphold: 1 natt Andre fordeler: 2 kvikklunsj og hyggelig håndskrevet og personlig velkommen på sengen. Gratis cola zero fra minibaren. Og tidlig innsjekk et par timer før kl 15. Veldig hyggelig hotell alltid, og denne gangen, med et ikke altfor stort rom. Men har fått jr suite før, og likte dette rommet best av alle jeg har hatt på dette hotellet. Øverste etasje (profilen min hos NCC sier at jeg liker høy etasje) og vendt inn mot stille bakgård. Utsikten var ikke noe å skryte av, men dette var nettopp hva jeg ønsket meg for en god natts søvn. Veldig god frokost alltid på dette hotellet, med ferskpresset appelsinjuice-maskin, økologisk ikke overstekt eggerøre, bugnende mengder bacon og alt det vanlige fra ferskt brød til grønnsaker og gode pålegg.
Hotell: Quality hotel Leangkollen (Asker) Status: ingen Rom booket: Billigste Oppgraderinger: Nei Andre fordeler: Nei Bestilte enkeltseng, men fikk dobbeltseng, så ekstra pluss her ! Slitt og gammelt hotell, men frokosten var helt toppers!
Hotell: Funken Lodge (Longyearbyen) Status: Gold Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Nei Lengde opphold: 2 netter Andre fordeler: Restaurantkupong og mineralvann. Tidlig inn- og sen utsjekk (regner med de gir dette til de fleste så det korresponderer med flyavganger). Ble redusert opptjening (1000p/natt) pga. gruppebooking (var der ifbm et bryllup, brudeparet ordnet egen deal på rommene), og de hadde ikke fått med seg at jeg var gold (selv om jeg sendte de mail lenge i forkant) så dette måtte etterregistreres. Selv da måtte jeg også minne om og etterlyse gold-fordeler som mineralvann og restaurantkupong, men det løste seg greit. Ellers et ganske fint hotell med god gjennomgående standard. God frokost og mat ellers - fikk faktisk brukt restaurantkupongen. Fikk ikke testet treningsrommet, men det så også greit ut. Når de visste at det kom bortimot 50+ bryllupsgjester tenker jeg de kunne tatt seg bryet med å kjøpe inn et nytt strykejern som ikke lekker store mengder vann fra vanntanken på tilfeldige tidspunkt, men det er nå bare meg Skulle nok gjerne hatt noen dager ekstra for å få sett litt mer av Svalbard utover festlighetene, men vi får komme tilbake en annen gang det passer bedre tidsmessig.
Hotell: Clarion Collection Hotel Atlantic Sandefjord Status: Platinum Rom booket: 1xstandard dobbel, 1xdeluxe Oppgradering: Standard ble oppgradert til superior, deluxe ikke oppgradert Lengde opphold: 2 netter Andre fordeler: Halv pris på parkering for gull og platinum Skal på bryllup og har med svigerforeldre som skal passe guttungen. Bestilte derfor et deluxerom siden det er greit med sofa når man skal slappe av mens den lille sover. Dette rommet ble bestilt mens jeg fortsatt var gull, mens standardrommet ble rebestilt på 3x-kampanje etter jeg ble Platinum. Resepsjonisten reagerte derfor på at det var ett rom med gullstatus og ett med Platinum. Hadde nok fått oppgradering til Suite på deluxerommet hvis jeg hadde kontaktet kundeservice og fikset opp i dette tidligere, men ved ankomst var alt annet enn superiorom fullbooket. Kommer derfor til å maile kundeservice og be de endre status for andre bestillinger jeg har hatt liggende en stund. Sikkert et tips for et par andre nylig oppgraderte platinummedlemmer også
Hotell: Villa Copenhagen Status: Platinum Rom booket: Standard Dobbel Oppgradering: Ja, til juniorsuite. Høgaste tilgjengelige romkategori. Måtte ha hjelp av platinum-mailen får å få det ordna Lengde opphold: 4 netter kjøpt med poeng Andre fordeler: Etterspurte ingen, men fekk gratis oppreiing av divanen slik at fireåringen kunne sove der. Eit fint hotell, men eg ville nok ikkje valgt dette om eg skulle betalt cash. «Juniorsuiten» var ikkje mykje større enn eit vanlig hotellrom. I tillegg var veggen mellom soverommet og resten omlag ein meter tjukk. Det skuldast truleg at det er eit gammalt postkontor som er ombygd, men det gir ikkje noko god utnytting av arealet. Frukosten var bra, men eg har ikkje all verdas erfaring med 5* hotell. Pylsene var framifrå og hadde veldig mykje kjøt i seg. Vi testa ikkje bassenget. Framifrå plassering i København sentrum med gangavstand til «alt». Juniorsuiten kosta ca 6000 norske pr natt om eg skulle betalt med kongens (dronningens?) mynt, men det var det i alle fall ikkje verdt. Alt i alt eit bra opphald, men hadde eg ikkje hatt ei sopass god poengbinge å ta av ville eg nok valgt eit anna hotell.
