Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dbl.rom
    Oppgradering: Ja, til Deluxe
    Romnummer: 246
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann.

    Dette har visst blitt stamrommet vårt på Karl Johan. Har funnet ut at 246 er et deluxe-rom, med podcaststudio og gullplater på veggen. Badekar på det store badet. Badet er iskaldt.. Tror ikke det er gulvvarme der, eller så fungererer den ikke. I stedet har de satt inn en gulvovn, så det blir god temperatur der inne, dersom man husker å sette den på når man sjekker inn.

    Bartenderen i bakgården kjenner oss igjen som vanlig, og lar oss ikke bære glassene våre til bordet selv. Veldig hyggelig!
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Christiania Teater, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Til Superior
    Romnummer: 616
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: 1 gratis cola zero, en kvikklunch på sengen og håndskrevet kort ved siden av sjokoladen som ønsket meg ved navn velkommen tilbake igjen.

    Super sentralt, om enn litt slitt og "rart" pga høydeforskjellene innvendig mellom de forskjellige bygningene som er slått sammen til èn.

    Alltid trivelige ansatte i resepsjonen her, og jeg har aldri opplevd å ikke bli oppgradert. Ikke til suiter, akkurat. Men til rom 1 eller 2 klasser høyere enn booket.
     
  3. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Nordic Light Hotel, Stockholm
    Status: Gull
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: Tre netter
    Andre fordeler: Det vanlige

    Hotellet i seg selv er greit, men alt i alt var oppholdet relativt skuffende. Sendte en vennlig forespørsel om oppgradering på forhånd, men fikk beskjed at hotellet var fullbooket, som i grunnen er helt fair. Ble tildelt et rom med utsikt rett i en vegg. Frokosten var skuffende. Dårlig utvalg og fryst brød. En av dagene hadde frokosten stengt en time tidligere da vi skulle spise, uten at dette ble opplyst på noen måte. Generelt en middelmådig opplevelse for noe som ligger relativt høyt på prisskalaen. Valget sto mellom dette og At Six. Uten å ha prøvd sistnevnte, tipper jeg at valget ble feil denne gang :)
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    AF5F0362-8D27-4CB0-BB44-90CD83FC213B.jpeg Hotell: Clarion Sign Hotel Stockholm
    Status: Platinum
    Rom booket: Moderat
    Oppgradering: Superior
    Romnummer: 802
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei.

    Bare 1500kr for en natt på (Ace of Base inspirerte?) Sign denne gangen, så flottet meg her i stede for Comfort.

    Lokasjonen er ok, rommene er standard 4 stjerners, restaurant og bar bra, frokost på forventning. Bra verdi når man blir oppgradert til juniorsuite på hjørnet, men denne gangen ble det rommet ved siden av.

    Jeg brukte voucher på fries og rødvin, og ble litt overrasket av et trekk på 119kr på Apple Pay, men et glass rødvin koster vistnok 169 SEK i en post inflasjon verden. Eller en 34 krone-is som en xennial ville sakt.


    4B608C82-77B6-45AC-9509-AD4FE8D67623.jpeg
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hotel: Hotell Brosundet Ålesund
    Status: Platinum
    Booket: Std dobbeltrom
    Fikk: Loftsuiten
    Romnr: 6000
    Lengde opphold: To netter
    Andre fordeler: Benyttet meg av gratis mineralvann og sen utsjekk

    A2DF181A-BC83-447A-91D4-55C048AEA33B.jpeg 70D731A5-5000-4AAC-A4FB-0D057461D283.jpeg 954D3A83-61E7-4BC9-B935-97165E563132.jpeg 5B4FCE9B-178E-4122-B41F-20DF587AF503.jpeg
     
  6. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: CC Grand Olav, Trondheim
    Status: Platinum
    Booket: standard dobbeltrom
    Fikk: deluxe dobbeltrom (Åge Aleksandersen)
    Romnr: 605
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: ble tilbudt mineralvann ved innsjekk.

