Gledelig lille-julaften!

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av John in The Tower, 23. des 2015.

1. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fellow travelers og riktig god lille julaften!
    Her er det meste på plass til jul. Når er det bare å ta grisen og fuglen ut av frysern så blir det mat også etterhvert.

Må jobbe hver dag i jula, en av bakdelene med å være skiftarbeider. Menmen, overlever nok det også.
    Har fått prikket inn tre nye turer med EK før mai så bookingfingern har også fått sitt til jul.

Ha en fin dag hvorenn du er!

Herlov liker dette
  2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    1,481
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Oslo. Ble noen timer ekstra på jobb i går, så hopper med god samvittighet på en buss sørover litt etter lunsj i dag. De siste julegavene ble handlet i går i løpet av en liten times pause på jobb, det er en av de store fordelene med å jobbe midt i sentrum -- så nå er alt på stell og jeg er klar for noen gode dager med beina høyt og mye god mat.

Ha en fin en!

Kjakan and John in The Tower like this.
  3. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD

Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra Ensjø.. Straks klar for tur "heim" til opphavet i Telemark. Må bare pakke først.. :)

God jul!

4. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD) InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    God formiddag fra Ishavsbyen! Tar noen timer på jobb før jula setter inn.
    Funderer på å bruke en CT som ellers går ut på en Lufty first til Tokyo eller Houston i romjula, men må veie stemning på hjemmebane opp mot å la nok en CT gå ut...... first world problems.

Den store gaven gjenstår, ellers er det bare å fylle opp kjøleskapet og sveipe over gulvene hjemme så er jula igang.

En riktig god jul til alle inside flyers!

5. KatManDu

KatManDu Senior Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    God formiddag fra vindfulle og regntunge Kristiansand!
    Her blir det som i nord - fylle opp kjøleskapet og sveipe over gulvene.
    Og booke vinterferien til Kreta som en del av bonus challenge.
    Neste år blir også et av (nerde)målene å reise med WF2412, juleflyet til Widerøe :)

God jul til alle, med eller uten julestyr :)

6. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    984
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Trondheim
    @TOS_EBG ......jeg rømmer gjerne hjemmefra i jula......men da må jeg nok finne meg en annen plass å bo etterpå :D :p :rolleyes:

Her er skal det straks jobbes med ribbe,deretter bursdagsfeiring,deretter hjemmekos med en liten akevitt :)
    Ha en alldeles strålende dag :D:D:D

TOS_EBG liker dette
  7. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jeg få oppskriften på en liten akevitt?

8. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    God lille julaften fra Oslo. Var veldig glissent i garasjen på jobben i dag, og tilsvarende få mennesker på kontoret. Faktisk er jeg eneste i avdelingen, så her tar man julen tidlig! Selv skal jeg gjøre ferdig noen lister og sende ut et par mailer så folk har noe å gjøre i romjulen også, før jeg drar hjem og banker kona. Når hun har bedt om sju slag til jul, skal hun jaggu få det også!:D

9. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    God Lille Julaften dere!
    Deilig med fri og sovelengemorgen!
    Nå blir det hønsesleppsrøyrsle og bacon til frokost. Har visst ikke spist på 24 timer etter jeg ble så steike mett etter julebordsfrokostlunsjmiddag i går.
    Så når det er gjort skal rødkålen kokes med mye snadder oppi. Deretter må ribba krydres og knas og i kveld går turen til opphavet for å prøvesmake den kalde julematen og skylle det ned med øl og akevitt. Og dermed er vi i gang.....

Er det rart jeg drikker??

10. Hypern

Hypern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    God ettermiddag fra Galleries South - terminal 5 LHR. Har en del tid igjen før boarding her ja. Tiden brukes ved å prokastinere og å drikke øl. Fin flight over fra SFO i natt - sjølv om jeg slukna som en stein så fort flyet hadde tatt av. Sulten var jeg heller ikke så tok bare forretten og noen øl innimellom. Var dog sulten igjen til frokostserveringa - mat må man ha uansett. Men det er litt deilig å slukne på flighter også - sete 62K leverer i 747en. Så jeg prøver nå å kompensere litt lite inntak på flighten her i loungen av både fludium og mat. :)

11. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    M
    Liten akevitt ?
    Jeg har lært at en liten "cognac" ombord, er 2 finger-bredder,

12. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,285
    Bonuspoeng:
    113
    Gledelig lille julaften til alle sammen.

