Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Hotel Brosundet, Ålesund
    Status: Platinum
    Rom booket: Deluxe Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, suite 4017
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler:

    Endelig fikk jeg og madamen gjennomført en lenge planlagt, og flere ganger utsatt, tur på byen med middag, konsert etc. Jeg hadde booka rom både på Brosundet og Waterfront denne gangen for å se om jeg kunne være heldig å få en ok oppgradering, men det var veldig mye som skjedde i byen denne helga så jeg hadde små forhåpninger. Men joda, dagen før innsjekk så jeg i appen at vi var blitt oppgradert til en suite på Brosundet og da var valget enkelt.

    Suiten var ikke klar når vi ankom hotellet litt før klokka 15, men det var ikke noe problem for oss siden vi likevel hadde booka bord til hotellets Tedans (afternoon tea) klokka 15. Og til de som liker slikt så kan Tedansen absolutt anbefales!

    Suite 4017 var veldig fin og romslig, med separat soverom med kjempegod seng og stort bad med både badekar og dusj. Dessverre ikke noe minibar/kjøleskap, men det ordna seg med kjøling av drikkevarene likevel ;)
    Vær obs på at denne suiten ligger på "feil" side av hotellet om man ønsker utsikt over Brosundet, Fjellstua osv.

    Dette er første gang jeg bor på Brosundet, men ikke siste, mye takket være alle de hyggelige, smilende og serviceinnstilte ansatte vi møtte alle steder.

    IMG_0403.JPEG

    IMG_0407.JPEG

    IMG_0409.JPEG
     
    afirm, Bolle, Ololsen and 16 others like this.
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Sign, Stockholm
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: 1 mineralvann fra minibaren gratis pr natt. Voucher i restaurant, som ikke ble brukt denne gangen heller.

    De sa jeg var "uppgraderat" allerede da jeg spurte hva som var mulig å fikse.

    Og så fulgte de opp den småfrekke meldingen (fordi jeg visste jeg ikke var oppgradert) med at jeg var oppgradert til høy etasje og parkutsikt :D

    Vel, vel, høy etasje står i profilen min - og regnes vel ikke akkurat som en oppgradering i mine øyne. Men rommet var fint, utsikten bra, og det var ingenting å klage på.

    Knall-bra Dux-seng, og flott spa-avdeling med (veldig) varmt basseng oppe på taket.
     
    Flymunda, NoLimit, Chrisljo and 4 others like this.
  3. Frozenyoghurt

    Frozenyoghurt Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann!

    Inspirerende å lese hvor fort du/dere har oppnådd LTG, det er rett og slett imponerende.

    Vi har også benyttet oss av viatrumf/hotels tidligere, men i desember 2021 bestemte vi oss for å opptjene Nordic Choice poeng. Har du noen tips/triks/snarveier etc. til et par nye Choice medlemmer som også sikter mot LTG? Pr nå har vi 122.337 / 500.000
     
    Flymunda and Maggie like this.
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,968
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk :)

    Kampanjer er ofte et godt stikkord. Både ncmc sine kampanjer som ofte gir 90/100 ved betaling på hotellet med ncmc og rene nc kampanjer. Alt fra klippekort, gavekort og diverse poeng kampanjer.
    Under covid hadde nc både 3x,4x og 5x kampanjer. Siste kampanjer har kun vært 2x i en langt kortere reise periode.
    Bedre booke for mye og evt avbestille om man vet det ikke blir tur. Har også utnyttet meg godt av billkill/ncmc med 2K nc poeng inn hver mnd siden jeg startet poeng jakten. Avventet en stund utviklingen av covid og når jeg innså at det kom til å bli mye Norgesferie framover kastet jeg meg på 10K ncmc kampanje og rett opp på gull. Konkurranse instinktet slo også inn siden jeg har en nabo som snakket så pent om nc og startet poeng sankingen langt tidligere en meg og han mente at han skulle gruse meg i nckrigen. Som alltid med min kjære nabo river han i kjent stil og står igjen med lua i hånden på stasjonen mens toget dundrer fra han ;)

    Kommer mange gode nc tips i denne tråden, så det er bare å følge med i tråden for nye tips :)
     
  5. Frozenyoghurt

    Frozenyoghurt Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for utfyllende og godt svar!