    Gammelt og slitt hotell. Stort og luftig rom, med fin utsikt, men møblene er så slitte og "møkkete" at halvparten kunne vært nok. Det lukter kloakk på badet - jeg tipper rørene er langt på overtid. Kun en heis som virker, dette medfører til tider lange ventetider. Maten er helt ok, og de ansatte er hyggelige. Ligger bra til. Ville vel, i utgangspunktet, ikke hatt noe imot å bo her igjen. De oppgraderte meg til superior dagen etter jeg booket. Siden ble det fullbooket og ingen andre kategorier ledig, men jammen greide de å oppgradere meg videre til deluxe et par dager før ankomst - sånt får stjerne i boken hos meg, og får meg til å overse skavankene dette hotellet har.
     
    watchaddicted, Flyrlavt, Emma and 4 others like this.
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Nja, til "superior explorer"
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: De vanlige

    Datenight i Oslo med barnevakt som bor i vår leilighet og derfor første gang jeg bor på hotell i egen by på mange, mange år. Fullbooket hotell så det ble en liksom-oppgradering til en kategori som ikke eksisterer på nettsiden til Amerikalinjen denne gangen. Greit nok når det er fullt, men synd at automatisk oppgradering ved booking ikke fungerer på dette hotellet. Hadde faktisk et planlagt opphold her i sommer der vi ble oppgradert til Suite, men den gangen ble dessverre planene endret.

    EDIT:
    Nå som jeg har prøvd frokosten så kan jeg si at den på mange måter var bedre enn sammenlignbare hotell som Villa Copenhagen. Det eneste som holdt lavere standard var baksten, men den er jo eksepsjonelt bra der nede i København. Uansett så anbefaler jeg å sette av plass til en bagel, de var veldig bra.

    Et annet Pro tip hvis man som meg har en dynetyv av en bedre halvdel er å be om en ekstra dyne ved innsjekk ;) Jeg våknet plutselig i natt av at jeg var veldig kald :D
     
    Last edited: 13. nov 2022
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,151
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Grand Central Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, superior dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Benyttet ingen denne gang

    Tror noen andre nevnte det her inne, man bør helst være edru for å finne rommet sitt. Makan til labyrint.
    Må være den største superior i hele kjeden, rom 302, takvindu, sofa og et bad som ikke er særlig bra utnyttet. Ganske tomt, egentlig.
    7D66CFAF-AA81-4AA7-892E-47FFD09842A6.jpeg F0374CD8-FF9C-4FAF-9683-95F25C314532.jpeg
    Er ihvertfall største rommet i denne etasjen 60E6513D-E9A1-4C22-9253-A89CF860762A.jpeg
    Det er langt å gå fra heisen til rommet, og varmtvannet har tydeligvis lang vei også. Klokket inn på drøye 2 minutt og 8 sekund før det var varmt i kranen.
    Bra frokost, litt kjip bacon, men godt utvalg.
     
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    570
    Likes mottatt:
    1,798
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Bodø
    Status: Gull
    Rom booket: Standard+moderat dobbeltrom 1+2 netter
    Oppgradering: Standard dobbeltrom natt 2 og 3
    Romnummer: 816
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann

    Pga. usikker ankomstdato og fordi det var billigst hadde jeg bestilt natt 1 separat og natt 2 og 3 på "the weekender" tilbud. Når det nærmet seg ankomst så jeg at natt 2 og 3 var oppgradert til standard i app, ringte da dagen før ankomst og fikk bekreftet at jeg kunne få beholde samme rom hele oppholdet. Fikk også det kanskje beste standard rommet, hjørnerom i øverste hotell-etasje med utsikt mot havnen.

    Før natt 3 fant jeg ut litt før kl 16 ut at jeg ville besøke noen utenfor Bodø i stedet for å bli på hotellet, spurte da i resepsjon om jeg kunne få avbestille siste natt og det fikk jeg med refusjon av 50% av det jeg hadde betalt totalt for 2 netter. Syntes dette var god service, siden jeg tross alt hadde bestilt på "the weekender" tilbud.

    Frokost her er standard Comfort, men med speilegg og godt bacon, samt at den varer til kl 10 (11) som er en halvtime senere enn hos andre hotell i byen.

