God morgen fra Oslo! Det var behagelig få mennesker på trikk og tog i halv åttetiden i dag. Begge deler kom og gikk på tid, og snart er jeg på Gardermoen.
God morgen fra snart japanske kysten. Gled deg til 13,5 timers japansk perfeksjon @Upsaker. Fint flyvær. Passerte rett over fjorårets romjulsdestinasjon, Seoul: Før det litt mer eksotiske Hohhot, provinshovedstad i indre Mongolia, hvor jeg byttet tog for mange år siden.
Hei fra Tokyo! Siste dag her, som dessverre tilbringes på hotellrommet pga sykdom. Håper det gir seg innen i morgen tidlig, for da må vi til HND. Hvor lang tid i forkant er det lurt å være på plass? Holder det med to timer? Har ikke brukt denne flyplassen før… Håper dere har en litt mindre uggen dag
Vi var på Haneda tre timer før i september, mest fordi det passet med flybussen. Vi hadde masse tid til både shopping og lounge så to timer før bør ikke være noe problem.
Veldig mye Japan i dagens tråd Hei fra Bali og en som sitter langs bassenget og leser seg opp på akkurat Tokyo før jeg dessverre forlater Bali i morgen. Først til TPE og etter en natt der så går turen videre til Narita. Reisefeberen er på stigende
God 2. dag jul! På vei til Gardermoen hvor turen går via København til Frankfurt. Forventer at Kastrup sluker minst 1 av koffertene, med kort transfer. Tiden vil vise om jeg er pessimist eller realist. Den kommer jo alltid frem
Ha en deilig andre juledag alle sammen. Og god tur til Tokyo sier han ene på forum som ikke er på vei.....
God "jobb" andredag folkens! Sitter på Fornebu og arbeider hardt.. Får vel feire at jeg nettopp opptjente årets 3 og siste CT.. Håper dere som har fri i dag koser dere ekstra godt <3
God morgen fra Florida. Solen skinner nesten, og det er grei temperatur for å vandre rundt i en fornøyelsespark i dag. Gikk på en liten blemme i går, da vi glemte å tenke på at (nesten) alt er stengt på første juledag i dette landet. Vi manglet salt og pepper til matlagingen.. Men, 70 poser med salt og pepper fra den lokale 7/11 funker også. Gledelig å se så mange på vei til/fra Tokyo! Jeg er forhåpentligvis der om en måneds tid. Ha en fin en!
Minirapport fra OSL andre juledag: De har fortsatt gull som egen avdeling, selv om tidligere har jeg opplevd at de slipper alle inn i gulldelen når det er få folk. Medisterkaker til middag, i tillegg til 2 supper. En OSL-ansatt prøvde å være kreativ og sende folk foran boardingpass-kontroll over til fast track fordi det var ingen kø der.. men der ble folk stoppet brutalt "computer says no!" Forøvrig første gang på lenge jeg har bommet på koffertvekta. 27kg, og jeg trodde det var 32kg på plus. Men neida, det er lufthansa biz som har 32 kg såklart.. Så litt ompakking og den klokket inn på 22.9 kg. Perfekt! Overvekten (kallax hylleinnmat) ble teipet fast på flatpakket kallaxhylle som uansett var spesialbagasje. Problem løst. Ellers rask og grei sikkerhetskontroll
God andre juledag frå innsteget til badstua. Her skal det tilbringast litt velfortjent tid etter timesvis med offpiste skikøyring. God reise til dei som skal kort og langt!
CPH: Landet på B-gate, flyet videre går fra E-gate. E sier du? Hvor i huleste er det? Vel, gå forbi SAS-lounge, forbi alle D-gatene og ta en trapp ned til bussgater. Oh man, det var langt og svett. Boarding hadde allerede begynt da jeg var halvveis, og da var jeg ikke engang innom duty free, lounge eller toalett. Første buss var sendt avgårde, så det var jeg og 3 andre som kom løpende etter meg som fikk vår egen buss. Tile melder om at kofferten min er ombord, den andre pakken har ikke tracker. Skifter til optimistisk holdning til bagasjehåndteringen på CPH!
God reisedag fra Granka. Siden det ikke er no star alliance lounge her fikk vi muligheten til å teste ut Galdós VIP lounge via loungekey. Nesten ingen folk. Meget positivt overasket, fikk klemt ned en halv kilo jamon og sett landing & takeoff. Familien var i ekstase fortsatt god jul
Ser trivelig ut å reise litt. Håper dere har hatt en fin jul alle. Ligger i dvalemodus frem til Februar, da blir det AGP igjen Ha en vin kveld!
God kveld frå mørket i Sunnfjord. Her er vi i full sving med dagens andre lngre straumbrot. Og eg som skulle sikre meg årets tredje og siste CT med ein handel på IKEA.no som eg til og med kan krevje skattefrådrag for. Kjekt å sjå fleire her som er på veg til Tokyo. Underskrivne set kursen dit om nokre veker. Det vert spennande med mi fyrste vitjing i landet, sjølv om det berre vert omlag 40 timar. Vurderer å toge ned til Osaka ein liten tur.
Hilser fra flybussen fra OSL retning hovedstaden. Ble en trivelig, om enn forsinket, tur fra TRD. Godt pakket fly, men bare blide ansikter å se, både blant pax og crew. Snart skal oppfordringen fra @travelislife følges, regner med at en leilighet uten påslått varme sørger for passe temperatur på vinen. God kveld!