Fant ikke noen eksisterende, så etter inspirasjon fra hhv Strawberry og Scandic starter jeg like greit en Hotell: Thon Hotel Høyers, Skien Status: Black Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Ingen Lengde opphold: 2 netter Ganske nøyaktig ett år siden på dagen siden forrige opphold, og det minte meg fort på hvorfor jeg heller har valgt Strawberry i byen i mellomtiden. Fikk vann og ble tilbudt en remse sjokoladekuler ved innsjekk. Rommet var i og for seg var OK, men badet var helt krise. Jeg er 178, har normal BMI og skjønte at dette ble alt for trangt - jeg prøvesatt med klærne på og måtte sitte i 30 grader mot høyre og selv da buttet knærne i døra. Sjekket layouten på døra (det desidert verste rommet) før jeg gikk ned igjen for å prøve lykken etter å ha sett at det var tilgjengelig både standard, superior og ymse suiter for hele oppholdet. Påpekte Black-status og at det var ledig for booking i app i alle kategorier, men det var ingen kjære mor, "beklager det er fullt i morgen, du kan eventuelt få et annet men må bytte tilbake i morgen, jeg kan ikke gi deg suite". Alt jeg ville ha var et rom der jeg kunne bruke badet på en ordentlig måte om det så var et annet standard-rom, men måtte gå slukøret opp igjen. En trøst i alt, det hadde i hvert fall "Holmen-hylle" Jeg skjønner heller ikke hvordan det skal være så vanskelig å finne et blandebatteri som faktisk passer til servanten slik at ikke 3/4 av vasken er overflødig? Heldigvis tilbake til det trygge jordbæret neste uke
Hotell: Thon Hotel Oslofjord, Sandvika Status: Black Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: litt, kanskje? Lengde opphold: 1 natt Romnummer: 506 Andre fordeler: fikk uoppfordret en flaske vann ved innsjekk Skjebnen skulle ha det til at jeg skulle bo på et Thon-hotell rett etter at jeg fikk matchet status denne uken. Hadde opprinnelig booket rom via Hotels.com, men booket på nytt via Thon for å sjekke ut den nye statusen. Sparte nesten 300 kr i samme slengen, det er jo ikke så verst. Ble tildelt rom i øverste etasje, med utsikt mot rundkjøringen. Det er uansett bedre enn innsikt mot atriet, som en kollega fikk. Rommet er akkurat som forventet, helt standard. Med kaffemaskin (som ikke fungerte..) og en sovesofa. Badet bærer preg av å ha levd en stund, og det er dusj i badekar. Buuu! Men tilstrekkelig med hyller! Det er et pluss. Vedkommende som hang opp dusjhodet burde få seg en annen jobb, for det var merkverdig krøkkete plassert. (Men jeg ble ren) Veldig hyggelige ansatte.
Hotell: Thon Cecil hotel, Oslo Status: Black Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Til junior suite, sjokolade og mineralvann ved innsjekk Lengde opphold: 1 natt Treg og litt klønete service ved innsjekk, men fikk en veldig bra oppgradering til junior suite i toppetasjen. Rommet var veldig bra, og nokså nylig pusset opp. Typisk Thon (og forsåvidt en del andre hoteller) å ha et gørr kjedelig bad som ser akkurat like lite eksklusivt ut i suite som i ethvert annet rom i hotellet. Bra frokostbuffet med veldig godt utvalg og åpent kjøkken for varmrettene. Pluss for at den var åpen helt til kl 11 på en lørdag. Jeg følte ikke for å stå opp før 10 på morgenen etter julebord som ble fuktig og sent.
Hotell: Thon Rosenkranz, Bergen Status: Black Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Ja, til et fint rom med utsikt over Bryggen og Vågen (litt uklart hvilken kategori), sjokolade og mineralvann ved innsjekk Lengde opphold: 1 natt Første natt som black. Og strengt tatt første natt på Thon på en god stund (føler seg litt dum når man stiller ganske basic spørsmål om kvittering som black). Lover bra det her for black. Fint rom og frokosten var høyt nivå.