Her er julehandelen unnagjort. 12 øl, 2 Bris og en marcipangris
    Da har jeg stort sett det jeg trenger.

Julen er som kjent en tid for ettertanke. Det betyr at man tenker etterpå. Først gjøre, så tanke.

Jeg er ganske god på ettertanke.

Det er stort sett solskinn i casa Fnatstadbraathen. Eneste (!) skjær i sjøen, så langt, er at det lyser "lite spyleveske" i dashbordet på bilen.

Jeg synes det er ganske dårlig. Det betyr at jeg må åpne panseret.

Jeg mener... bilen er bare ett år gammel og jeg må åpne panseret og fylle på ting. Hva er det, liksom?

- "I'll never buy BMW again"

Bilen min pleier uansett ikke å få kjøre i regn. Da blir den skitten. Regner det så går jeg. Kjøring foregår stort sett kun i solskinn. Så da går det vel bra.

Riktig god jul, folkens. Og spesiell takk til Flemmingsrudbraathen og han sørlendingen for at dere skriver side opp og side ned om både dette og hint.

Særlig hint.

(psst... hvis noen ringer i kveld hadde jeg tenkt å spille død. Sssjjjjjjjj)

13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,444
    Bonuspoeng:
    113
    Synes jeg aner en del støv på bildet ditt av dashbordet ditt @Fnate ...? Eller er det kanskje "englestøv"?

Her til gards har roen senket seg nå etter noen småhektiske dager med innspurt før jul. Men kan ikke klage - etter gammel turnus så skulle jeg ha vært på jobb offshore denne jula, men nå med ny turnus så er jeg hjemme både jul og nyttår.
    Sitter nå og smaker på luke 23 i kalenderen som min aller beste halvdel mekket til meg og selv om det ikke er juleøl denne gangen så smakte det alldeles utmerket!
    Har også kjøpt en liten julegave til meg selv med ett gavekort som jeg fikk for nesten ett år siden og den tenkte jeg også å smake på i kveld. Dette er en Tanqueray no. Ten (gin) som jeg håper å kunne mekke noen gode Cucumber GT´s av.

Skål folkens og ha en fredfull aften!

Flemming Poulsen, Fnate and RoadKing like this.
  14. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,285
    Bonuspoeng:
    113
    Never mind dust on the Dashboard... ;)

Du skal lage hva av hva???? Her er det en vesentlig feil.

Agurksalat med trylledressing har helt klart ikke Tankerrai som dressing. I mean... REALLY?

Flemming Poulsen and Bizflyer like this.
  15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,444
    Bonuspoeng:
    113
    ha-ha, ante meg at det kom en reaksjon på den! Er nok ikke like bevandret innenfor gin som jeg er på øl.
    Men flaska er stor og forslag til alternative bruksmåter taes imot med takk. Den smakte i alle fall nydelig som (agurksalat) GT, men har en mistanke om at den er god nok i seg selv - kanskje bare med noen isbiter?

16. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    984
    Bonuspoeng:
    113
    Lett..... Masse :D:D

John in The Tower liker dette
  17. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,285
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv lime på Tankerrai 10. Agurken trives best med Hendricks (rikelig med Hendricks), og da smaker det utmerket.

Om du er skikkelig hardcore kan du shave litt limeskall over isbitene og glasset før du heller over ingrediensene.

1) Glass (ellers blir det noe jævelig søl)
    2) Isbiter
    3) Shave limeskall over så det spruter litt gugge utover også. Klem gjerne ut litt limejuice også
    4) Helle på gin
    5) Fylle på med agurker eller lime (eller sitron), avhengig av Gin

#BAM #youredrunk

18. Martin Foss

Martin Foss Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Glemte du tonicen der?

Fnate liker dette
  19. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dermed som er så greit med øl og Jagermeister! Ingen dikkedarer! Bare rett i glasset og drikk i vei! Eller tud an rett a flaska!

Det er jo ikke rart at jeg drikker.....

Travellingalf liker dette

Del denne siden