God 2.påskedag fra Hong Kong

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av no-backpacker, 28. mars 2016.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Typisk nok begynner det å fli fint vær nå når jeg har vært her i 10 dager og skal hjem i morgen... :-( Heldigvis har SAS tilbud på fly til Shanghai, så i dag skal det bestilles noen flere turer, både til meg og tigermor... ;) Dagen i dag skal brukes tl å pakke, shoppe litt og så skal vi på Kino. Kan bli spennende å se kinesisk opera på kino.... :)

    Ha en fin siste påskedag!

    PS. Sa jeg at jeg fikk oppgradering til Plus til 120 Eur, fra PVG til CPH, med Optiontown? :-D (Noen som vet hvor mange poeng jeg får? Her ser man både gullkort og diamond i nær fremtid... :) )

    Xxx.
     
  2. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    3,241
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner at kløen i halsen forumistene nevnte igår har slått ut i full blomst :confused:

    Hadde planlagt en tur til Victoria Peak igår, men det ble skrinlagt når vi så køen på stasjonen :eek: Jada, vet at det et mulig å ta taxi opp ;)

    Igår ble den store Michelin dagen med besøk til en stjerners Din Tai Fung
    20160327_114903.jpg

    Og til 2 stjerners Ming Court
    20160327_185001.jpg

    Ok, jeg vet, ikke de beste bildene, men det smakte godt :)

    Idag er det småen sin dag, så det blir en tur til Ocean Park.

    Dim sum forholdene har vært upåklagelig. Imorgen går turen til Phuket. Det meldes om strålende paraplydrink vær :D

    Måtte bare halseondet fordufte :confused:
     
    Last edited: 29. mars 2016
    tommy777, LN-FHU, mhsalv and 2 others like this.
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God 2. påskedag fra Madrid!

    Jeg har nettopp ankommet fra Dallas og fått tatt meg en dusj. Iberia sin Non-Schengen-lounge på T4S er suveren. Jeg hadde egentlig 6 timer her pga buffer mellom separate bookinger. De svært hyggelige folkene her tilbudte ombooking til et tidligere fly (til tross for award), da det er noen forsinkelser/kanselleringer til Heathrow i dag. Just in case. Gull! Glimrende service.
     
    Last edited: 28. mars 2016
    Insomnia4u liker dette
  4. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen verden!
    Nå er døgnet snudd opp ned i løpet av påskeferien, så det blir 'interessant' å gå på jobb i morgen.
    Jeg vet ikke hvilken Plus-klasse Optiontown bruker fra PVG til CPH, så her må noen som kan tolke/tyde hjelpe til. Poengskjemaet er som under. poeng.PNG
     
  5. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Vil tro Plus på langdistanse mappes til Plus saver. Business gjør ihvertfall det. På kortdistanse derimot mappes det til full Plus.
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra det Sørlandske!
    Her er det overskyet i dag, men regnet som var forventet har ikke dukket opp foreløpig.
    Ikke de store planene for dagen i dag. Men noe skal vi nok finne på.

    Husk fjellskrekkreglene:
    upload_2016-3-28_13-37-24.png
     
    KatManDu liker dette
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Her også :(

    Også er jeg fortsatt litt nedfor etter at jeg for et par dager siden fikk push fra My Flights om at det er byttet fra ny til gammel kabin på flyturen vår hjem fra Shanghai. Og at jeg (som diamant) ble kastet fra 20FGH (første rad) til 15EFG (andre rad). Byttet manuelt selv til 16ABD, men skulle gjerne sittet på første rad.. :( La oss håpe at vi alle tre får oppgradering til Business enten med CU eller OT, og aller helst at den nye kabinen kommer tilbake :D
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut til at 10-11 timers søvn (inkludert 3 timers forsovelse) løste det for min det. Våknet i dag, frisk som en fisk. Sånn bare for å gni det inn.

    Men det er jo også et hyggelig forslag på kur.

    Maten din @geddi ser forresten forbausende god ut, til å være grevling. Savner HK bittelitt.

    Ha en fin en. Her venter BA769 til LHR... om vinden løyer.
     
  9. Snorreth

    Snorreth Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    God dag fra de kinesiske skoger og Wuhan.

