God ettermiddag fra SK461

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jan Fredrik, 02. jan 2017.

1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Starter reiseåret 2017 enkelt med OSL-CPH. Desverre har SAS allerede klart å skuffe meg.

Fyrte denne e-posten til diamantmailen:
    "Flyr nå SK461 fra Oslo til København. Her har det vært flybytte til større fly, trolig pga. tidl. forsinkelser/kanselleringer, for sent innkomne fly og lignende.

Det jeg ikke er fornøyd med er at jeg da går fra 12C (nødutgang) med ledig midtsete til 12C (ikke nødutgang) og folk ved siden av meg, når radene både foran og bak har ledige midtseter, og det er hele ledige rader lenger bak i flyet.

Fordi det var flybytte spurte jeg i gaten. Der fikk jeg beskjed om at flyet var helt fullt. Jeg er skuffet over at jeg blir servert en slik løgn. Spesielt som EBD. I Plus er det fire helt tomme rader. Kunne kanskje flyttet Plus en rad frem og latt meg sitte på en av dem?

Ekstremt skuffet at det virker som om dere overhodet ikke tar hensyn til statuskunder når dere flytter folk til nytt fly i forbindelse med irrops."

Jo mer jeg titter jo flere ledige midtseter ser jeg, helt sikkert 20-30 i Go, i Plus er det vel 10 rader og ca. like mange passasjerer. Ikke det jeg forventer som EBD med nødutgangsete reservert. Hva kan jeg håpe på?

Hadde jeg vært EBS og betalt for sete kunne jeg i det minste forventet å få refundert det jeg betalte for setereservasjonen, men det blir vanskelig når det er en fordel jeg har gjennom EBD...

LN-FHU, Petter B-C and Wiolenze like this.
  2. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Trondheim
    Rolig dag, endel å ta tak i på jobb som forventet, og regner med ting tar seg opp utover uka.
    Julesnøen er kommet noen uker forsent, men fint er det.
    Nå er kidsa i seng og jeg slapper av og reflekterer over 2016...

Ha en strålende kveld :)

Jan Fredrik liker dette
  3. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    I-landsproblemer, er tross alt også problemer....

4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vel sies om de fleste problemer på dette forumet :)

mfretheim, helged and RoadKing like this.
  5. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk langt svadasvar som viste til regler som sa at setereservasjon ikke var garantert + en hel haug om at det kan ha vært vektproblemer. Og at sannsynligvis flyet var fullt, men at folk ikke møtte opp (yeah right, jeg var siste som gikk ombord, og det var over 40 ledige plasser).

Jeg sendte et svar hvor jeg dissekerte mailen, skjøt ned hvert eneste argument han kom med og spurte så om de var fornøyd med servicen de gir sine statuskunder. Da sendte han det videre til SAS Customer Care, som sendte automatsvar om at det kunne ta opptil 4 uker. Men heldigvis tok det ikke så lang tid, svaret kom på en drøy time(!) med stor beklagelse, at det må ha skjedd en feil og at 3000 poeng er på vei til min konto "for problemet".

Fornøyd med det, 3000 poeng er en fin trøst for en litt kjip 45 min. flight. Hadde gjerne sittet sånn hver shorthaul-flight om jeg fikk nærmere 300.000 poeng i året for det :cool:

Del denne siden