Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Waterfront Ålesund
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Romnummer:
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: mineralvann, restaurantkupong

    Et helt allright hotell i Ålesund. Fikk stort rom med sofa og sittegruppe, med utsikt ut mot vannet. Fint å ligge i sengen og se ut på båter som tøffer forbi :) Brukte voucheren i restauranten - litt generisk der nede - men maten var god, den :) Frokost til kl 11 i helgene. Det er deilig.... Er såååå mange som har begynt å tulle med dette.
     
    Ololsen, Baldrick, holmen and 4 others like this.
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: The Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Moderat enkeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: tidlig innsjekk (0830), mineralvann, restaurantkupong

    Spurte om muligheten for suite, men det ga de visst ikke her (har nå fått det før…). Uansett vil jeg si at kvaliteten på Deluxe-rommet her var veldig bra. Egentlig like bra som suiten jeg fikk sist, med unntak av at den da hadde separat soverom. Spesielt fornøyd med at jeg fikk sjekke inn 08:30.
     
    Ololsen, Baldrick, Grooo and 5 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, jr suite(?)
    Romnummer: 885
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Sen utsjekk, og glasscola.

    En natt på trippel poeng kampanjen. Oppgradert til hjørnerom, som jeg vil tro er en jr suite. (Det sto suite i appen)

    Tilfeldigvis samme rom vi hadde i sommer da vi var på Tons of Rock. Mannen i resepsjonen kjente meg igjen (jeg har ikke bodd her SÅ mye, så jeg ble imponert).

    Tydeligvis mye folk på hotellet, for gjestene måtte få slot tid til frokost. For meg spilte det liten rolle, da jeg sov forbi frokosten uansett. :rolleyes:

    Dagen før oppholdet fikk jeg en sms, med spørsmål om jeg hadde noen ønsker for oppholdet. Jeg ba om senere utsjekk, og fikk bekreftet til kl 14. Jeg glemmer alltid å be om dette på forhånd, så den sms'en er kjekk for meg.
     
    EndreD, Ololsen, Baldrick and 6 others like this.
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Edge Clarion i Tromsø gjør det samme.

    Men dette kunne gjerne enda flere hoteller i Choice gjort til et fast system.
     
    Ololsen, Baldrick, Grooo and 2 others like this.
  5. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Hotel Brosundet, Ålesund
    Status: Platinum
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: sen utsjekk, 2 x mineralvann - min søster, som fulgte meg til hotellet, fikk også en flaske. Det var koselig, synes jeg.

    Helt fullbooket denne dagen, men ikke noe støy eller trengsel av noe slag. Ett av de hyggeligste overnattingsstedene i porteføljen. Fikk rom i den gamle delen denne gangen. Romslig hjørnerom i fjerde etasje. Ordentlig Nespressomaskin, kjøleskap, badekar og separat dusj, masse Sprekenhus, og en veldig komfortabel seng. Litt lite lys i rommet, så det ble rimelig mørkt når kvelden kom. Begynner å se litt slitasje i møblene.

    God frokost. Større og bedre utvalg enn de to andre NCH-mulighetene i denne byen. Var innom Thon, der min søster bor, men må si frokosten her var mye bedre.
     
    Ololsen, Baldrick, Flymunda and 3 others like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til Superior?
    Romnummer: 504
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen

    Stort rom, med hint av utsikt. De kaller det superior, jeg kaller det HC-rom. Stort bad, men ingen oppbevaringsplass, og vann over alt når man har dusjet. Men, det er iallfall ikke badekar, som jeg ikke liker.
     
