Hadde litt tilsvarende episode i Beijing for et par mnd siden. Jeg var kommet helt ut av flyplassen da jeg skulle legge pass tilbake i en kort mappe jeg har liggende i ranselen. Ble da obs på at mappen var sporløst borte. Den mappen inneholdt en remse kort/kredittkort, samt ca 5000 kr fordelt på NOK,
Etter mye grubling så var siste minnet at jeg hadde pakket om ransel litt på et baderom på flyplassen i København...
Kjøben ble oppringt, men ingen hadde hørt om noen mappe funnet.Hadde egentlig avskrevet den, da jeg ble oppringt av SAS i Beijing som hadde funnet mappen i bagasjehyllen på flyet, og levert den til flyplass betjentene i Beijing.
Etter ca 1,5 time venting, da Beijing flyplass er stor, så kom en kinesisk dame løpende til avtalt møtested.
Der ble jeg framlagt reneste CSI dokumentasjonen med fotografier på alle steder mappen min hadde vært de siste timene. Alt av innhold var tatt ut og fotografert i detalj, med tilhørende regnskap over valuta etc..
Alle som hadde håndtert den rundt på flyplassen var også dokumentert med bilde & navn.
Overveldende service må jeg si, og ikke en krone av ganske mange fristende pengesedler manglet
Vis alt...