Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hasle Linien
    Status: Gold
    Rom booket: Rom med 2 enkeltsenger(?)
    Oppgradering: Ja. Spurte og fikk superior rom i 6(øverste) etasje
    Andre fordeler: Ingen utover det vanlige(Brus/mineralvann og voucher)
    Pluss: Pent rom, og bra bad med skikkelig dusj og gulvvarme.
    Minus: Ingen utsikt… kun rett inn i nabobygget
    Fryktelig lang ventetid på innsjekk(40min) og det var bare 2 familier før meg…
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Square Stavanger
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard double
    Oppgradering: Deluxe double
     
    Baldrick, Flymunda, Emma and 2 others like this.
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Hotel® Xpress Stockholm Central
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel på poeng
    Oppgraderinger: Ja
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei

    Nytt opphold her, og denne gangen ble det oppgradering til det som ser ut til å være det største rommet de har. Det var nesten på størrelse med et vanlig hotellrom.

    B9E3195D-EADB-4DFA-93DC-0A7054873C48.jpeg 4BD0F506-BE62-4486-AD71-7B9DD6CD2E1C.jpeg 9045EFA6-7237-46EF-A70D-83300D13B2D2.jpeg
     
    Last edited: 28. aug 2022
    Baldrick, EndreD, Flymunda and 7 others like this.
  4. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Quality Edvard Grieg
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbelt
    Parkering/El-billading: Gratis parkering / lading for 75kr døgnet (industristikk), eller om du er litt frekk, parker på porsche laderne og lad der
    Oppgradering: Ja, står "suite" på kvitteringen
    Andre fordeler: Ingen utover det vanlige(Brus/mineralvann og voucher)
    Pluss: Stort bad med bra dusj og badekar. Både vanlig innsjekk som var smekkfull og self check in som tok 2 minutter
    Minus: Kunne vært bedre utsikt, samt litt langt å gå fra parkeringen til lobby, det var dog lagt opp til at du kunne droppe av kofferter osv før du parkerte.
    20220819_200502.jpg 20220819_200511.jpg 20220819_200518.jpg 20220819_200529.jpg 20220819_201345.jpg
     
    Last edited: 29. aug 2022
    Baldrick, andkri58, Flymunda and 5 others like this.
  5. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Quality Maritim (Haugesund)
    Status: Platinum
    Rom booket: Var sjåka fullt, så måtte ringe platinumtelefonen for å få standardrom til latterlig pris
    Lengde opphold: 4 netter
    Parkering/El-billading: Parkering enten utenfor 1. etg, 2. etg eller i bakgården, lademulighet kun i bakgården, alle er driftet av apcoa, koster ca 180kr døgnet for parkering, og 3.5kr kWh for lading.
    Oppgradering: Nei
    Pluss: Stort vindu + grei utsikt og beste hotellfrokosten på en stund
    Minus: Luktet til tider fælt på badet, generelt relativt lytt utenifra med vindu oppe, og det måtte stå oppe for at det skulle være levelig.


    Tror faktisk jeg til tross for alt hadde valgt dette hotellet igjen ved neste tur til området, rett og slett på grunn av frokosten.
    20220822_192436.jpg 20220822_192459.jpg 20220822_192553.jpg 20220825_082015.jpg 20220825_082031.jpg 20220825_082049.jpg 20220825_082106.jpg 20220825_082118.jpg 20220825_082128.jpg Snapchat-957922747.jpg
     
    Baldrick, andkri58, Flymunda and 7 others like this.
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Bryggeparken
    Status: Gull
    Rom booket: Standard Enkeltrom
    Oppgradering: Superior Dobbeltrom
    Lengde 2 netter

    Hotell: Clarion Hotel Bryggeparken
    Status: Gull
    Rom booket: Superior Dobbeltrom
    Oppgradering: Deluxe Dobbeltrom
    Lengde 1 natt
     
    Baldrick, holmen, Emma and 2 others like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion collection havnekontoret, BGO
    Status: platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Rakk aldri å smake på fika. Men den pleier å være OK på dette hotellet. 1 gratis mineralvann fra minibar.

