Velkommen til en historie dag om hva som tidligere har skjedd 3. September, ta det med ro den blir ikke så lang I år 301 får San Marino sin uavhengighet som den minste nationen i verden og den eldste republikken som fortsatt eksisterer 1928 Alexander Fleming oppdager penicillin 1930 Junkers 52 flyr for første gang 1967 Sverige innfører høyrekjøring også kalt Dagen H 1997 Vietnam Airlines, flight 815 med en Tupolev TU-134 kræsjer på innlanding til PNH og 64 personer dør. 2007 Norske TV-seere kunne juble over at NRK2, NRK3 og TVN FEM ble lansert. Stian Eckhoff fyller 43 år Charlie Sheen fyller 57 år Dagens oppskrift for de som har navnedag er https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/porchetta--italiensk-ribberull/ Så her har Alise, Alvhild og Vilde en utfordring. Jeg håper styremøte hos @Stuttfeiten ikke bidrar med nedleggelse av denne siden! Ha en god lørdag folkens
Her i Chicago er det fortsatt fredag. Jeg suser nedover motorveien i en svær svart bil med sjåfør. Litt sulten nå.. Kanskje blir det konsert i kveld? Men først må jeg sjekke inn på hotellet, og finne meg noe mat..
God morgen fra fantastiske Yerevan, turen gikk fra TRD kl 17:45 til OSL med SAS og videre via WAW med LOT. Jeg leser ikke så ofte om LOT her inne, men må si at jeg var positivt overrasket over produktet. Rett etter boarding completed i Oslo kom crewet med welcome drink for reisende i Business. Valget stod mellom appelsinjuice og vann. Det var jo en hyggelig start! Crewet var også veldig pro aktiv under hele flyvning og det tok ALDRI lengre enn to minutter før glasset var fylt igjen. Maten også helt supert. Plus også for stikkontakten under setet (ikke noe bruk for den i dag - jeg har jo ferie nå ). Noe jeg også lå merke til: Begge bordene i setet var våt og tydeligvis vasket. Jeg tviler på at det skjer ofte hos andre flyselskaper. Loungen i Warszawa er da en flott greie. Man har den vanlige loungen og i tillegg et "Elite club" innenfor selve loungen for *-Gold. Måten var riktig bra og atmosfæren hyggelig. Dessverre fikk jeg ikke med meg at varmmaten ble ryddet kl 22 - men det var nok greit. Turen videre gikk da 22:45 med en 787-9 Dreamliner. Business produktet er kanskje utdatert for IC flyvninger, men likevel fantastisk for en 4-timers flyvning til Armenia midt om natten. Også her hyggelig Crew. Maten kunne velges mellom svin og fisk. Begge så veldig fint ut, men jeg prøvde nok å sove mest mulig og takket nei. Nå har jeg anledning til å oppleve et nesten folketom Yerevan tidlig på morgenen og IBIS som jeg skal bo hos klarer å ordne tidlig innsjekk fra kl 9 - uten kostnad og uten status. Kult! Alt sammen må jeg si at det var en veldig hyggelig opplevelse og jeg håper at jeg klarer å bruke LOT mer i fremtiden. Jeg vil gjerne anbefale det til andre også. God lørdag til alle.
God morgen fra Balestrand Kvikne hotel i det fjerne Det ser ut sol om det skal være opplett i dag og, farlig å bli for godt vant
God morgen fra Sølvbyen. Gråvær ute, bra inne. Kjøpte nytt sagblad og monterte på Dewalt'en i går, i dag må jeg nok starte en lovet jobb. Etter vår lille flytur på torsdag dukket det opp en melding fra SAS med spørsmål om å vurdere reisen. Det var jeg villig til, men kommentarfeltet var ikke skrivevillig. Så det ble ikke noe. Gir ikke tre stjerner uten at det begrunnes. Flere som har erfart slike skrivevansker? Da lar vi skriveriene ligge, konsentrerer oss om kaffekoppen og ønsker alle en fin dag.