Hotell: Clarion Folketeateret Status: Platinum Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Ja, suite Rommnummer: 706 Lengde opphold: 1 natt. Oppgradering var synlig i appen lenge i forveien. 706 er Teatersuiten, over to etasjer. Ikke balkong på disse, dessverre. Og, 706 er også rett ved siden av heisen.. Og de som har vært på Folketeateret vet at den ene heisen bråker. Mye. Så unngå 706 om du sover lett. Det blir også varmt i 2. etasje. Konklusjonen fra min side er å unngå 706, kanskje alle de som er 2 etasjer. I tillegg brukte jeg ikke "stuen" i 1. etasje i det hele tatt. Pluss i boka for ekstra toalett.
Hotell: Quality Hotel Augustin Status: Gull Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgraderinger: Superior dobbeltrom Andre fordeler: Fikk restaurantkupong i appen, men ble ikke brukt. Siste natt før Platinum ble tilbrakt på Augustin Trondheim. Ble ikke informert om noen av fordelene, men hadde blitt oppgradert. Rommet var forholdsvis moderne og pent, men varmekabelen på badet var defekt og iskaldt.
Hotell: The Hub Status: Platinum Rom booket: Standard dobbeltrom (F&F) Oppgradering: Deluxe Romnr: 1323 Lengde opphold: 2 netter Så i appen at jeg var oppgradert til Deluxe dagen før, turte ikke å velge rom selv i tilfelle de kunne finne på å gi meg en suite ved ankomst. Ble i stedet nedgradert til superior i løpet av natten. Resepsjonisten var fryktelig ivrig på å gi meg nøkkelkortet til et slikt, men etter tredje hint om at jeg var så fornøyd med deluxe-rommet jeg var tildelt i utgangspunktet, dukket det jaggu opp et deluxe-rom likevel, og frasen "velkommen tilbake, forresten" ble ytret. Tipper det ikke er som vi tror, at det blinker "fall på kne for Keiseren!" over hele skjermen når et platinum-medlem sjekker inn, så det er nok lett å overse. Jeg er ikke av de som slenger platinum-kortet i disken og krever respekt og underkastelse, men kan i nødstilfeller kremte litt eller løfte et sørgmodig øyenbryn. Må stadig dra fram såpass tungt artilleri på the Hub, slipper det andre steder. Fornøyd med rommet. Bare én stol inne, men to til på terrassen. Åpenbart populært blant røykere, for det lå en del sneiper ute i buskaset, men ingen røyklukt (eller sneiper) inne. I april forsvinner sola på terrassen i løpet av formiddagen, så den ble ikke brukt til mye annet enn å gå ut for å se på gamle sneiper og konstatere at det var uhyggelig kaldt ute. --- Hotell: Quality Hotel Strand, Gjøvik Status: Platinum Rom booket: Standard dobbeltrom (poeng) Oppgradering: Suite Romnr: 340 Lengde opphold: 1 natt. Veldig fornøyd med å ha fått testet suiten, ikke et eneste vondt ord om den. Sitteplass til ca 15 stk, men den bar ikke preg av de tusenvis av nachspiel som må ha foregått der inne. Upåklagelig inn- og utsjekk. God frokost. Liker Strand bedre og bedre, faktisk. God valuta for poengene.
