Glad mandag:-)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 15. juni 2015.

  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra hovedstaden. Siste arbeidsuke før ferie...kjennes helt greit. Flere interne møter på i dag før det blir en lengre treningsøkt i ettermiddag/kveld. Ha en flott start på den nye uken du også!
     
    Fnate liker dette
  2. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    God morgen fra kontoret, ekstra tidlig ute i dag for å få tid til det som må gjøres i dag da dagen er noe amputert siden vi går ut i politisk streik etterpå.

    Sånn bortsett ifra at jeg er så helvettes trøtt er det forløplig ikke noe å melde :p

    Ha en fin dag!
     
  3. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    God morgen fra en usedvanlig mandagstravel Gardermoen. Kombinert med kø i FT og potensiell HateGate var det sånn middels, men med gatebytte til 15 og litt havregrøt i skrotten er man vel klar til ny uke. Og så skinner sola!
     
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Kom meg tidlig på jobb, og var ok å måtte ha bil i pga inspeksjon av utsyr når regnet sildrer ned her i Bergen.
     
  5. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    God morgon från Uppsala,
    Snart går turen till Arlanda där SK157 mot GOT väntar. Billigare med Plus än Go den här gången så det blir väl en muffins och en smoothie "on the house" sen får vi se vad Hertz bjuder på idag. Ha en strålande dag!
     
  6. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Sola. I dag ble jeg pinadø første mann på jobb, uvant. Kaffen er satt på og straks klar. Dagen byr på kontorarbeid og fordeling av oppgaver til en liten gjeng som er på kurs/arbeidsmøte i Oslo i dag slik at de har arbeid når de kommer tilbake. [​IMG]I tillegg må det lages økonomirapport før kommende statusmøte i Oslo nå til torsdagen.
    Ellers ringte nettopp min nybakte privat sjåfør, som har fått trening i å fylle diesel. Det jeg ikke hadde vist henne var hvordan en åpnet luken. Hun hadde låst bilen og forsøkte å åpne luken, den satt fast. Sterk er hun så hun ble tilslutt stående med hele lokket i nevene...[​IMG]
    Ha en bedre dag :)
     
    Fnate liker dette
  7. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Ugh og ugh fra Bangkok - var noe gruff i magen i dag tidlig kjente jeg men etter litt avslapning og ser det ut til å ha passert. Var ikke så ille at jeg nok måtte blitt her på hotellet men bedre føre var som man sier. Får vel ta en tur ut nå da.
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da passer det jo sykt bra med en liten streik da.

    Forøvrig stor kudos til dem som arrangerer dem politiske streiken uten å ramme alle som skal på jobb. Man får fortsatt presse men ikke hele folket mot seg. Noe å vurdere for CAU og BASSA.

    Ha en fin dag folkens
     
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe tror ikke jernbanereformen har noe stort for seg. Frykter de vil gå i samme fella som britene hvor prisene bare har økt og økt og sinnsykt stive. Kan virke som det er umulig å vite hva en billett egentlig skal koste. Og det er jo heller ikke sånn at man kan bare velge Ryan"train" på en gitt strekning heller slik man kan i lufta.
     
    stalek liker dette
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er en helt annen diskusjon. Hvorvidt jernbanereformen er god. I UK er det jo helt på trynet. Det kostet med GBP89 for en 1,5 times togtur for et par uker siden. Da på klapsete på gangen i . Og ikke engang togselskapene selv kan gi noen forklaring på det er rush hours prising og når det ikke er det. Så tog i UK er en skandale.

    På den andre siden har du Sverige som jeg synes er et foregangsland. De har effektive tog (bl.a X2000). De har en skikkelig første klasse med nydelig servering ved setet og ganske rimelige priser om man forhåndsbestiller. De kjører kort sagt rundt NSB og selger pølser.

    Så det er nå så mangt. Tror vel gjennomføringen er viktigere enn modellen.
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God lunsj fra det Sørlandske!
    Hektisk dag på jobb hvor mange baller skal landes før det skal flys til hovedstaden i morgen.
    Heldigvis ikke så mange planer i kveld. Det er jo enda noe.....

    God uke ønskes.
     
  12. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan se ut som at dette fungerer i Sverige, SJ fikk ved hjelp av staten kjøpt inn X2000 for mer enn 20 år siden - NSB var et hårstrå unna å kjøpe samme togtype men havnet desverre på en annen type. Selskaper har gått konkurs i Sverige, "DSB First" het selskapet som kjørte Øresundtåg mellom Göteborg og Helsingør, de gikk dukken etter et helvettes styr. Skulle du reise Göteborg - København foregikk reisen med lokaltogmateriell til rundt 500 kr og du var heller ikke garantert sitteplass.

    SJ klamrer seg til håpet å overleve, vi får se hvor lenge til det varer enn så lenge selskapene underbyr hverandre.

    Klart det, vi streiker jo for at passasjerene fortsatt skal ha et bra togtilbud så da kan vi ikke ramme dere for hardt! Solvik-Olsen derimot smilte bredt på Oslo S kl. 10 i morges når alle tavlene viste "Cancelled"...
     
  13. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    God ettermiddag :) I morgen går turen mot Oslo bare for og reise så er det jo 2 turer i boken det :D Nå ser eg endelig frem til ferien men jobbing og da..
     
  14. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    G'mooorgen !! Her er allerede en tur på dynga og billettinnkjøp til Eric Idle/John Cleese Show gjennomført. Sistnevnte kommer i oktober og bør bli sinnsykt moro.

    Varmt og fint allerede .. nå skal gresset til pers. Deretter blir det tur på Home Depot for å kjøpe lokk til et vannavløp og nytt toalettsete etter at kjerringa har sittet istykker det gamle (kommentarer frarådes).
     
    tommy777 liker dette
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Velvel, togfeber.no...

    Jeg er positiv til å privatisere jernbanen, men ikke før infrastrukturen tillater det. NSB leverer uansett et greit produkt på korte distanser (du kommer deg fra A-B uten å snakke med noen og de har en fin app). Skal det være interessant å reise Oslo - Bergen med tog må det tilbys et ordentlig First produkt med bra wifi.
     
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Gjerne med seng i vinduskarmen...

    [​IMG]
     
  17. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Tjohei fra Sørlandskysten! Her har jeg ploget meg gjennom boken min i ettermiddag og må finne ny lektyre for resten av ferien. Retur til Bodø i slutten av uken. Skal sikkert bli greit å komme tilbake til nordnorsk sommer. :p
     
    Snorreth liker dette
  18. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God kveeeld fra Trondheim
    Har benyttet ettermiddagen til innkjøp av ny oppvaskmaskin og påfølgende montering, etter at den gamle bare sa *KONK*....
    Så ble det bokking av hotell og flybilletter til familien, for å feire bursdagen min en annen plass i landet.
    Nå er det bingetid så det monner. Gudd nait Irene :):)
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag, kamerater! Her regner det godt, temperaturen er fortsatt 23 varme, så klamt som fy.
    No thAAnks :p
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he, har du blitt uvenner med dem også nå? Trodde det bare var $mi$ek du hadde på hat-lista.

    AA leverte jo det herligste måltidet til meg mellom MIA og JFK på fredag. Ny-tinet kylling i krydret vannbad. [​IMG]
     

Del denne siden