God lørdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 20. okt 2018.

  1. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Radisson Blu Værnes
    En skive brød med ost og skinke på frokostkonseptet «Grab’n Run», svart kaffe i store mengder og deretter 1A på SK 2885 til København.....
    Det blir ei bra helg i kongens by, lurer på om @Stuttfeiten og @ArthurDent har avsluttet festen eller om de venter i loungen på meg enda :D:D:D

    Ha en flott lørdag :):):)
    image.jpg
     
    Last edited: 20. okt 2018
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ser du stiller i løpeskoene :)
     
  3. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra bagasjehallen på Værnes. Sku mye heller ha reist enn å se på alle som reiser, men snart blir det vel muligheter for litt reising
     
  4. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra Sognefjorden !

    Her er det som vanlig oppstart 0530, men værutsiktene er gode :) Stille, opplett og lettskya.

    Nedtellingen til neste F tur fortsetter :D
     
  5. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Kongens by, her venter vi på at SAS skal ta oss med på siste ettappe av årets CT tur. Regner med det blir en reality check i forhold til nattens flyvning fra Singapore med SQ F, hvor vi førøvrig hadde kabinen for oss selv:D:D:D
     
  6. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,283
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke den verste start på dagen med kaffe på sengen ombord SQ352 sete 1A:)
    EACCC48C-A445-4646-9AAE-A58D207C8CA5.jpeg
     
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra FRA!

    Straks klar for et lite bad, før turen går til CPH via OSL.
    43C0EC3E-F744-4FD5-9032-A694F2748347.jpeg
     
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Følge av frokosten.....:D:D:D
     
    jgroneng liker dette
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,531
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Kirkenes!
    Så langt nord har jeg aldri vært før.
    Det var mørkt da jeg ankom i går, så jeg vet ikke hvordan noe ser ut. Men i dag blir det sightseeing.

    God lørdag til alle!
     
  10. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Paris

    Her står alt bra til. Nå blir det bare å stå opp og ta fått på den lange veien til Château de Versailles.

    Så til alle dere der ute: ha en God lørdagsmorgen
     
    Eddie47, LN-FHU, Kristian and 2 others like this.
  11. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,892
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke skal jeg si noe stygt om Kirkenes, men det er på den andre siden av fjorden du skulle vært. Og så kjørt utover til Hamningberg, det hadde vært landskapssightseeing det!
    KKN var forøvrig startpunkt for min første ruteflyvning. Metropolitan til TOS, og så var det vel en DC7 videre til FBU. Og vi snakker 1965:)
    God lørdag, uansett alder og lokasjon,alle!
     
    Last edited: 20. okt 2018
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Kirkenes ligger langt mot nord, men framleis godt sør (rettelse er lagt inn i en seinere post) av Tromsø. Til gjengjeld er du no like langt aust som St. Petersburg, Russland, og mykje lenger aust enn Istanbul, Tyrkia (begge stader er vel oppfatta som ein stad der aust møter vest). Det finst folk (ei svært marginal gruppe (mogleg berre éin (oppdikta?) person)) som har tatt til orde for å kalle området du er i for Austlandet, slik at Oppland, Telemark, Akershus og alt det der må finne seg eit anna landsdelsnamn. :rolleyes::D

    Nyt dagen der på sørsida og kast ei stein på Russland! :)

    ***

    God morgon frå Aust-Finnmark!

    Som @Berlioz påpeiker, finn du sjølvsagt indrefiléten av alt området har å by på her på nordsida av Varangerfjorden (kanskje veldig fritt sitert). Her er det ting som tyder på at sola gløtter fram :)

    Elles vart eg vekt klokka sju av pandionkatten som kom for å bruke meg som liggeunderlag. Dyret sovna sporenstreks, eg fekk sjølvsagt ikkje blund på auga :confused:

    Ja-ja, ha ein fin laurdag, folkens!
     
    Last edited: 20. okt 2018
    Eddie47, LN-FHU, Stuttfeiten and 3 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,531
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og den tabben har jeg gjort før også!
    Jeg har jo vært lenger nord. I Tromsø.. For en måned siden.

    Jeg trekker tilbake tidligere utsagn, og setter det på kontoen for uopplyste søringer.

    Kona er guide, og har lagt opp programmet for helgen. Jeg vet ikke hva jeg skal, og liker at noen andre lager program for en gangs skyld :p
     
    Eddie47, LN-FHU, Stuttfeiten and 2 others like this.
  14. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Tåke på Gardermoen. Klarte å lande tilslutt.

    BGO-OSL-KRS
     
    Eddie47, LN-FHU and Stuttfeiten like this.
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Blåtur i Sør-Varanger kan bli bra :) Sjølv dei lokale kan nok frå tid til anna gløyme at Tromsø ligg rett vest, så ingenting å gå i skammekroken for :)
     
    LN-FHU liker dette
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kongens stad. Min medfølelse med Stuttefeiten som forgjeves henviste til status ved innsjekk. Jeg fikk av en eller annen ubegripelig grunn et ganske decent rom. Tar med et feilpostet «Utsikten fra der du er nå» bidrag. Frokosten er ferdig, og nå er det bobler oppe hos nyankomne LN-FHU.
     

    Attached Files:

    RoadKing, Eddie47, LN-FHU and 4 others like this.
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Uansett hvor du er i verden, så er det noen som mener du burde vært et annet sted ... Så bare nyt Kirkenes, stedet har mye å by på, både kultur og historie.
     
  18. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Uvant med en dagstråd som nesten bare omhandler Øst-Finnmark... jeg får fortsette med si god morgen (formiddag) fra vakre Kirkenes. Savnet etter Premier League har vært stort den siste tiden, så det skal bli godt med toppkamp allerede klokken halv to. Samtidig har nedtellingen til LH F startet så smått... bare 148 timer og 53 minutter igjen nå.

    Om ikke annet kan Kirkenes friste med glimt av blå himmel, og i følge termometeret på verandaen hele 4,6 plussgrader. Selv om den nytrakta kaffen på kalita-kanna varmer godt, er egentlig alt over null å være fornøyd med. Hva gjelder hvor @holmen skulle eller burde ha vært, så kan vi i alle fall si at Kirkenes viser seg fra en fin side i dag. ;)

    Selv om de ligger nesten like langt nord, så stemmer ikke det helt. Kirkenes ligger litt lengre nord en Tromsø. Tar man utgangspunkt i flyplassene så ligger TOS på 69°40'53"N og KKN på 69°43'30"N. :)
     
    Last edited: 20. okt 2018
    Stuttfeiten, holmen, Avixlo and 4 others like this.
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, visst, fanden! Her har eg heldt meg sjølv for narr i fleire år! Og attpåtil drive på med faktaforvrenging og det som verre er! Eg får skulde på altfor omtrentleg lesing av eit kart som dekkjer heile Nordkalotten og ikkje minst på manglande faktasjekking opp mot digitale kartkjelder. Så no skal eg gå kanossagang for alle eg har feilopplyst... Takk for at du korrigerte meg, gode @Flight Cancelled :)

    @holmen, eg har tatt feil, du er no lenger nord enn du nokon gong har vore! Med andre ord: Eit påskot for å feire (i fall du var i beit) :)
     
    Stuttfeiten, holmen, Avixlo and 3 others like this.
  20. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,498
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra rett utenfor OSL. Ser ut for å bli en strålende dag med sol/tåke mix.

    Kastet ut fra huset fra ca 17:00, eldstefrøken skal ha selskap før de reiser videre. Heldigvis vært så heldig å få stelle i stand med vask og matlaging
     
    Stuttfeiten and Kristian like this.

Del denne siden