Da har jeg gjennomført mitt første Thon overnatting. Hadde bestilt et Strawberry hotell, men byttet i siste liten for å prøve Black status hos Thon. Hotell: Thon Rosenkrantz, Oslo Status: Black Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Ingen? Lengde opphold: 1 netter Jeg hadde booket et dobbeltrom for 1 person og benyttet meg av medlemsfordel om å legge til en person til gratis. Sendte mail til hotell etter å ha bestilt og sende forespørsel om å legge til en person til. Fikk hyggelig svar tilbake ganske raskt om at dette var ordnet og at jeg ble tildelt rom i 7.etg. Ved innsjekk var det 2 yngre kvinner i resepsjon. De var ikke noe annet enn midt på treet hyggelige. ingen anerkjennelse av status, ingen tilbud om vann, kun rask info om lounge i 8.etg og gratis kaffe i lobbyen. Ingen oppgradering. På rommet var det håndskrevet kort og en eske pastiller. Det var jo hyggelig. Når jeg ser på romoversikt på nettsiden til hotellet så ser jeg at det er et standard rom samme som bestilt. Rommet var fint, gode senger, rent. Savnet bedre dusjsåpe, sjampo og lotion. Ser de har det i rom av høyere kategori. Lounge i 8.etg var fint sted å ta en kopp kaffe og litt nøtter. Veldig god frokost, mye å velge i. Jeg er veldig glad i Oslo Clarion, og hvis jeg sammenligner med den, så synes jeg Clarion har bedre kaffe, bedre utvalg av ost og kjøttpålegg. Mens Thon Rosenkrantz hadde bedre utvalg av det søte. Veldig hyggelig resepsjonist ved utsjekk, mye hyggeligere enn ved innsjekk. Alt i alt, hyggelig opphold, likte hotellet veldig godt og er absolutt fristet å teste ut de andre hotellene også. Selv standardrom var veldig fint, og jeg vil absolutt si finere enn Clarion og The Hub blant annet. Badet er kjedelig da, men det er det på de fleste av disse hotellene.
Hjemme fra jobbreise og kan skrive minirapport fra hamsterbur 219. Hotell: Thon Rosenkrantz, Oslo Status: Nein Rom booket: Standard Single Oppgradering: Nei Lengde opphold: 1 netter Innsjekk gikk uten problemer og resepsjonist spurte uoppfordret om medlemsskap, som reisebyrået aldri klarer å legge ved bookinger. Har bodd på hotellet før, så hoppet glatt over praktisk info. Rommene på Thon er rimelig like på tvers av hotellene, men Rosenkrantz har noen små detaljer. Morgenkåpe og tøfler var inkludert, noe andre hoteller først legger til ved høyere kategorier. Strykejern og brukbar størrelse på skrivebord er det også. Den inkluderte vannflasken lå i minibaren, dessverre boblevann. Her skiller Rosenkrantz seg ut fra andre hoteller som leverer dette ut i resepsjonen. God natt med rom vendt innover mot bakgård. Alternativt vender det ut mot trikken eller et utested, som er kjipt hvis du sover lett. Morgenen er det beste hos Rosenkrantz, frokosten byr på mye bra. Tomatbønnene har de gjort noe ekstra med og desserten er noen hakk bedre enn de fleste hoteller. Veldig hyggelig resepsjonist på morgenen! Rosenkrantz leverer Oslos beste hamsterbur og frokosten er solid!
