God fredag morgen fra Sørlandet. I dag er årets største utfartsdag i følge Oslo lufthavn. Som en god lagspiller vil jeg bidra til statistikken ved å reise innom flyplassen på vei til årets juleferie På Sørlandet regner det hardt og det er ingen god vinterfølelse å registrere, men kalenderen tilsier uansett at det er jul .. Ha en strålende feire for de som setter ut i dag!
God morgen ... Julefølelsen kommer når kirsebærtrærene blomsterer og det er 8 grader ute .. Juletre inne og varme på peisen .. Skal spise på SUMO i kveld for å få litt EuroBonus følelse ..
God morgen fra Trondheim Litt sliten etter et greit kalas igår...MEN...helt om natten- helt om dagen Hytta venter i ettermiddag, skal bli deilig å komme utover igjen Ha en fredelig fredag
Yo fra Oslo. Dristet meg til trikken i dag og her var det tomt. Juleferie om noen timer og SK over fjellet i morgen. BN1
God morgen fra Bestfold og den beste byen i fylket, Sandefjord. Idag våknet man tidlig fordi min søster på 17 skal på skolen, vel å merke den siste skoledagen for 2018 og da får også hun juleferie. Det som jeg nå har hatt i snart 2 uker. Julebordet igår gikk greit, kanskje svidd av litt mye, men koslig likevel Ha en god fredag og idag blir det en reise frem og tilbake til Sverige med et transportmiddel kalt båt (colorline)
God morgen fra kjøkkenbordet på Grorud. Nå er helvetesuka for min del over etter hhv. 17, 18, 21 og 19 timers arbeidsdager denne uka. Siste uka før jul er det samme helvete hvert eneste år i transportbransjen for oss som driver med matvarer, med kaos på lagere, lange ventetider og generelt en haug med problemer. Men nå er siste bil avgårde og jeg kan slappe av helt til klokken 13 i morgen, lørdag. Da smeller det igjen, og ikke engang julaften kan jeg ta fri før litt utpå ettermiddagen. Men første jueldag, da skal jeg ikke gjøre noe som helst annet enn å nyte restene av pinnekjøttet og andre godsaker. Og så er det bare 9 dager til Budapest og 29 dager til Thailand. Og mellom disse så er det jaggu meg enda en tur til Budapest og en MR til Hamburg. Det gledes.
God morgen fra det komplette galehus, Elsker du fulle tog og masse kø? Da er Oslo Lufthavn stedet for deg og undertegnede bidrar. Kursen settes nordover for ferie og vindretningen gjør meg usikker på om balja kommer til å lande riktig sted i dag. Ha en flyvende en, uansett hvor flyet ditt måtte lande! P.S. Ikke ståplass i lounge, enda.
God morgen. I dag skal jeg som flere andre bidra til kaos på OSL. 4 av oss faktisk. Og i tillegg først flight med hund. Og 9 kolli som skal sendes, pluss hunden. Reisen går med SK i Plus til BOO. I etter eller annet svakt øyeblikk tidlig i høst så sa jeg OK for å være med på en 6 dagers julefeiring hos svigers. Angres. Fikk forresten bagasjen min helt sist på turen fra Island i går. Irriterte meg jo grønn på hvor dårlig pri-tags funker med SAS. Men i dette ene tilfellet så kan det nok være på innsjekk KEF det gikk galt; Det så nok greit ut som ett jukseforsøk. Fly forsiktig folkens, god helg.
God morgon frå Sunnfjord. Her prøver plussgradene iherdig å kjempe imot den kvite jula. Arvingen var trassig i natt, og søv framleis. Snart siste innspurt i julehandelen då eg ikkje fann marsipangris i går. Fly forsiktig heim/bort til jul!
God morgen -også fra det sørlandske. Det har regnet i bøtter og spann i natt, men temperaturen har krøpet nedover mot +1, og det som traff frontruten på vei på jobb i dag kan tyde på at det blir mer hvitt etter hvert. Så skal vi ha blå grader t.o.m. førstedag. Julefolket ankommer i flere puljer, og hvor datteren min blir den mest "ekstreme": Hun jobber i Bergen t.o.m. kl 15 julaften. Eneste brukbare veien til KRS for henne var KLM; BGO-AMS-KRS. Skal hente henne kl 22 på KRS. M.a.o. ikke noe å skylle ned julematen med for meg i år Fly forsiktig, og fortreffelig jul!