Hotell: Clarion Collection Hotel Folketeateret Status: Gull Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Nei Romnummer: 533 Lengde opphold: 2 netter Ingen oppgradering denne gangen, ingen kommentar om fordelar eller noko anna. Romnummer synleg i appen natt til innsjekkingsdagen. Ikkje spesielt stort rom, men greit nok. Det verste var nok ventilasjonsanlegget tett inntil senga, det støya rimeleg bra. Separat toalett og bad. Likar meg godt på Folketeateret. Desse to nettene gjorde for øvrig at eg passerte 60 netter, så dermed blir det platinum framover.
Hotell: Copperhill Mountain Lodge Status: Platinum Rom booket: Copper suite Oppgradering: Nei Lengde opphold: 1 natt Andre fordeler: Restaurantkupong (papir). 2 for 1 på Spa Første natt på Copperhill på mer enn to år. Det har over flere år gradvis blitt vanskeligere og vanskeligere å finne ledig rom her via Nordic Choice sine nettsider. Vet ikke om det er fordi hotellet har høyere belegg enn vanlig, eller om de nedprioriterer NCC. Måtte derfor booke fra hotellets egen side, og gikk dermed glipp av både ViaTrumf og mulighet for avbestilling. Fra hotellets egen side må oppholdet forhåndsbetales. Likevel ingen problem å få fordelene, men dette hotellet er kronisk gjerrige på oppgraderinger. Før pandemien var rommene blitt ganske slitne. De har pusset opp litt, så rommet vi fikk var bra. Badene har alltid vært av svært høy klasse her. Siden forrige gang jeg bodde her har de innført forhåndsbooking og betaling på Spa. 95,- for inngang er helt OK synes jeg, det luker kanskje bort en del gjester slik at trengselen blir mindre. Likevel er åpenbar ulempe at det ikke er mulig å booke mellom 16-18 med mindre du har kjøpt en spesiell Spa-pakke. De har også innført booking på frokost, men signalet jeg fikk ved innsjekk er at de ikke er så nøye på dette. Det var heller ingen kontroll i frokostsalen. Regner med at meningene er delte om dette. På en måte er det greit å være sikret plass, men det er også kjedelig å måtte bestemme seg dagen før når du vil spise frokost. For øvrig står frokosten her slett ikke i stil til det luksus-imaget hotellet legger opp til. Frokosten var marginalt bedre enn jeg husket den fra sist, men er fortsatt på nivå med et middels norsk budsjetthotell. Et annet grep jeg ikke forstår noen ting av er at de for en del år siden tilsynelatende fjernet nesten alt av dobbeltsenger på hotellet. Dette hotellet har stort sett familierom (4-8 personer), og så vidt jeg kan se har alle disse rommene enkeltsenger selv på "master bedroom". Veldig pussig på et luksushotell. Alt i alt et fint opphold, og det er rimelig perfekt å kombinere et opphold her med alpinkjøring.
Hotell: Clarion Stavanger Status: Platinum Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Suite Romnr: 1013 Lengde opphold: 1 natt Andre fordeler: Fikk restaurantkupong i appen, men ble ikke brukt. Velkomstgave (sjokolade) og håndskrevet kort på rommet. Ble oppgradert i appen til superior et par dager før ankomst. På ankomstdagen ble dette endret til suite og romnummer kom opp. Basert på andres erfaringer om "nedgradering" før innsjekk, sjekket jeg inn i appen og tok i bruk nøkkelfunksjonen i appen, slik at jeg ikke var innom resepsjonen i det hele tatt. Det fungerte helt fint. Ble kanskje litt skuffet over suiten. Veldig stort rom med fantastisk utsikt, men jeg er så konservativ at jeg mener en suite må ha separat soverom. Dette fremstod mer som et veldig stort deluxe-rom. Plassen var også dårlig utnyttet, og rommet inneholdt bare seng, skrivebord, samt to stoler og et lite bord. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med Nordic Choice Platinum for tiden. Rause oppgraderinger og små grep som viser at de setter pris på statuskunder. Etter at Thon gikk ut av Discovery er det for min del ingen grunn til å pleie noen andre medlemsskap enn NCC.