Hotell: Thon Hotell Slottsparken, Oslo Status: Black Rom booket: 3 roms leilighet Oppgradering: Finnes ikke bedre Lengde opphold: 1 netter Ingen hilsen på rommet, og de var tomme for vannflasker i resepsjonen, så jeg fikk en pose nøtter isteden. Booket 3 roms leilighet, dvs to soverom og stue med kjøkken. 65 kvm. Ene rommet hadde køyeseng, andre dobbeltseng. I forbindelse med julebord på Lorry- fikk stappa inn 15 stykker, og hadde vors med fotball på TV og quiz. Veldig hyggelige resepsjonister, men de ble litt bekymret etter som folka rant på. De leverte ut ekstra stoler etterhvert som folka kom. Fjerde året på rad vi er på Thon ifb julebord, har hatt suite tidligere, men nå var vi tre som skulle overnatte, så da passa det med to soverom. Suiten har kun en dobbeltseng på ett soverom. Men likevel bedre plass til vors og quiz på suiten
Hotell: Thon Hotell Arena, Lillestrøm Status: Black Rom booket: enkleste rom via fellesbestilling Oppgradering: Buisnissrom, men ville hos de fleste hoteller i Norge kvalifisert som suite Lengde opphold: 2 netter Ble matchet til Black fra Strawberry. Mitt første Thonopphold med status. Sendte henvendelse til Thon sentralt, for i motsetning til Strawberry fant jeg ikke direkte epost til hotellet. Fikk svar fra resepsjon at de hadde lagt til medlemskapet mitt på booking og de hadde oppgradert meg. Hyggelig velkomst ved innsjekk. Hilsen og godteri på rommet. Rom med spisebord til seks og sofagruppe og eget soverom. Spurte ikke om endret innsjekk. Rom 680, tror 79 var like stort og speilvendt. K
Hotell: Thon Hotell Cecil, Oslo Status: Black Rom booket: Enkleste rom via fellesbestilling Oppgradering: Buisnissrom Lengde opphold: 1 netter Vann og sjokolade ved innsjekk. Tilbud om voucher til kveldsmat.
Noen med erfaringer fra Thon+ Opplevelse i Brussel, evt andre steder i utlandet? Har prøvd å ringe, sende mail, sende inn skjema med mer, uten hell. Har status på black nivå.
Hotell: Thon Hotel Spectrum Status: Platinum Rom booket: Standard double Oppgradering: Nei Lengde opphold: 3 netter Første hotellbestilling etter at Strawberry la programmet sitt i ruiner. Thon ble valgt og leverte vel både og. Tilbudt vann og sjokolade under innsjekk. Ingen oppgradering, glemte å sjekke tilgjengelighet. Brukte også en opplevelse på Osteria Della Nonna som ligger i Thon Hotel Rosenkrantz. Fikk servert en god 4-retters italiensk. Veldig bra.
Hotell: Thon Astoria Status: Nein Rom booket: Standard Single Oppgradering: Nei Lengde opphold: 1 netter Utdelt rom 227 i andre etasje. I nabobygården ligger Lotus, strippeklubb som holder på til klokken tre. Det ble ikke god søvn. Får du utdelt dette rommet, klag!
Hotell: Thon Opera, Oslo Status: Black Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: ja, til business rom Lengde opphold: 1 natt Romnummer: 901 Andre fordeler: fikk vann, sjokolade og pastiller ved innsjekk. Reisefølget fikk også. Det ble en spontan natt i Oslo. Booket like før vi skulle dit. Skrev i meldingen om at jeg ønsket å benytte meg av fordelen bo 2 betal for 1. Ingen problem ved innsjekk, sparte noen hundrelapper på det. Hyggelig innsjekk. Da hun så at jeg var Black så sa hun at hun skulle klare å få noe bedre enn booket rom. Vi fikk veldig fint rom i 9. etg med super utsikt. Behagelige senger, gode produkter på badet og Nespresso maskin. Alt i alt veldig fornøyd. Frokosten dagen etter var helt grei, litt kaotisk og eggene smakte ikke godt. Ikke det største utvalget. Men mette ble vi . Hvis jeg trenger å være i nærheten av Oslo S så kan jeg godt bo der igjen, ellers så likte jeg Rosenkrantz bedre.
Hotell: Thon Hotel Trondheim Status: Black Rom booket:Small Single Room Oppgradering: Ingen Lengde opphold: 2 netter. Fikk en flaske med imsdal og et velkomstkort på rommet. Hadde håpet på en oppgradering, men den gang ei. Rommet var kjempe lite, vendt mot Trondheim torg som medførte en del støy. Badet var et eventyr, dusjhjørnet stå klint opp i toalettet. Maks 1.5 kvm på hele badet. Jeg hadde styr unna denne rom kategorien på Thon Hotel Trondheim. Frokosten var grei.
