God morgen fra Sørlandet. I går ble forslag til statsbudsjett 2018 lagt frem som de fleste nok har lagt merke til. Det er noen ting som kan gå ut over oss på forumet, bl.a. øker mva på transport så flybilletter blir dyrere.. Men langt verre, pendlerfradrag for kost foreslåes og nulles ut for de som har anledning til å lage mat i pendlerbolig. I dag er fradraget kr 200 pr dag.For et stort antall pendlere betyr dette da et tap av 230x200 kr fradrag. Totalt 46000 * 23 % som utgjør 10580 kr rett ut av manges (inkludert min) lomme. Disse 10580 kr kunne jeg brukt på veldig mange trumfbananer istedenfor at de skal gå i dragsluket på eksempelvis den nylig vedtatte økningen i fedrekvoten igjen.. blææ. Ha en ellers et-eller-annet dag.. PS. fredag 13 er det også.
God morgen/formiddag fra Oslo sentrum. Det er antydning til sol, og det kan man jo like. Statsbudsjettet diskuteres heftig på kontoret, da det har innvirkning på hva vi gjør de neste årene. Privat tror jeg ikke det har så mye å si for meg, personlig. I dag skal det flys igjen, denne gang til ZRH. For en gangs skyld har jeg direktefly, da turen ble bestilt i Friends & Family-salget i april. Det er nesten unaturlig å fly direkte, og jeg tenker på alle poengene jeg går glipp av. Kunne jo ha lagt inn i alle fall én mellomlanding, om ikke to. Hver vei.. Ha en fabelaktig fredag, det er helg!
Morn! Akkurat ferdig på jobb, så nå er det helg! Handlet taco nok til en halv innenriksbillett på vei hjem i solskinn og bare litt over ei uke til SK939 tar meg vestover! Kunne vært verre!
God morgen! I kveld skal jeg til Manchester med DY1348, det vil si Smartlynx Airlines (6Y)! Pr. flytime kostet det business class pris så jeg har store forventninger, men riktignok kun til at det vil bli forsinkelse og at det vil føles som å fly til Latvia
Det fradraget har jeg nytt godt av i mange år, det har vært greie penger å få i juni. Nå har jeg sluttet å pendle, men pendlerfradraget oppveies av leieinntektene på leiligheten i Oslo og verdistigningen .. Man taper noe og vinner noe .. regner med at det er et greit skifte for min del. Mor er mer skeptisk .. å ha gnålet mitt hjemme hver dag ..
God morgen fra Singapore loungen på Heathrow T2. SQ317 til Singapore om ca 2 timer. Bra med Tiger på tanken var det visst en reklame som sa en gang.
God morgen! Om noen timer skal jeg endelig ut å fly igjen, LHR med en stopover i ARN på veien. Et litt tilfeldig, men enormt viktig, spørsmål, nå som SAS har hoppet inn i det 21. århundre og fått skikkelig te inn i den nye innenlandsloungen, vet noen om løsvektsteen har gjort sitt inntog i Gullstua? Valget mitt av lounge i dag kommer til å stå totalt på hvilken te som er tilgjengelig, og uten bekreftet availability i gullstua heller jeg mot innenlands.
God tåkefull morgen fra QLA. Dagen har så langt gått greit selv om det er både den 13 og fredag. Håper og tror kjøreturen QLA-LGW går like fint, og at NAS stiller med crew så det blir plass til alle uten noen de-tour OSL-LGW. Edit: Var avgårde fra gate 5 min før tiden, nå tilbake på gate av ukjent årsak.
Jeg forventer at dette også gjøres gjeldende for stortingsrepresentanter, samt at deres pendlerfradrag kun gjøres gjeldende for de dagene de rent faktisk befinner seg på Stortinget eller på komitéreiser, og ikke 365 dager i året, uavhengig hva.
God fredag formiddag, kun timer til dagens flytur, som denne gang er i moderate former til Norges historiske hovedstad (nei @Eddie47 ,Bergen har ikke så mye historie som Trondheim )
Ahhhh høstferie....nullmodus og lange morgener med god frokost og deretter ut i naturens herlige høstprakt. Hytta leverer som vanlig og i kveld blir det litt øl og akkevitt med hyttenaboene Ha en herlig fredag!! Runder av med et fjellbilde fra idag ;
Jomfrutur til nye innenlandsloungen. Fullt. Blid betjening, mye bedre mat enn i gamle. Syns det er bra jeg SAS. Tommel'n opp
Det er mye bedre enn før. Men nøkkelordet er faktisk fullt.. Har vært innom et par ganger og er som regel ikke mye plass til overs.