God eller dårlig service (evt bare maks uflaks)?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av WannaBeFrequentFlyer, 28. juli 2016.

  1. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en opplevelse i går jeg tenkte jeg kunne dele med dere og evt få kommentarer på..

    Jeg fløy OSL-LHR i går med 0755-flyet fra Oslo. Var ute i god tid på flyplassen. Ingen kø i fasttrack. Ikke noe stress i passkontroll. Priority boarding ble håndtert etter boka og jeg kom tidlig inn og satte meg på 2F. Midtsete var blokkert. Turen gikk fint. Stresset ikke når vi var fremme siden jeg antok at tidlig innsjekk på hotell ville være en bonus. Kom tidlig ut av flyet, passkontroll gikk uten kø i de automatiske portene og bagasjen kom 1 minutt etter at jeg var fremme med båndet. Rett videre til t-banen og etter 1 time er jeg fremme på hotellet. Får faktisk rom med en gang og oppe på rommet oppdager jeg at jeg har mistet den ene kortholderen min med gullkort, sertifikat og 2 kredittkort!!! Hvor kan de være?:confused:

    Jeg får ikke panikk. Den andre kortholderen med bl.a. Amex-kort og vanlig bankkort som jeg kan ta ut sedler med har jeg fortsatt, og etter litt tankevirksomhet så konkluderer jeg med at enten så er det glemt i sikkerhetskontrollen eller på flyet, så jeg velger å ikke umiddelbart sperre kortene. Jeg fortsetter med de tingene jeg uansett hadde tenkt å gjøre (Hente en billett til et event her i London) + en tur til sentrum på litt shopping.

    Midt under shoppingen blir jeg plutselig oppmerksom på en mld på messenger fra en person jeg ikke kjenner. Det er den kvinnelige purseren på flyet som skriver at de har funnet en kortholder og om den er min? Hun skriver også at den er levert til gatemanager. Jeg svarer tusen takk og lurer på om jeg kan dra tilbake til Heathrow og plukke den opp? Får ikke noe svar umiddelbart (hun er sikkert i lufta på returen til Oslo). Jeg tenker at jeg tar sjansen og stikker ut igjen til flyplassen. Det tar jo litt tid, og etter en bomtur hos Lost and found (ting kommer ikke dit før etter minimum et døgn) så henvender jeg meg i billettskrankene til SAS i avgangshallen på T2. Der treffer jeg på en kar som har tatt imot kortholderen min. Etter å ha verifisert hvem jeg er, så forteller han at han har klippet i stykker alle kortene min. Både kredittkort, gullkort og sertifikat! :( Han prøvde å søke opp navnet mitt sier han, og da han ikke fant det i systemet så tok han ingen sjanser og klippet alle kortene. Klokka er nå ca 1530. Ca 6 timer etter at vi kom ankom LHR. Jeg får tilbake kortholderen og restene av kortene, men må nå gå runden og skaffe meg kortene på nytt.

    Hva tenker dere? God eller dårlig service? Eller bare uflaks.. Jeg har antakelig dratt kortholderen opp av lomma samtidig med tlf og ikke merket det. Kastet et blikk i setet før jeg gikk ut av flyet, men så ingenting. Dog kikket jeg nok ikke veldig nøye siden jeg var 100% sikker på at jeg ikke hadde glemt noe.

    PS: Purseren svarte også på min melding etter hvert og sa at jeg kanskje burde ringe ut først. Hun var tydeligvis sikker på at kortholderen ville havne hos Lost and found, men at det kunne ta litt tid.

    Jeg er forøvrig ikke sint eller noe, men er jo artig å høre hva dere tenker! :)
     
    Robert H liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes det var flott at de tok kontakt med deg direkte.
    Synes også det var unødvendig å klippe korta så fort.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  3. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Merkelig at de ikke har et system for oppbevaring av kredittkort som blir tatt vare på. Kanskje redd for uærlige medarbeidere? Håper du ikke kommer i samme situasjon da jeg mistet førerkortet, og biltilsynet sa jeg ikke hadde tatt førerkort, da det ikke var registrert noe på meg. Heldigvis fant jeg det liggende rett ved bilen i carporten, ellers måtte jeg i verste fall ha kjørt opp igjen 40 år etter at jeg fikk det!
     
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes det var veldig bra av purseren som sporet deg opp og sendte deg melding! Kudos og det må du skryte av til selskapet. Men idioten som
    må da få seg en strekk. Når purser klarer å sende deg en melding og en fyr som faktisk sitter i SAS-skranken OG har gullkortet ditt sier at han ikke fant deg, burde han virkelig få sparken for ikke å klare å gjøre noe så enkelt som å sjekke egne systemer. Purseren klarte det fra sin mobil/Internett, så han her virker jo bare helt på tur... Hadde faktisk sendt inn hele historien din til bolaget med både ris og ros til de som fortjener det!
     
    Fnate liker dette
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Må vere ein kjedelig situasjon, eg har sjølv mista lommeboka mi med alt av kort og førarkort (men i Norge med "buffer"=vennar,familie osv på alle kantar). Det er eit herk å ta den ringerunda og ordne opp i rotet som oppstår.