Hotell: Thon Hotell Svolvær Status: Black Rom booket: Businessrom Oppgradering: ja, til suite Lengde opphold: 3 netter Romnummer: 6028 Andre fordeler: fikk vann, håndskrevet kort og sjokolade på rommet. Suiten hadde et separat soverom med god seng. Stue med spisebord og sofa. Utsikten var så som så. Har bodd på suite på det andre Thon hotellet i Svolvær, og det var spetakulært. Veldig bra frokost på hotellet. Hadde også en Thon+ opplevelse på hotellrestauranten- badstue og 4-retters sharing meny. Bra det Hvis det blir noen neste gang, vil jeg velge Thon Hotel Lofoten fremfor Thon Hotel Svolvær.
Hotell: Thon Hotell Moldefjord Status: Black Rom booket: Standard queen Oppgradering: Superior room Lengde opphold: 2 netter Romnummer: først 505 og deretter 612 Pris: 2312 kr Andre fordeler: Tidlig innsjekk kl 11, fikk vann og sjokolade utdelt i resepsjonen. Sen utsjekk kl 14 Fritekst: Første opphold på Thon som Black. Rett før vi gikk inn døren sjekket jeg tilgjengeligheten på hotellet, Superior, Business og Jr Suite var tilgjengelig. Ved innsjekk var det ikke snakk om noe oppgradering, før jeg spurte hvilken kategori vi hadde fått. Dere har standard queen fikk jeg til svar, måtte da påpeke at jeg var Black. OK da kan dere få Superior, vi oppgraderer bare 1 hakk opp hos Thon fikk jeg beskjed om. Fikk rom 505, som er et innerhjørnerom Helt ordinært innredet Vi pakket ut og syntes rommet var uhorvelig varmt, det er ikke noen justerbar ventilasjon på rommene. Løsningen var å lukke opp vinduet, men det var en kraftanstrengelse. Vinduet var delvis defekt og hadde en vaier som absolutt ville ha det i lukket posisjon, på rommet til Jr fungerte det fint å ha vinduet i åpen stilling. Så måtte finne en provisorisk løsning men det var jo ikke holdbart med en slik løsning. Så da så jeg mitt snitt til å gå i resepsjonen og klage, resepsjonisten ble med opp på rommet og konkluderte med at vi kunne få ett annet rom. Pakket sammen sakene og ble hentet på rommet 15 min etterpå, og geleidet til rom 612. Som dere ser på bilde over henger det en paraply som kan benyttes, det er på alle rom. Ble veldig fornøyd med dette rommet Selv om at det bare er 3/4 glassdør til dusjen Det innbyr til mye vannsøl. Ny romoversikt Med utsikt i 2 retninger og vindu som holdt seg åpent uten kleshenger var vi fornøyde. I følge heisen skal det være dette hotellet være relativt høyt Men det er det ikke, fra utsiden kan man se balkongen til suiten 502 og for meg ligger den i 3.etg. 5 og 6 etg er på samme rømmningsplan pga at det bare en halv etasje mellom. Får man rom 101 er det kort vei til resepsjonen Frokost ble servert hos Egon i samme bygg, og var helt ordinær. Utifra folk til frokost var nok hotellet langt fra fullbooket. Rom 612 kan anbefales for fin utsikt i 2 retninger. Selv om jeg var gretten til å begynne med så ble det ett hyggelig opphold. Resepsjonistene var alle veldig hyggelige å ha med å gjøre. Rom nr dukket opp i appen 4 dager før opphold startet.
Hotell: Thon Hotel Snø Status: Black Rom booket: Superior Oppgradering: Nope Lengde opphold: 2 netter Romnummer: 314 Pris: 4304 kr Andre fordeler: Én flaske vann i resepsjonen ved ankomst. Langt fra noe favoritthotell, men alt er nytt. Middels minus mat til høy pris i restauranten. Sykt lang vei å gå til parkering. Null anerkjennelse av status med unntak av vannflasken. Uengasjerte resepsjonister. Oppskrytt frokost, men grei nok. Ikke verdt en booking i seg selv om du ikke skal stå på ski. Har booket tre opphold her i juni for å beholde status, men det blir med disse tre. Takk for meg, Thon!