  7. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    653
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Savoy Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Nei
    Romnummer: 213
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: tok meg en brus selv i minibar

    Fikk opp standard enkeltrom i appen 1 uke i forveien så var skeptisk. Dette ble endret til standard dobbeltrom dagen før. Ved innsjekk så sa resepsjonist at han ordnet et superior rom, men rommet jeg likevel fikk var standard(viste i app). Ellers var kveldsmaten eksepsjonelt bra. Biff med bearnes saus med salat og poteter til. Aldri opplevd dette på et Collection hotel. Frokosten var ok(kunne godt vært litt mere utvalg). Ellers bør Savoy snart få pusset opp badene på rom. Det var veldig slitt
     
    Baldrick, Flymunda, Emma and 2 others like this.
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion (Barcode) i Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom for poeng
    Oppgradering: Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: kupong som jeg ikke brukte

    Fortsatt et av mine absolutte favoritter blant NC hotellene i Oslo dette.

    Fikk SMS før oppholdet med spørsmål om å melde inn eventuelle ønsker, sendte en høflig reminder om at det ville være hyggelig å få en god oppgradering som platinum slik de pleier.

    Og ganske riktig, i appen endret standard rom seg til suite.

    Ganske lite rom til suite å være, med utsikt i to retninger, i 6. etasje. Skulle bare sove der, og hadde en utmerket natts søvn og dusj før jeg løp videre dagen etter.
     
    Baldrick, Ololsen, Flymunda and 5 others like this.
  9. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Hammer hotel (Lillehammer)
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom (med to enkle senger)
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann og utsjekk kl 15.

    Hotellet ligger i enden av Storgata. Ble tildelt rom 216, som var synlig i app'n en måned før ankomst. Hadde spurt om rom i høyden, så ble litt overrasket over at rommet var på samme nivå som resepsjon og fellesareal.
    Hyggelig betjening, god frokost og veldig god kveldsmat. Alltid kaffe/te tilgjengelig, noe som var kjærkomment.

    Håpet på et rom med dobbeltseng, da jeg synes disse enkeltsengene er smale. Forholdsvis lytt på hotellet, og dessverre er også dette et hotell som gjør at man hopper i sengen når naborommene lukker/slenger romdøren igjen tidlig på morgenen. Er det bare jeg som ser fram til et hotell med dørpumper som lukker dørene uten fare for å rive med seg korridorveggene (litt overdrivelse der altså).

    Rommet hadde ingen kjøleskap, noe jeg savnet.
    Kommer gjerne tilbake til hotellet en annen gang.
     
    Baldrick, Ololsen, Flymunda and 4 others like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion collection Folketeateret
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til suite
    Romnummer: 714
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Diverse mineralvann, tidlig innsjekk og sen utsjekk.

    Booket rommet for noen måneder siden, i håp om å få et fint rom til langhelg i Oslo. La til kommentar om at vi skulle feire bryllupsdag, og gjerne ville ha oppgradering til suite med balkong. Listet opp de fem rommene vi kunne tenke oss. Dagen etter var romnummeret synlig i appen.

    God pris for dette rommet, samme helg som både ByLarm og Oslo maraton. Greit å ha bestilt tidlig!

    Sendte en epost på forhånd for å spørre om tidlig innsjekk og sen utsjekk. Det var ikke noe problem. Tok noen mineralvann fra minibaren underveis i oppholdet, ble ikke trukket for noen av dem.

    Godt fornøyd med langhelg på hotell. :)
     
    Baldrick, EndreD, Ololsen and 9 others like this.
  11. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotell Porsgrunn
    Status: Silver->gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ingen
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 501
    Andre fordeler: Helt vilt billig lading tatt strømprisene i betraktning

    Havnet i 5 etasje ut mot tog-/busstasjonen, dette førte med seg en voldsom vibrasjon i noen fasadelementer hver gang det ankom og kjørte en buss fra det jeg antok var holdeplassen nærmest veggen som lagde et ordentlig leven. Var kanskje litt for konfliktsky og tenkte det skulle gi seg utover kvelden, men den gang ei og jeg våknet opptil flere ganger av noe som hørtes ut som en slagdrill i betong. Uvisst om det kun gjelder dette rommet, men ville for sikkerhets skyld bedt om rom ut mot en av de andre himmelretningene. Ellers var frokost helt OK som vanlig med ikke for ille belegg rundt 9:30 til tross for noe konferanseopplegg.