    IMG20221116212012.jpg
    IMG20221118150832.jpg
     
  10. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Quality Harstad
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Deluxe (tror jeg)
    Romnummer: 1001
    Lengde: 1 natt

    Det nye hotellet i Harstad var en veldig bra opplevelse. Fikk et hjørnerom i 10. etasje med utsikt mot byen, fjorden og fjellene på den andre siden. Hotellet er på det nye IT-systemet, så appen fungerer ikke, og fortsatt litt oppstart. Men de har ansatt en veldig bra nord-norsk gjeng, og interiør holdt veldig høy kvalitet for Quality. Våknet på morgenen av en buldrelyd som var ganske vanskelig å forstå, men som viste seg å være Hurtigruta.
    A3B56F95-D6A1-4265-A860-152303E7667F.jpeg
    E131CE49-6310-40AD-9579-CB577F613E43.jpeg
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hotell: Comfort Grand Central
    Status: Platinum
    Booket: Standardrom betalt med bonuspoeng
    Fikk: Suite
    Romnummer: 232
    Antall netter: 1. 24-25/11

    Fin oppgradering til diger suite med vanvittig takhøyde. Litt usikker på stilvalget med to digre svarte lave skinnsofaer midt i rommet, men kult var det:)
     
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hotell: Clarion Folketeateret
    Status: Platinum
    Booket: Standard
    Fikk: Stod suite i appen, men usikker på om det kan kalles suite. Liten stue med sofa og to stoler, eget soverom, bad og toalettrom.
    Romnummer: 717
    Antall netter: 1. 25-26/11
     
  13. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Villa Copenhagen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard, betalt med bonuspoeng
    Oppgradering: Før innsjekk oppgradert til Deluxe, ved innsjekk var vi oppgradert til Junior Suite
    Romnummer: 1042
    Lengde opphold: 1 natt (23-24/11)
    Andre fordeler: Mineralvann, tidlig innsjekk kl 12, sen utsjekk kl 14 (trengte ikke lenger...)
     
  14. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hotell Oleana
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior

    Hotell: Comfort Vesterbro
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Nope


    Hotell: Comfort Grand central
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior


    Hotell: Hotell Oleana
    Status: Gold
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Deluxe

    Hotell: Comfort Bergen Airport
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior


    Hotell: Clarion Admiral
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior


    Hotell: Clarion Oslo
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Deluxe
     
  15. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,059
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior Explorer

    Bonusnatt i syvende etasje.
    Knallfint, stilrent rom og et hotell med masse historie og personlighet.

    Likte særlig det dekadent store badet ;D

    Amerikalinjen I.jpg Amerikalinjen II.jpg
     
  16. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    4BAA6766-E266-4707-BCE1-5D829B478EDF.jpeg B31A5FE7-C7B8-4CC3-93A1-F628B4846780.jpeg 382B24D2-016D-4865-ADD7-9422B546897D.jpeg 5048CABA-2FDB-4839-99A3-B94EA2BC9530.jpeg 46299691-5023-4482-9E08-4419211B55DC.jpeg 85CCF6E4-3DC7-4E49-A6C5-D27A3085EFA8.jpeg Quality Hotel Harstad
    Bestilt rom: standard dobbeltrom
    Status: platinum
    Oppgradert: hjørnerom 601, usikker på kategori da hotellets bookingsystem ikke er koplet opp mot appn.

    Fikk e-post med varsel om opphold på hotellet og oppfordring om å sjekke inn digitalt på forhånd. Valgte å ikke gjøre dette i håp om oppgradert rom.
    Måtte vente litt ved innsjekk da det var to familier foran meg, og ikke veldig smooth innsjekk hos disse. Etter hvert ble det min tur og jeg ble tildelt rom 601. Betalte og ble spurt om jeg ville ha med noe å drikke. Ankom rommet som var et hjørnerom mot sentrumsområdet av byen. Rommet hadde et lite baderom med dusj. Rommet hadde en liten sittegruppe, en liten gang og stor seng. Ingen kjøleskap eller safe på rommet. Merkelig at det kun var en kaffekapsler i kaffemaskinen på rommet når dette var et dobbeltrom.
    Forsøkte skaffe et bord til middag i restauranten, men det lot seg ikke gjøre. Sengen var veldig god og jeg sov godt. Våknet om morgenen av litt lyd utenfor vinduet, og oppdaget at hurtigruten la fra kai. Frokosten var god og hadde fint utvalg. Hyggelig at betjeningen gikk rundt og fylte på kaffekoppene. Ved utsjekk var det ingen kø, men tok litt tid da resepsjonisten trengte litt hjelp av supervisor. Helt greit, siden jeg hadde god tid. Synd man ikke kan sjekke ut i appn.
    Allerede planlagt og bestilt neste opphold ved hotellet. 85CCF6E4-3DC7-4E49-A6C5-D27A3085EFA8.jpeg 4BAA6766-E266-4707-BCE1-5D829B478EDF.jpeg 382B24D2-016D-4865-ADD7-9422B546897D.jpeg 5048CABA-2FDB-4839-99A3-B94EA2BC9530.jpeg 85CCF6E4-3DC7-4E49-A6C5-D27A3085EFA8.jpeg 46299691-5023-4482-9E08-4419211B55DC.jpeg
     