    Rakk kort og godt ingen ting annet enn å sove. Fikk god oppgradering fra basis rom til superior oppunder skråtaket i toppetasjen (6 etg). Spurte om videre oppgradering og fikk en stor og fet "nei, det gjør vi ikke" i retur :)

    Helt grei seng, og store glassvegger inn til badet som kanskje kan være litt kleint hvis man er flere på rommet. Jeg hadde det alene, så det var ikke noe tema for min del.
     
    Baldrick, holmen, Maggie and 3 others like this.
  8. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Det er gledelig å se at romoppgraderingene for gull/platinum (og noen ganger også sølv) endelig har blitt mer regelen enn unntaket. Det er også min erfaring.
    For noen år tilbake var det ofte mye styr for å få dette, og man måtte mange ganger "klage og mase" og/eller ta den velkjente lua i hånda selv om det (vanligvis) er en garantert fordel. Nå skjer det alltid uoppfordret, i hvert fall ved mine bookinger. Også både ved bookinger for poeng og ved betaling.
    Eneste unntaket er ved konferansebookinger (selv om jeg sender inn NCC nummeret mitt på forhånd), men det er vel mer forståelig.

    En klar forbedring! Kudos til Nordic Choice:)
     
    Baldrick, andkri58, Jorgen44 and 3 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel CPH
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Deluxe
    Romnummer: 1230
    Lengde: 1 natt
    Andre fordeler: Restaurantkupong i appen, synlig dagen før. Glass med lakris i resepsjonen.

    Første gang her, likte meg godt. Alternativet var hotell på OSL, og altfor tidlig fly til CPH.

    Stort og fint rom, med alt for mye plass for en person i en natt. Grei frokost, egen omelettkokk.
     
    MariusJS, Baldrick, Upsaker and 4 others like this.
  10. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Clarion Hotel Helsinki
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior view
    Oppgradering: Deluxe (på baksiden)
    Romnummer: 1027
    Lengde: 1 natt
    Andre fordeler: Restaurantkupong i appen.

    Usikker på om jeg skulle bo på et av hotellene inne i byen, men valgte Clarion på havnen på grunn av utsikten (hotellet ligger 7 min med trikk fra sentrum). Booket superior view (som er et hakk opp fra superior) og skrev kommentar om view. Ikke helt happy når de da ga meg en «oppgradering» til baksiden av hotellet. Arkitekten og interiørarkitekten må ha vært bevistløse i gjerningsøyeblikket. Det er noen små loddrette vinduer som gjør at utsikten ikke kommer til sin rett. Sengen er plassert feil ifht vinduene og de har i tillegg satt en stor lampe midt i vinduet (som riktignok kan ommøbleres). Veldig rart når hotellet er et av få hoteller i byen som virkelig har flott utsikt.

    Frokosten er til tross for at man må booke tid i forkant den mest kaotiske jeg har opplevd med 5 personer i kø til alle deler av buffen, og hvor man måtte skanne 360 før man gjør den minste bevegelse for ikke å treffe noen. Lørdagen sikret jeg meg såvidt noe å tygge på for litt blodsukker og gikk så ut og spiste frokost. Søndag gikk jeg rett ut. Både Cafferino Oba og Levain anbefales.
     
    Baldrick, holmen, EndreD and 5 others like this.
  11. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Sogndal
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng
    Oppgraderinger: Superior
    Lengde opphold: Én natt
    Andre fordeler: Ingen.

    Opphold kun for å sove. Stort hotell, der deler av hotellet nylig har blitt pusset opp. Fikk rom i den nye fløyen, hvor rommene fremstod som nye og moderne. Rommene i den eldre delen var det derimot lite å skryte av.
     
    Baldrick, holmen, Maggie and 2 others like this.
  12. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion The Edge Tromsø
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe halve oppholdet*
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Ingen.

    Har alltid fått oppgradering synlig i appen før innsjekk - men ikke denne gangen. Spurte pent i resepsjonen men fikk til svar at de var fullbooket og at jeg burde prøve igjen dagen etterpå. Dagen etterpå fikk vi oppgradert til Deluxe. Eneste forskjellen var bittelitt større bad og 180 seng. Fint hotell og hyggelig betjening men hadde selvfølgelig forventet oppgradering og at de i det minste kommenterte det ved innsjekk fremfor at jeg må spørre om det.
     