    Blingset tydeligvis med siste bestilling som skulle bikket meg over, men fikk i alle fall en hyggelig mail morgenen etter for en som gjør det kun på stays sjonglert mellom 3 kjeder:
    [​IMG]

    Så får vi se om det medbringer et finere rom denne uken, enn så lenge ingenting synlig i app, mulig det er fordi jeg booker via amex?

    Edit: Innser også nå at medlemsperioden min ender 30/9, så da er det vel bare å begynne sirkuset på nytt:p
     
    Last edited: 19. sept 2022
    Baldrick, EndreD, Flymunda and 7 others like this.
  12. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    653
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort hotel Grand Central
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom for poeng
    Oppgradering: ja, suite
    Romnummer: 212
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: mineralvann, tidlig og sen utsjekk

    Hotellet viste fullt flere dager i forveien så hadde ikke store forhåpninger om oppgradering, men gledelig at de uoppfordret ved innsjekk likevel ordnet en av suitene. Frokosten synes jeg var veldig bra(om enn noe trangt å forsyne seg) til å være comfort hotell. Legger ved noen bilder fra rommet
    rom 1.jpg rom 2.jpg rom 3.jpg
     
    Baldrick, EndreD, Earl and 9 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort hotell Karl Johan
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 623
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Tok en flaske vann i resepsjonen.

    Standardhotellet for enkeltnetter i byen.
    Første gang i 6. etasje (tror jeg). Stort (langt) rom, masse vinduer, lite utsikt. Stor og behagelig seng, og stort bad som ikke bare er stort fordi det er et HC-rom.

    Den ene heisen er i ustand, og det er den som går til 6. etasje. Så man må gå en trapp fra 5. etasje. Eller, bruke den "hemmelige" heisen innenfor restauranten. Den er det ikke så mange som bruker, så det er mindre kø der enn på glassheisene.

    PXL_20220920_153714849.MP.jpg PXL_20220920_153737638.MP.jpg PXL_20220920_153751218.MP.jpg PXL_20220920_153808439.MP.jpg PXL_20220920_153817865.MP.jpg PXL_20220920_153824541.MP.jpg
     
    Sonictravel, Baldrick, EndreD and 8 others like this.
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Hotel Arlanda Airport
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel på poeng
    Oppgraderinger: Ja, til Deluxe
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei

    Glemte å ta bilder før bruk, men ble i hvert fall oppgradert til et romslig hjørnerom. Gåavstand til security/Arlanda Express, grei frokost i forhold til prisklassen. Et kupp for 10 000 poeng.

    C2AFE7B1-1BFF-4941-A92C-FE97D636C37A.jpeg
     
    Last edited: 22. sept 2022
    livinspeed, Upsaker, Baldrick and 5 others like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion The Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng
    Oppgradering: Nja. Kunne velge rom i appen, og kunne da velge rom i 15. etasje med utsikt. Det er kanskje en oppgradering?
    Romnummer: 1505
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei. Spurte ikke heller.

    Skulle på middag, og booket rommet forrige lørdag. Det var veldig høye priser på rom i Oslo, og mye utsolgt. Vet ikke hvorfor. Endte derfor opp med et rom på The Hub, for poeng. Forrige gang vi var der var vi ikke spesielt fornøyd, spesielt ikke med kaos under frokosten. Rommet var litt trangt, spesielt etter å ha hatt rommet over her på Karl Johan dagen før. Men, vi var ikke så mye på rommet, så det viktigste var en god seng. Den fikk godkjent av kona. Men ikke fabelaktig. De hadde iallfall hyller på badet, noe som er mangelvare på mange rom på Karl Johan.

    Mindre kaos under frokosten denne gangen, da det var færre som spiste samtidig. Men, det er alt for trangt i buffeten, og all maten er ulogisk plassert, så alle virrer rundt. Litt irriterende. Men, maten var bra.
     