    Vi har forresten NCC MasterCard, er dette noe vi kan bruke med KillBill for å tjene opp enda flere poeng? Helt sikkert dumt spørsmål, men trodde denne muligheten var borte.
     
    Maggie liker dette
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,968
    Bonuspoeng:
    183
    Hver måned kan du maksimalt tjene 2K nc poeng gjennom billkill. Maks 5K per betalt regning (24T) maks 4 ganger. Flere på forumet har rapportert at de har fått sperret denne muligheten så et godt tips er blande dette med flere transaksjoner blant annet som betalingsmiddel når man sjekker ut samt ved de ulike ncmc kampanjene.
     
    Frozenyoghurt liker dette
  7. Frozenyoghurt

    Frozenyoghurt Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Dette var nytt for meg, men det høres ut som noe vi burde prøve!

    Vi bruker NCC kortet daglig som betalingskort, men hva kan vi betale ekstra gjennom BillKill for jeg regner med at vi må ha «Master of BillKill» abb. for å kunne betale med NCC kortet og da må det være et lønnsomt regnestykke :)
     
    Ololsen liker dette
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,968
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ingen master abo og ikke betalt en krone for 2K poeng per mnd i over 2år. Sjekk billkill tråden for mer info.
     
    Ololsen and Frozenyoghurt like this.
  9. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    687
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality hotel Ålesund
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel på poeng
    Oppgraderinger: Ja, suite 519
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: min vann og en is

    Nok et meget bra opphold. Vil skryte av resepsjonisten som var ekstremt hyggelig. Rom 519 er egentlig junior suite, men hotellet omtaler alle kun som suiter. Må faktisk si jeg foretrekker deluxe rommene her da de har mye bedre utsikt. Frokosten var nydelig med ekstremt gode sveler som vi sier på Sunnmøre.
     
  10. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    687
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort hotel Copenhagen Airport
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel
    Rom: 929
    Oppgraderinger
    : Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen

    Meget kort opphold her da jeg ankom halv to på natta og dro kl 6 på morran. Fikk beskjed av resepsjonist at de alltid oppgraderer, men ikke idag pga hotellet var fullt. I og med jeg var stuptrøtt orka jeg ikke ta diskusjonen, men der var plenty med ledige rom når jeg sjekka tidligere på dagen. I tillegg ba jeg om rom med utsikt til flyplass når jeg booket. Det ble heller ikke innvilget. Frokosten er veldig enkel med lite utvalg(selv til Comfort å være). Kun lite utvalg pålegg og pølser, bønner og eggerøre til varmmat)
     
    Last edited: 21. mai 2022
    Flymunda, Baldrick, eventyrer and 3 others like this.
  11. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion The Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom (poeng)
    Rom: 711
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom m/ balkong
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Sen utsjekk, restaurantkupong (brukte ikke), mineralvann fra minibar

    Ble et opphold på The Hub ifbm 17. mai-feiring i hovedstaden. Booket billigste rom på poeng og det sto Deluxe i appen dagen før. Hadde håpet å kunne velge blant deluxerommene i appen, men det var kun mulig å velge rom mens vi sto oppført med standardrom.

    Ved innsjekk spurte jeg om de ikke hadde et Deluxe-rom med balkong vi kunne få, og det hadde de. Fra rom 711 har man utsikt mot Oslo City / Jernbanetorget, så der er det litt av hvert å observere fra etter en lang 17. mai i Oslos gater :) Fikk blant annet med oss denne noe ampre ansamlingen av 13-17 åringer som knuffet litt med hverandre og med politiet. God underholdningsverdi.

