Gjester i lounge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LineE, 14. jan 2016.

Tags:
  1. LineE

LineE Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Det er mulig at dette er diskutert tidligere, men jeg finner det ikke og tillater meg derfor å spørre dere som har bedre oversikt over Eurobonusfordelene enn hva SAS pleier å ha ;-)

Jeg mener jeg har lest et sted at det ble en endring på antall gjester man kunne ta med seg i SASloungen på Gardermoen parallelt med fast track-endringen, men jeg finner ingen informasjon noe sted. Noe som vet hva som gjelder og om det er sannsynlig at jeg kan få med meg to venninner inn før turen til London (vi flyr selvsagt SAS)?

2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,440
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg antar at du er EBG/EBD og at dere ikke flyr SAS Plus? Viss dette stemmer så er regelen slik ifølge SAS sine hjemmesider:

EuroBonus Gullmedlemmer kan velge mellom å ta med en (1) gjest eller ta med den nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks 4 familiemedlemmer) til SAS lounger.

Så viss dere ikke er i familie så kan nok det bli vanskelig å få med begge inn. Men jeg har hørt/lest om en måte dere kan få dette til; Viss du printer ut ett (ekstra) boardingpass til en av venninnene dine så kan hun vente litt før hun går inn og presenterer så dette ved ankomst loungen. Dette må altså være ett BP som er tilknyttet den som er EBG/EBD.

3. RoadKing

RoadKing Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    113
    Det er også en mulighet å rett og slett spørre damene i skranken. Jeg har hatt med meg to kompiser og fått lov å ta dem med inn. Det beror nok mye på hvor mange som er i loungen i utgangspunktet.

4. Misterix

Misterix Senior Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Eventuelt scanne et boardingkort i papirversjon og et via mobilen. Eventuelt også gull/diamant kortet. Mulig det er en begrensning at det må gå en tid før man kan gå igjennom igjen men hvert fall i innenlands loungen har jeg vært ut og inn X antall ganger med samme boardingkort...

5. Robamu

Robamu EBG, CCG, GHA PLATINUM, HILTON DIAMOND

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Eller betale seg inn om man har billett med sas :)

braathens safe liker dette
  6. Travellingalf

Likes mottatt:
    2,440
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kanskje det enkleste og riktigste! :)

braathens safe liker dette
  7. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor er det mer riktig enn å spørre om man kan ta med seg to? o_O

8. Robamu

Robamu EBG, CCG, GHA PLATINUM, HILTON DIAMOND

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    1 gjest eller 4 familiemedlemmer er grunnreglene. Du kan jo forsøke å få to gjester, men er bare å betale den ene gjesten inn om du ikke får begge inn uten kostnad.

9. Travellingalf

Likes mottatt:
    2,440
    Bonuspoeng:
    113
    he-he, godt spørsmål. Det er vel like riktig det, men for noen som kanskje ikke vil prøve det og man ønsker å følge "boken" så er vel å betale seg inn det "riktigste".
    Men som @Robamu også skriver - man kan jo spørre om man vil og går det ikke så kan man jo betale inn nummer to.

LineE, Robamu and Kjakan like this.
  10. RoadKing

RoadKing Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    113
    Minner meg på at den gangen jeg tok med kompisene så var det ingen mulighet til å kjøpe seg inn. Da er det nok ingen vits i å spørre om å få ta med. Men man vet jo aldri.

11. flying_all

flying_all EBD

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Både innlands- og utlandsloungen på OSL er ubetjent nå. Så nå skal det gå fint å gjøre det som @Travellingalf forklarer. Skriv ut 3 boardingkort (ha EBG/EBD knyttet til det), skann det ved "porten" og bare gå igjennom alle 3 (ikke etter-hverandre, da tror jeg det piper/error melding) ;)

Edit: MEN, det er ufattelig dårlig gjort da... spesielt siden innlandsloungen på OSL er alt for liten og alltid overfullt.

12. Misterix

Misterix Senior Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Btw: La faktisk merke til at når fruen som er EBG hadde bestilt billett til seg selv og moren (som har 0 status) sinn stod det faktisk EBG på begge boardingkort...

13. LineE

LineE Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Her var det mange gode svar og ideer :) Takk!

Vi har absolutt ingen planer om å snike inn noen - jeg var rett og slett nysgjerrig på om det var en endring på loungetilgang ettersom man nå kan ta med seg inntil fire i fast track uten påviste blodsbånd. Tenkte derfor at det var en mulighet for at de kjørte samme regelverket i loungen ettersom tilgangsreglene for disse har vært like tidligere. Blir nok til at vi kjøper en inn - 60 kr/hodet for fri flyt er jo ikke akkurat krise - selv ikke når ei er gravid :p

14. Insomnia4u

Insomnia4u EBD

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg hadde barna på samme PNR virket ikke deres boardingkort på BGO-fasttrack. Men det gikk greit å scanne mitt tre ganger etter hverandre. Vet ikke om systemet gjenkjenner samme etternavn. Hvis ikke kan en jo ta med to venner siden det er ubetjent.

LineE and Misterix like this.
  15. Chrisbgg

Chrisbgg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg spurte i skranken, sist jeg var på BGO, da sa hun at jeg kunne ta med inntil 4 venner i fasttrack, så lenge de var på samme fly. Bare å dra kortet mitt for alle.

LineE and Misterix like this.

Del denne siden