    Her har undertegnede for første gang opplevd klarværsdag i dette landet.
    Nettopp gomlet i meg en Beef Hainan, som smakte meget bra. Savner dog kald drikke til maten.

    Arbeidet med såkalte frekvensomformere har dog sine uventede utfordringer her. Og tilgang til Google... meeeh.

    Ha det knakende godt!
     
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    En liten oppdatering fra Galleries First LHR T5. Coca Cola har tydeligvis tapt det nye anbudet hos BA. Her er det Pepsi-produkter for alle penga ..
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nope, det er Cola som har hatt massive IT problemer og ikke klart levere til BA. Så det er en temporary Pepsi-solution. På Flyertalk er det allerede panikktilstander. Men det er det jo nesten alltid der... litt som når vi her oppdager at SAS har byttet muffinsleverandør eller konsekvent redusert fra 17 til 16 salatflak i kyllingsalaten.
     
    Hypern and Herlov like this.
  12. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Herlov liker dette
  13. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, my bad! For meg spiller det ingen stor rolle, men et litt større utvalg hadde vært velkomment ..

    For øvrig har jeg per nå fått 17 eposter fra Checkmytrip om endringer på BA768. Og det er fortsatt et par-tre timer igjen.
     
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,941
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Mange forumister i HK denne helgen tydeligvis. Møtte @paboee på flyplassen som hadde tatt samme fly som oss.
    Som @geddi kunne rapportere om var det en he@&!?*^%tes kø for å kjøre trikk opp bakken til Victoria Peak, men daglig leder insisterte så da hadde jeg ikke så mye å komme med i grunn:D
    Spiste forøvrig en digg biff med tilhørende digg utsikt mot øyen nede ikke langt fra Hyatt og Intercontinental på Kowloon-siden. Anbefales både mat og utsiktsmessig:)
    Nå er det straks sengen før en grytidlig retur til gamlelandet i morgen med bolaget!
    Ha en fortsatt fin, fin dag folkens:)
     

    Attached Files:

    geddi liker dette
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    3,241
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket hotell valgte du til slutt?

    Husker du vurderte Cordis Langham Place, hvor vi endte opp. Strålende hotell, lokasjon og service kan meldes.
     
  16. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,941
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Artig, vi endte også opp på Cordis. Fikk en vilt god pris gjennom SAS og hotels/expedia så da ble det for mye penger å spare ift. alternativene som var MO og Icon.
    Veldig bra hotell med veldig bra utsikt mot øyen fra 40. etasje.
    Vi likte også veldig godt lokasjonen. Fin miks av gammelt og moderne.
    Hong Kong er forøvrig kanskje den beste storbyen vi har vært i og vi kommer nok til å reise dit igjen!
    Er dere vel fremme i Phuket?
     
    geddi liker dette
  17. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    3,241
    Bonuspoeng:
    113
    Stilig, så bodde vi nok der samtidig. Vi får passe bedre på neste gang, så vi får tatt en øl eller tre :) Enig med beskrivelsen din av hotell og lokasjon. Deilig med direkte tilgang til kjøpesenteret og ulike fasiliteter samt det eldre i umiddelbar nærhet til hotellet, som ladies market, skoområde, klokkeområde etc. Vi benyttet oss av mye av tilbudene.

    Vi har ankommet Radisson Phuket hvor vi ble oppgradert til junior suite :)
     
    Last edited: 30. mars 2016
    watchaddicted liker dette
  18. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, jeg vet ikke helt hva jeg skal skylde på, men jeg ser at jeg har skrevet god morgen fra Hong Kong, det skulle jo være HANGZHOU! Tror muligens jeg var litt trøtt.... :)

    Xxx.
     
    watchaddicted liker dette
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,941
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Må innrømme en anelse av misunnelse her jeg forsøker å dra skrotten på jobb:D

    Vi skulle definitivt tatt noen øl ja! :)

    Ha en fortsatt fin, fin ferie! :)
     
    geddi liker dette
  20. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    3,241
    Bonuspoeng:
    113
    Hund, grevling eller krokodille, alt går (har gått) i grisen :p
     
    Last edited: 30. mars 2016
    Fnate and watchaddicted like this.

Del denne siden