Min erfaring er at OW pri-tag garanterer deg bagasjen sist, så det var nok mer det enn at noen så på det som et jukseforsøk
God morgen fra kontoret i Oslo! Jeg tror julefreden allerede har senket seg over her da det ikke er noen annen sjel å spore. Mer kaffe til meg. I morgen skal man tilbake på Gardermoen — første gang man reiser med fly med storfamilien på snart 20 år. Jeg har ingen planer om å forsøke å få noen inn i noen lounge og priority boarding er kun for meg.. Hva er reglene for priority check-in? Jeg ser for meg at det kommer til å være travelt der ute i morgen. Kan jeg ta med meg de andre som er på samme booking som meg i Plus/Business/Gold/Diamond-køen eller er det fy-fy?
God morgen fra Drammen, samtlige kontor arbeidet er ajourført, frankert, postet, E-mailet, korrigert, signert, godkjent, fakset eller makulert. Mand-tordag stipulert "sitte på kontor stolen" til å være 12+11+10+12, (obs må trekke ifra ca 1-2 timer samlet tid der en fordyper seg i kompetanse økning på IF) Pakka kofferten kl 23.00, en runde på Assassins Creed Odyssey(PS4), til sengs så opp igjen 06.45. Rett på jobb og IF(avhengig ja, IF junkie ja, Bonusholiker ja, har innsikt ehhhhh ) Avreise: 21 DES 2018 Oslo OSL – London LHR OSL-CPH 16:10 Tilgang til lounge for 4 SAS Plus CPH-LHR 18:25 SAS Plus Retur: 26 DES 2018 London LHR – Oslo OSL LHR-CPH 17:00 SAS Plus CPH-OSL 20:50 SAS Plus Professor @Are takk for en allerede stressende morgen, forventer ankomst kl 1300 på OSL, får sjekket inn bagasjen og inn på Loung`n. OBS OBS OBS Hvis noen ser en rosa kjole kledd 3 åring, er det nok engang rebellen, som har rømt hjemme ifra for å dra på oppdagelses ferd etter søtsaker, beskjeden er hu ei, bare tar av innpakningen rundt og rett inn i uten omhu, for å tilfredsstille sine små ganerens behov. "Pappa betaler", sier hun pent idet blir fersket, ja dessverre vet hun om min fetisj for AmEx og det er tilfredsstillende når betalings terminalen sier: Betaling godkjent. Hvor lærer barna dette ifra? Barnehagen? Tegnefilm? EN RIKTIG GOD JUL TIL SAMTLIGE IF`ere
God formiddag fra kontoret i Pilestredet. Nå skal de siste arbeidsoppgavene gjøres ferdig før juleferien starter i ettermiddag. Skal ut å fly med bolaget til Nord-Norge i kveld, håper det har roet seg litt på Gardermoen før jeg kommer så langt. Ha en flott dag videre!
Første tegn på at BA kjøper opp SAS? Snart helg og ferie her i Nidaros. Det skal bli godt og enda bedre blir det med første tur med SK biz om noen dager! Mulighet for skuffelse når sammenligningsgrunnlaget er SQ, men de serverer i alle fall drikkbart øl hos SAS
God morgen fra New Orleans! Har fått kaffe på sengen, og dagen starter snart. I dag skal det visst bli sol, i stedet for regnet vi fikk i går. Måtte shoppe litt i går, da skoene som tåler regn og kulde står godt plassert i gangen hjemme.. Mer sightseeing står på programmet i dag, blant annet kjøring med veterantrikk. Også skal vi nok spise mer mat. Mat er digg. I går ble det gumbo, jambalaya, østers, alligator, brisket, po-boy, cray-fish, og helt til slutt en latterlig god bourbon pecan pie. Nam! (Det ble fordelt over flere måltider, altså..) I østersbaren på hotellet har de happy hour mellom 15 og 18, da koster de $1 per stk.. I morgen skal vi hente leiebil, og kjøre oppover langs Mississippi. God fredag til alle! Nå har vel juleferien satt i gang for de fleste der hjemme også?