    Men la oss ikkje vere alt for strenge med han som sat i skranka? Kanskje var han ved å gå av vakt, og var usikker på kva han skulle gjere med kortholdaren din? Eg hadde nok grøssa av tanken på alt ekstraarbeid som stod for døra og klaska panna i disken, men likar å tru at eg hadde satt pris på at kortholdaren min ikkje berre vart lagt i ei korg på eit skrivebord eller lagt i ei skuff. Når det er sagt så har Kjakan eit gyldig argument, namn og nummer står på gullkortet, og det kunne vere mulig å ta ein telefon før ein tar fram saksa.

    God eller dårleg service? Det var i alle fall sikker service. Og så litt uflaks. Håpar det ordnar seg for deg utan alt for mykje stress, lykke til!

    (P.S. Flaks at det ikkje var kortholdaren med Amex du mista = meir EB poeng :))
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sinnssyk nedtur å miste amex i perioden med 50% ekstra poeng :D
    Da hadde nok enhver bonusfeberist gått fra vettet :D
     
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Synes du har taklet dette oppsiktsvekkende bra. Jeg hadde fått panikk, og ringt SAS, veivesenet, kredittkortselskapene, forsikringsselskapet, moderen og noen flere..

    Men gitt at dette ikke kan være første gangen noe slikt skjer, virker det unødvendig konspiratorisk og paranoid å klippe i stykker kortene dine. Iallefall Gullkortet.
     
  8. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes han var litt kjapp ja.. Hadde de blitt liggende i Lost and Found i en måned så kanskje greit men! :)
     
    Robert H liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg syns det var bra. Vært værre om han og hadde mistet det og det hadde blitt misbrukt.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Må si meg enig med forige taler, MYE bedre at det blir destruert enn missbrukt. Har fått skimmet kredittkort tidligere og det er ikke kult!
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde nok reagert veldig likt som deg i denne situasjonen, men jeg synes også kortene ble klippet vel raskt. Spesielt synd med tanke på den veldig gode servicen av purser på flyet! Jeg hadde også sendt inn denne historien til flyselskapet og da med spesielt fokus på ros til purser.
     
  12. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Må si meg enig i at purseren gikk langt utover den man skal kunne forevnte. Topp service :) Når det gjelder mistet kredittkort så var det ihvertfall slik at kortselskapene ønsket at de ble sendt inn til de. Jobbet i studietiden på Ankomstservice på Fornebu for BU og der var det klare regler på dette. Man fikk til og med betalt en 100 lapp fra kortsekslapet. Men en gang skulle jeg også gi god service til en mann som hadde glemt lommeboken sin ombord på flyet fra London. Fant enkelt telefonnummeret (dette var i 1997, så det var fasttelefon) og ringte. En hyggelig dame svarte og spurte hva det gjaldt. Jeg sa at vi hadde funnet lommeboken til XX ombord i flyet fra London, hvorpå damen slengte fra seg røret og ropte til XX: Hva f.... har du gjort i London, hvorpå det ble en heftig diskusjon mellom de to. Jeg la på og sendte lommeboken inn til kortselskapet.

    Så et forsøk på å yte god service endte med, ja hvem vet.
     
    mathiasfe, Mbj, Robert H and 8 others like this.
  13. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde blitt glad over å ha fått tilbake kortholderen såpass kjapt, men dritforbanna på det som var gjort med kortene! Kan ikke skjønne att det er lov å gjøre det med annen manns eiendom....
     
  14. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Oh god. This made my day!
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,296
    Likes mottatt:
    3,257
    Bonuspoeng:
    113
    Moralen her må være at hvis du skal gjøre noe som konemor ikke skal/bør vite om, så må det gjøres skikkelig :p
     
  16. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde litt tilsvarende episode i Beijing for et par mnd siden. Jeg var kommet helt ut av flyplassen da jeg skulle legge pass tilbake i en kort mappe jeg har liggende i ranselen. Ble da obs på at mappen var sporløst borte. Den mappen inneholdt en remse kort/kredittkort, samt ca 5000 kr fordelt på NOK,
    Etter mye grubling så var siste minnet at jeg hadde pakket om ransel litt på et baderom på flyplassen i København...
    Kjøben ble oppringt, men ingen hadde hørt om noen mappe funnet.Hadde egentlig avskrevet den, da jeg ble oppringt av SAS i Beijing som hadde funnet mappen i bagasjehyllen på flyet, og levert den til flyplass betjentene i Beijing.
    Etter ca 1,5 time venting, da Beijing flyplass er stor, så kom en kinesisk dame løpende til avtalt møtested.
    Der ble jeg framlagt reneste CSI dokumentasjonen med fotografier på alle steder mappen min hadde vært de siste timene. Alt av innhold var tatt ut og fotografert i detalj, med tilhørende regnskap over valuta etc..
    Alle som hadde håndtert den rundt på flyplassen var også dokumentert med bilde & navn.
    Overveldende service må jeg si, og ikke en krone av ganske mange fristende pengesedler manglet:)
     
    Bernhard2, Kjakan, Listenger and 5 others like this.
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk service. Og ikke noen klipte kort heller?
     
  18. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Sende tilbakemelding på gullmailen eller er det egne websider for dette?
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  20. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Travellingalf liker dette

Del denne siden