    Ololsen, Flymunda, Baldrick and 7 others like this.
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Christiania Theater
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom, booket med poeng
    Oppgradering: Superior. Oppgradert til feil rom.
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Gratis cola zero fra kjøleskapet (som ikke var kaldt)

    Kom inn på et helt OK rom, etter kjapp booking like før jeg dukket opp.

    De slet litt med å finne bookingen, men hyggelig dame i resepsjonen ordnet opp etter at jeg tilbød å gi henne bookingkoden som hun endte med å ikke behøve.

    Fikk oppgradering uoppfordret, og spurte ikke mer om hvilket rom eller hvor stor oppgraderingen var.

    Havnet på et rom hvor det stod et kort med "Velkommen, Ola" (Ikke mitt navn, og jeg har endret navnet på kortet også) - som definitivt var tiltenkt noen andre. "Ola" hadde fått en kvikk-lunsj på rommet sammen med kortet, og det pleier jeg å få også i dette hotellet, så jeg gjorde ikke noe mer ut av det.

    Forhåpentligvis fikk den andre gjesten et tilsvarende bra eller bedre rom, men det gikk nok litt i ball nede i resepsjonen da de skulle oppgradere meg.

    Stupte i seng, og liker alltid frokosten på CT. Stille og rolig. Aldri for mye folk. Og masse bra frokostutvalg inkl ubegrenset bacon og god kaffe.
     
    Ololsen, Flymunda, Baldrick and 5 others like this.
  17. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ingen
    Romnr: 465
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Ingen

    [​IMG]

    Hadde håpet på i alle fall anerkjennelse på status første gullnatt, men den gang ei. Ble bare fortalt "jeg ser du får bonuspoengene du skal ha" ved innsjekk og sendt avgårde med beskjed om 4 etasje, ingen tilbud om mineralvann. Testet ikke frokost, men har opplevd at det enten er folketomt eller smekk fullt.

    Jaja, vi får prøve igjen til uka litt lengre sør.
     
  18. Audi_a4

    Audi_a4 Gladlaks

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Comfort Bergen Flesland
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom med poeng
    Oppgraderinger: Ja, til superior (beste katogori på hotellet)
    Romnr: 386
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Fekk behalde rommet ein time lengre

    Valget sto mellom Clarion og Comfort på Flesland. Comfort skulle ha 10 000 poeng (eller 1700kr) mot 20 000 på Clarion så valget var lett for ei enkel sjel. Fekk ikkje opp romnummer i app før etter innskjekk. Ved innskjekk måtte eg spørr om oppgradering, fekk då eit superior hjørnerom i tredje etasje. Heilt ok rom for ei natt. Heile badet blir vått når ein dusja og burgeren i restauranten er overprisa. Ellers ikkje noko meir og rope høgt om;)
     
    Ololsen, Flymunda, Baldrick and 5 others like this.
  19. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Vesterbro
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom med penger
    Oppgraderinger: Nei
    Romnr: 383
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Fikk 2 mineralvann

    En kjapp dagstur til kongens by med morgenflyet hjem. Hyggelig personale og helt grei frokost. Duger til sitt formål. Stort sett hotellet jeg sverger til i København pga. pris (er vel bare dette hotellet i kjeden som ikke er ved flyplassen om man ser bort fra Villa?), men har kun fått oppgradering en gang. Må skynde meg opp til Platinum.
     
    Ololsen, EndreD, Upsaker and 4 others like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel The Edge
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Ja, til jr suite
    Romnummer: 708
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Fikk beskjed om at vi kunne ta to mineralvann fra minibaren hver dag.

    Alltid hyggelig på The Edge. Hotellet var veldig fullt pga hårmesse og Karpe-konsert. (Jeg var ikke så veldig opptatt av noen av delene..)
    Frokosten var likevel mindre travel enn vanlig, folk sov vel enda lenger enn oss.
     
    Ololsen, EndreD, Upsaker and 3 others like this.

Del denne siden