    Baldrick, Emma, holmen and 1 other person like this.
  13. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Porsgrunn.
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom med poeng. 7500 poeng/natt.
    Oppgraderinger: Suite.
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Gratis brus.
    Mye valuta for pengene eller poengene om en vil.
    Jeg har bodd på dette hotellet 2 ganger, hvor jeg alltid har blitt oppgradert fra standardrom til Suite.
    Hotellet oppleves litt mer personlig når resepsjonisten ønsker oss god morgen i det vi går ut av heisen på vei til frokost, men dette skyldes muligens at vi slo av en prat kvelden i forveien.
     

    Attached Files:

    Baldrick, Maggie, Flymunda and 2 others like this.
  14. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Farris Bad.
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom "Søndagsro" pakke.
    Oppgraderinger: Ocean Deluxe.
    Lengde opphold: 1 netter
    Andre fordeler: Gratis Cava og sjokolade.

    Ikke dumt å bytte ut gratis brus med Cava :D.
    Vi ble tatt godt imot av resepsjonisten, som informerte oss om at vi var blitt oppgradert til et flott rom. Utsikt mot havet verdsettes høyt. Den store overraskelsen var derimot at gratis brus var erstattet med gratis Cava. Oppgradert drikke har jeg aldri opplevd tidligere. Takk Farris Bad :).
    Vi fikk bruke SPA så lenge vi ønsket. Noen fordeler er det å bo fra søndag til mandag.
     

    Attached Files:

    Baldrick, Maggie, Flymunda and 2 others like this.
  15. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Collection Grand Sundsvall
    Status: Platinum
    Rom booket: moderate enkeltrom
    Oppgraderinger: deluxe
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann og utsjekk kl 18. Meget hyggelig hotellsjef på et hyggelig hotell i en hyggelig by :)

    Hotell: Clarion Sundsvall
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: deluxe (høyeste kategori iflg. nettsiden)
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann, 125 voucher og sen utsjekk kl 18. Meget hyggelige på dette hotellet - yes, can do - attitude :)

    Nå er jeg på Scandic i Gävle. Clarion har fullbooket, dessverre. Nå må jeg pakke sakene og komme meg ut. Sen utsjekk var heeeeeelt umulig her, selv en halvtime. Opplever Scandic Friends og Top Level som et til tider helt ubrukelig program. Å spørre om oppgradering eller sen utsjekk er som å spørre etter ei nyre enkelte ganger.
     
    Ololsen, Baldrick, Flymunda and 7 others like this.
  16. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Comfort Hotel Arlanda Terminal
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom (10000 poeng)
    Oppgraderinger: deluxe, hjørnerom i toppetasjen (# 1233)
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann, sen utsjekk kl 18.

    Kort gåtur til terminalen. Kjekt! Prisene var rundt 2200 kr denne dagen, da var 10000 poeng en god deal :) Rommet var fint nok, noe klumpete arealutnyttelse - stor gang, liten avdeling med skrivebord og 2 stoler med bord, en slags skillevegg mellom dette og der sengen og fjernsynet står...lite, men funksjonelt bad. Fin utsikt - full oversikt over flytårn, terminalene og rullebanene. Stod mineralvann, potetgull og en pose med noe sure greier klart på rommet ved ankomst - til "Stammisen Rasmus", og det er ikke meg...men ned i vommen gikk det uansett :)

    De serverer en early bird frokost fra kl 03 - kjekt om man ikke får sove eller skal tidlig avgårde. Denne var mye bedre enn alle andre early bird frokoster jeg har vært borti - flere typer kjøttpålegg, flere typer oster, utallige typer brød/rundstykker, hardkokte/bløtkokte egg, flere typer yoghurt, bær, chiapudding, musli, syltetøy, peanøttsmør, melon, ananas osv. Varm frokost serveres fra kl 0530.