    Stort sett fornøyd med oppholdet, men noe smårusk var det likevel. Litt slurvete rengjøring, og i dusjen hadde vi fått 2 shower gels og en balsam, men ingen sjampoo. Vi kommer nok igjen uansett. Gode senger, god frokost, hyggelige ansatte. Også veldig deilig med sen utsjekk 18. mai :)
     
  12. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel Helsinki
    Status: gold
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, deluxe, rom 1027
    Lengde opphold: 3 netter,
    Andre fordeler: tidleg innsjekk (12:00), voucher på 13 euro pr dag, 1 drikke kvar dag, (badekåpa og tøfler som er inkl i frå superior og opp), sein utsjekk

    Flott og moderne hotell som ligg i 20 minuttars gåavstand ifrå sentralstasjonen. (går og trikk, men hadde sol so eg gjekk og fekk sett meg rundt. Stor og fin resepsjon og lobby, kan ikkje akk skryta noko av velkomsten - måtte sjølv sei hei først for å få oppmerksomheit ved innsjekk.

    Fekk beskjed om at einaste oppgraderingen som var ledig var eit deluxe-rom vendt ifrå bysentrum, men fekk flott byutsikt. Veldig bra treningsrom (prøvde ikkje, men var ved inngangen til badstu og bassenget i 16 etasje. Amazing takbasseng med flott utsikt mot byen og havna. Var der mandag til torsdag og var lite folk i både basseng og badstu. Veldig flott utsikt ifrå badstuen og.

    Restauranten minna meg om Kitchen & Table Bergen på flotte Clarion Hotel Admiral som låg heilt nede ved sjøkanten og mot byen og havna. Hadde store forventingar til frukosten mtp Clarion Hotel, men blei litt skuffa over utvalet, brød var anten veldig lyst eller veldig mørkt. Ingen speilegg ,men masse oversteikt bacon. Juice-en var sånn "trykk på ein touch-skjermen også kjem da anten vatn, eple- eller appelsinjuice" Lite utval skinke og ost.

    God mat i restauranten , spesielt den krema suppen og pulled pork-burgaren. Veldig stilig skybar som heiter skyroom med store vindauge på 3/4 veggar, men prisen er ganske høg. Deilige Rituals produkt på både rom og i garderoben til badstu og svømmebasseng.
     
  13. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    687
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Grand Olav
    Status: Platinum
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, superior
    Rom: 223
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen

    En stund siden jeg var her sist nå. oppgradering til Superior var synlig lang tid i forveien. Ved innsjekk spurte jeg forsiktig om deluxe rom var tilgj, men fikk til svar at hotellet var nesten fullt. Samtlige romkategorier var ledig ved sjekk tidligere på dagen og jeg var omtrent eneste personen tilstede ved både kveldsmat og frokost så at hotellet var fullt skurrer litt. Uansett så var badet nyoppusset som var bra. ellers er det lilla og gull det fortsatt går i når det gjelder farger på rommet. Kveldsmaten denne søndagen tror jeg er den beste jeg noensinne har fått på et Clarion Collection hotell. Frokosten var helt ordinær, der jeg gjerne skulle sett mere utvalg på et Clarion hotel. Vil du ha speilegg må du steike det sjøl.
     
  14. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    687
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality airport Værnes
    Status: Platinum
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, deluxe
    Rom: 328
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: min vann & sen utsjekk

    En natt på konferanse i Stjørdal. Deluxe rommet var ikke det største jeg har sett, men det var nyoppusset. Også resepsjon, bar, restaurant og konferansefasilitetene er nyoppusset. Meget god buffet til lunch og frokosten er helt ok. Særs hyggelige folk i resepsjonen og restauranten.
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,141
    Likes mottatt:
    7,882
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel 33
    Status: Gull
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Voucher i restaurant, mineralvann