    Last edited: 05. des 2022
  17. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Clarion Collection Grand Olav, Trondheim
    Rom bestilt: Superior dobbeltrom
    Status: Platinum
    Oppgradert: først til suite, endret av meg til deluxe, rom 603 (Diderre).

    Bodd her flere ganger og trives godt her. Veldig hyggelig personale i både resepsjonen og matserveringen.

    Ankom veldig tidlig til hotellet, men fikk likevel sjekke inn. Resepsjonisten sa de hadde holdt av en suite til meg, men den var ikke klar før kl 1500, men jeg kunne få et deluxe-rom allerede nå. Valgte å takk ja til tilbudet om å få sjekke inn på morgenen. Rommet var i 6.etasje og hadde dobbeltseng og sovesofa. Rommet hadde et kjøleskap. Det var ingen safe på rommet. Hotellet tilbyr gratis wifi. Badet hadde dusj. Oppdaget at det var flere stikkontakter som ikke virket, et par lyspærer fungerte heller ikke, og det manglet kaffekapsler til Nespressomaskinen på rommet. Jeg fikk kaffekapsler da jeg spurte resepsjonisten om hun hadde.

    Frokosten er flott presentert og har det meste. Hotellet tilbyr også kaffe hele dagen og litt kaffemat på ettermiddagen. På kvelden tilbys kveldsmat mellom kl 18-20. Her ble det servert både kjøttboller, ris, fiskekaker, kyllinggryte, grønnsaker, poteter og flere ulike salater. Betjening kon til og med rundt med små kakebiter til kaffen.

    Veldig fornøyd med å bo her. De ansatte er veldig hyggelig og den viktigste grunnen til at jeg velger dette hotellet. Rommene begynner å bli litt slitne med noen mangler. Her kunne man godt gjort noe for å heve standarden.
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion The Sign, Stockholm
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dbl.rom
    Oppgradering: Ja, til superior
    Romnummer: 304
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Giftvoucher i app. Gratis mineralvann, ikke tilbydd eller informert om. Tok fra minibar og ga beskjed v utsjekk uten charge.

    hadde også teenagerom( som jeg forøvrig måtte vise de ansatte i resepsjonen linken på NCCs hjemmeside for at de skulle skjønne hva det var:oops:)
    Dette er moderat, men ble oppgradert til 304 standard. Mener foruten at det var badekar på 307 at dette var både større og bedre rom.
    Knallbra frokost, ingenting å trekke:)
     
  19. vanillacoke

    vanillacoke Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: At Six, Stockholm
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard double
    Oppgradering: Superior
    Romnummer: 1114
    Lengde opphold: 1 natt
    Fordeler: Tidlig innsjekk (11), sen utsjekk (18), pepsi, voucher

    Fint rom, kunne sjekket inn tidligere men uten upgrade. Spiste 2 frokoster og fikk inntrykk av at den ekstra var gratis, men måtte visst betale ekstra (325 pp). Ekstra kjipt siden det var en kjedelig frokost til 5-stjerners å være. Gymmen var upåklagelig, men hadde vært fint med felles sauna siden dette var et par-opphold.
     
    Last edited: 12. des 2022
    Flymunda, livinspeed, Upsaker and 4 others like this.
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hotell: Christiania Teater
    Status: Platinum
    Bestilt: Std dobbeltrom (poeng)
    Fikk: Juniorsuite
    Romnummer: 405
    Lengde opphold: 1 natt
    Fordeler: Brus og sen utsjekk til 14. (trengte ikke mer)

    Veldig hyggelig resepsjonist og betjening ellers.
    Kjempegod seng og fin temperatur på rommet og ikke minst på badet.
    Helt topp frokost med ferske og gode brødvarer og baconet var sprøtt og godt.
     

Del denne siden