I horisonten (les: 01.september) skimter man skiftet til en ny opptjeningsperiode hos SAS EB. Gullstatus er forlengst fornyet, og reisemønsteret over sommeren gir en prognose på sluttsum ca 80.000 poeng. Så da mangler man 10.000-ish poeng til å bli EBD. Tanken om å gå den ekstra mila for å nå de siste 10.000, har begynt å melde seg. Fruen er giret, og ser muligheten for et gull-kort. Når det regner på presten osv.... Men der man i fjor enkelt kunne MR'e seg til Sør-Europa og cashe inn 10.000 poeng, er denne nå massakrert bort av Nils & co. Så, what to do? En MR i IC-business er et alternativ, men koster fort mer enn det smaker. Har dog 60-70.000 poeng som muligens kan gå inn i en "best tilgjengelighet"-billett, som også gir opptjening av grunnpoeng. Har noen konkrete tips, så gi lyd. Og ikke minst dere som allerede er EBD; er det verdt å gå den ekstra mila?
Beste tilgjengelighet SVG-IAH og vips så er du i mål. Hyggelig hvis du tar retur 26/7, da jeg foreløpig er den eneste som har "tatt" sete i forhold til seat-map. Eller skulle jeg ha B737B som "privat-jet"
Interessant alternativ, særlig å være kun 2 pax. Tror det fremdeles kvalifiserer til begrepet "privat jet". Det hadde i alle fall ikke blitt en "hviletur" for crewet. Men foreløpig ikke noen super deal. Prøvde med en "best tilgjengelighet". La 70.000 poeng i kassa, men fremdeles måtte det sprøytes inn drøyt 15 laken i cash. Bør kanskje vente å se om det dukker opp flere helgetilbud til kr 9990,-.
Jeg er mer eller mindre i samme situasjon som deg, men min nye periode begynner en måned senere. I løpet av sommeren kommer jeg til å passere 80 000 grunnpoeng, men nøyaktig hvor mye er avhengig av hvor mange OT´er som går inn. Uansett så kommer jeg til å gå for EBD i år, men hvordan avhenger av hvor mye poeng jeg mangler på slutten av sommeren. Tenkte egentlig jeg skulle ta en tur til Houston selv, men fikk selvfølgelig ikke rotet meg til å bestille når de hadde tilbud på SVG - IAH. Så nå venter jeg bare på at tilbudet skal dukke opp igjen og viss det ikke gjør det så får jeg finne på noe annet.
Husk at man kan kjøpe grunnpoeng. Koster ca. 10.000,- for 10.000 poeng! Det er jo en mulighet om man vil ha poengene enklest mulig uten å faktisk reise. Ikke billigste alternativ, men trolig det enkleste. Går jo også å kjøpe disse i mindre bolker om man kun mangler 1000 eller 3000 poeng når opptjeningsperioden går mot slutten.
Selvfølgelig en mulighet. Bra tips! Men ikke så veldig artig, da. @Travellingalf en MR til IAH kan fort bli et alternativ, hvis SAS kjører ut et nytt Kr 9.990,- tilbud. Time will show!
Vi får satse på det, så får vi ta en mini-Bonusfeber ekspedisjon Jeg har en kamerat som bor der og han har ganske nylig flyttet inn i ett townhouse så da har vi tak over hodet også!
Finn billig 4 legger i f.eks OSL-CPH-HAM/TXL-CPH-OSL litt frem i tid. Dette har jeg funnet ned i 1100 kr. Ta OT, som etter hva jeg har erfart og lest her inne nesten alltid går igjennom. Koster ca 40 eur per stk bestilt god til i forveien. 1360 kr. Totalt 2460 kr. 6000 poeng for denne turen. Gjenta på en direkte tur OSL-HAM-OSL. Dette har jeg funnet til 840. pluss ca 680 i OT. totalt 1520 for disse 4000 poengene.
Jeg sjekket noen vilkårlige datoer i går for august og fant i alle fall da flere muligheter til rundt 5000,-
Tjener man ikke inn Grunnpoeng hos Eurobonus når man flyr med partnere i Star Alliance ? Isåfall burde jo horisonten utvide seg reisemålsmessig..en liten tur til bkk i eco gir jo nesten 11 000 poeng...
Thai har sågar mange billettklasser som ikke gir deg opptjening i det hele tatt.. Så husk å booke riktig klasse om du ønsker opptjening til Bangkok med de..