    Grunnet nærhet til slekt ble dette hotellet valgt. En noe trøblete start, da jeg hadde prøvd meg på strategien «book 4 mannsrom med 1 barn i voksnes seng, spør ved ankomst om oppgradering eller ekstraseng på rommet». Men nei. Ingen oppgradering, og det var ikke plass til ekstraseng på rommet… Nuvel, bra besteforeldrene hadde eget rom vi kunne flytte den ene ungen til. Ingen anerkjennelse av status ved ankomst, det kan jo faktisk gjøres så diskre at man bare sier «og du kan bare ta deg en mineralvann i skapet der borte…» Minus for å ikke opplyse om at man må si ifra hvis man ønsker rengjøring av rommet.
    Rommene er velholdt om ikke nyoppusset, og det er en kul industriell stil over hele bygget. Det var varmt denne helgen i hovedstaden og aircondition på rommet klarte akkurat såvidt å holde rommet levelig.
    Men, nå var vi jo ikke så mye på rommene, og oppholdt oss forholdsmessig lengre i restauranten. Der må jeg si at vi fikk strålende service! Sjeldent jeg har opplevd så personlig og hyggelig personale i alle prisnivåer restauranter jeg har vært i. Genuint interessert i kundene, gode anbefalinger, lett og fin småprat og en stor porsjon humor. Ungene trivdes også godt, og også de ble sett av servitørene. Terningkast 10.
    Frokosten var også bra, om ikke Nidelvenstandard, så var det rikholdig utvalg, og pannekaker til de minste (fleste :p)
     
    Flymunda, andkri58, eventyrer and 5 others like this.
  16. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Amerikalinjen, Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei, men fint rom vendt mot Oslo S.
    Lengde opphold: Én natt
    Andre fordeler: Det vanlige, et stk. mineralvann osv.

    Savnet oppgradering. Sendte også hotellet en hyggelig mail kvelden før da jeg så at jeg ikke hadde fått oppgradering i app’en, uten å få svar.


    Hotell: The Thief, Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Deluxe i øverste etasje.
    Lengde opphold: Én natt
    Andre fordeler: Ekstra kullsyrevann på rommet, varm té satt frem på kvelden mm. Alt uten forespørsel. Ba om sen utsjekk, som var uproblematisk.
    Generelt veldig god og diskret service. Anbefales.
     
    andkri58, Baldrick, Flymunda and 4 others like this.
  17. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom med poeng
    Oppgraderinger: Ja, superior
    Rom: 602
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: tidlig innsjekk og sen utsjekk

    Helt OK opphold, ikke superfan av litt slitne, mørke rom. Ok størrelse, men separat toalett/dusj som trekker litt ned.

    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Fortuna-suite
    Rom: 605
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann

    Veldig fornøyd med oppgraderingen, fint hjørnerom! Liker Amerikalinjen veldig godt. Fikk ikke sen utsjekk pga fullt hotell, orket ikke ta diskusjonen om at dette strengt tatt er inkludert i platinumfordelene.

    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, deluxe
    Rom: 494
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: tidlig innsjekk og sen utsjekk

    Veldig god kommunikasjon på mail med hyggelige tilbakemeldinger om oppgradering og tidlig innsjekk. Hadde tenkt meg at deluxe-rommene hadde bedre utsikt o.l., men må kanskje opp på junior suite før det er tale om balkong?
     
    eventyrer, Flymunda, Emma and 5 others like this.
  18. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det mulig jeg husker feil, men bodde på en av juniorsuitene der rett etter hotellet hadde åpnet, og jeg kan ikke huske at det finnes balkong der.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,447
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, det er balkonger mot Dronning Eufemias gate.
     
    Mavo and Maverick23 like this.
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Hotel® Xpress Stockholm Central
    Status: Platinum
    Rom booket: Moderat dobbel
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei

    Ingen fordeler, ingen oppgradering, ikke engang til rom med vindu, ingen frokost. Men bra plassering, kurant størrelse på rommet, greit bad og ok pris.
     

    Attached Files:

Del denne siden