Hotell: Amerikalinjen Status: Gold Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Superior dobbeltrom Lengde opphold: 2 netter Andre fordeler: Fikk restaurantkupong i appen, men ble ikke brukt. Forsynte meg av mineralvann i minibaren Første opphold på Amerikalinjen og må si jeg er imponert. Det er svært gjennomført, og alle detaljer er gjennomførte. Selv om frokosten fremdeles blir servert på brett ved bordet, og det er forhåndsreservasjon av frokosttider, så var det fremragende mat og service. Eneste minus er at hvis en aktiverer mobilnøkkel, så kan ikke mobilen benyttes for å få heisen til å virke… Og så slutter de utdelte nøkkelkortene også å virke på døren til rommet, ikke så bra for medsammensvorne som bodde på rommet…
Hotell: Lily Country Club Status: Platinum Rom booket: Aner ikke, helt sikkert standard, det var noen andre som har bestilt for meg. Oppgradering: Suite Romnr: 2100 Lengde opphold: 1 natt Andre fordeler: ingen. Selv om jeg på forhånd hadde bedt om å få registrert medlemskapet mitt kom aldri bestillingen opp i appen. Det gjør ingengting å evt ha gått glipp av en kupong, for jeg fikk påspandert alt gjennom oppholdet. Så mye at jeg ikke engang tok en brus fra minibaren. Var del av en stooooooor gruppe. Alle hadde blitt sjekket inn på forhånd og nøkkelkort med navn lå på et stort bord. Hentet nøkkelkortet mitt, prøvde å åpne døren, nope, rødt. Prøvde flere ganger men neida. Gikk ned til resepsjonen og sa at nøkkelen ikke funket "ja men den bør funke"... fint, men den gjør det ikke. Resepsjonisten blippet og sa "nå skal det gå". Greit, jeg spurte om hvordan det funket med mineralvann siden jeg er platinum og noen andre har bestilt. Han trakk på skuldrene sa vet ikke, snudde seg og gikk... Ikke helt det jeg forventet. Men det var mer som ikke gikk som forventet. Tilbake til rommet, og joda, kom inn denne gangen. MEN! Det sto sko på gulvet, masse klær på sengen, helt klart at dette rommet var bebodd av noen. Så ned til resepsjonen igjen. Ny person bak skranken, forklarte problemet, "ojsann, ikke bra, men vi har hatt litt problemer", fikk nytt rom. Og gjett hva... den var bebodd også! Ned igjen, en tredje person, virket som en slags lederperson, som også beklagde og sa at jeg kunne få en suite for der visste hun at det ikke var noen. Heldigvis stemte det. Forklaringen på rotet var at det skulle komme en stor gruppe i går, men at mange ikke dukket opp opprinnelig. Og så kom de plutselig veldig sent hele gjengen. Det hadde skapt kluss. Ganske uproft å ikke ha styr på rommenes status for det mener jeg da. Suiten var relativt liten, fin sittegruppe, lite soverom som var adskilt med gardin. Badet var noe nytt, første gang at jeg opplevde å ha to dusjopplegg på samme bad. Hadde vært greit å hatt med fruen der, men så ikke helt nytteverdien å springe frem og tilbake under to dusjhoder alene Fikk lunsj to dager og middag en kveld. Der hadde de stålkontroll! God mat og sjelden bra personlig oppfølging av mine matallergier. Ikke bare bare når man skal servere en drøy 500 stykk på en gang. En som satt ved siden av meg opplyste at han var allergisk mot tomme vinglass, det ble møtt med et smil og kontinuerlig fulle vinglass både for han og resten av bordet.