    Lobbyen byr på en hyggelig og livlig bar. De serverer noen enkle retter frem til kl 23, maten var ikke noe å skryte av riktignok. Selve baren er åpen til kl 01. Du kan få en halvliter til 79 SEK - bra pris med tanke på at dette er et flyplasshotell!

    Hyggelige og serviceinnstilte ansatte både i bar/frokost/resepsjon gjør at jeg gjerne kommer tilbake hit. Mye folk inn og ut hele døgnet gjør at dette virkelig føles ut som et levende hotell.
     
    geirh, Ololsen, Baldrick and 8 others like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Nei
    Romnummer: 615
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen

    Litt skuffende opphold på Karl Johan, hvor jeg har vært svært fornøyd hittil. Fikk et rom høyt oppe, men jeg vil ikke kalle det oppgradering. Frokosten er OK som vanlig, og bakgården er hyggelig for en nightcap.

    EDIT: der var ikke booket med poeng. Men penger.
     
    Last edited: 08. sept 2022
    Ololsen, Baldrick, Flymunda and 2 others like this.
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    571
    Likes mottatt:
    1,804
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Copenhagen Airport
    Status: Gull
    Rom booket: Standard Trippelrom
    Oppgraderinger: Nei (men fikk utsikt mot flyplass)
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei

    Helt fullt hotell pga. Ed Sheeran konsert, men ikke kø noe sted. Frokost som forventet, utenom at det ikke var noe bacon å finne! Tips: Ikke ledig datoen jeg trengte når jeg bestilte, men de fleste dager litt frem i tid er det mulig å få rom her for 10000 poeng, som jeg synes er veldig god verdi når kontant pris er 1200-1500 DKK.
     
    Last edited: 08. sept 2022
    Ololsen, Baldrick, Emma and 2 others like this.
  19. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    571
    Likes mottatt:
    1,804
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Vesterbro
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom (første og siste natt for poeng)
    Oppgraderinger: Ja, Superior første natt
    Romnummer: 544 og 4x8, begge på innsiden av bygget
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann (eller boks øl) hver dag

    Når jeg ankom måtte jeg vente 1 minutt mens de i resepsjon diskuterte ferdig ang. det som viste seg å være min booking :) Hadde tidligere ringt og spurt om jeg kunne få samme rom hele oppholdet, siden det var separate bookinger, men nå ville de tilby meg oppgradering første natt og var kanskje litt engstelig for at jeg ikke ville akseptere å flytte rom. Jeg sa det var null problem, og selve byttet gikk veldig smidig neste dag; Jeg fikk nøkkel til nytt rom når jeg spurte i resepsjon etter frokost, flyttet over og leverte inn nøkkelen til det første rommet når jeg var på vei ut etterpå.

    Litt fullt i frokostserveringen, men brukte ikke mange minutt i kø og fant ledig bord både lørdag og søndag. På mandag tok jeg en senere frokost på en liten kaffeplass i nærheten.

    For 1 person syntes jeg egentlig standard rom var best, superior rom virket mer slitt og hadde litt skrå vinduer som gardin ikke kunne dekke helt, eneste lille pluss var kjøleskap (som kun fikk strøm med kort i strømbryter ved dør).
    IMG20220902193112.jpg
     
    Ololsen, Baldrick, Upsaker and 5 others like this.
  20. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    571
    Likes mottatt:
    1,804
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Hasle Linie
    Status: Gull
    Rom booket: Standard enkeltrom
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom (?)
    Romnummer: 428
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Vannflaske, voucher ikke brukt

    Nytt og fint hotell for å få seg en god natts søvn når man ikke har det alt for travelt og ikke "må" bo helt i sentrum. Oppgradering ble ikke nevnt, men fikk i hvert fall et stort dobbeltrom åpenbart designet for HC-bruk med plass til rullestol overalt, ekstra håndtak og alarmsnor på bad. Det var også body lotion og conditioner på bad, som møter beskrivelse for superior på nettsiden. Ok tilbud også med restaurant og bar, men stenger noe tidligere (hhv. kl 21 og 2330) enn andre steder.
    IMG20220907182325.jpg
     
    Ololsen, Baldrick, Upsaker and 4 others like this.

Del denne siden