God morgen fra Oslo vest I dag er det verdens kuleste dag på festningen, det kan bli gøy! Fruen reiser litt med jobb fremover og belønningen ligger i hotels kontoen. 4 uker til min neste flytur. Høstferie på Kreta blir nok bra. Ha en strålende lørdag alle IF-ere
Flotte bilete! Dersom du på eit tidspunkt finn tid og overskot til å skriva eit lite reisebrev frå Jerevan og dine opplevingar der og eventuelt i resten av Armenia, så set vi medforumistane pris på det. Det er ein destinasjon som ikkje er spesielt godt dokumentert her inne Ingen tvang, altså, berre eit sterkt hint Nyt Jerevan!
God formiddag fra Grenland. Mutter er 77 år i dag, og vi ble bedt med ut på restaurant for å feire i kveld. Rekker dermed to kamper hjemme først. Dessverre har stampuben i byen her, gitt opp å vise PL. De måtte ut med ca 20k i måneden for rettighetene, og det ble visst et minusregnestykke for dem. Ha en målrik dag
God morgen fra Senator Lounge i Frankfurt! Skal hjem til tre unger så her må det litt lett oppmuntring til. Ha en strålende helg!
I trøndelagen er det også blitt lørdag, solen er på vei til å bade byen i høstsol i dag. Planen er å sjekke ut byens Pride feiring og kanskje spise is .. Har nettopp fått Mail fra TAP om at det er mulig å sjekke inn OSL-LIS for morgendagens flygning. Slikt noe får en jo fra bolaget også, men her er det komplett informasjon «alt» du trenger å vite før en flygning med TAP, f.eks. håndbagasjeregler. Livet er lett med kaffe og barnebarn (1 år)
God morgon frå Aust-Finnmark! Det er ingen tvil om at hausten har kome. Naturen blir stadig meir prega av diverse fargar og temperaturen slit med å koma opp på tosifra nivå, men reisefeberen murrar kraftig... Heldigvis kan ein i kveldsmørket søkja på turar både dit og hit Ha ein brillefin laurdag, folkens!
God lørdag! Her er det snart bare å spenne på seg løpeskoene! Det blir nok skikkelig folkefest i byen i dag da de melder om over 5000 påmeldte. Nyt lørdagen og jeg øyner en kald pils etter fullført!
God morgen fra R30. Turen går til Stryken. Hjemreisen blir med apostlenes hester. Man kan lure på hvorfor man gjør slikt, men sånn er livet Riktig god lørdag til alle
Hei fra godstolen. Det er finvær, så jeg blir nødt til å prioritere husmaling. Håper dere har en bedre dag…
God morgen fra MBT, nyheter i bingen enda. Våknet ellers til hyggelig e-post fra Lufthansa, de foreslo at jeg bytter sete fra 7D til 2A på flighten FRA-LAX i morgen, kjenner jeg sånn umiddelbart gleder meg litt mer til turen nå. Lottolykke til alle sammen!
God morgen Norge! Kan med glede melde at redaktøren for fyrste gong har ete to brødskiver til frokost. Møtet vart satt på pause kl 3 i natt, og vi gjenopptok forhandlingane kl 10 i føremiddag, nesten fulltallige. Men vi håpar at vi blir alle mann alle til middag i kveld. Edit: Ha ein strålande fin dag alle sammen!
God føremiddag frå litt lenger inne i Sunnfjord enn der @Stuttfeiten og @haakonks oppheld seg. Her går det i jobb som ikkje vart gjort på vekas ordinære arbeidsdagar, og jammen er eg begynt å tvile på om eg skal reise til "Indre Sogn" neste helg. Madammen og ungane skal vitje familien i Barteriket, og eg skal vere heime. Eg burde ha brukt tida på måling, vasking, vedhogst og ein god del ymse førefallande arbeid som vore gjort, men skal fornufta seire over reiselysta til ein storby eg eigentleg aldri har vitja før?