God mandag i mai

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 09. mai 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Ny uke, nye muligheter.

Etter råd fra forum er det lagt inn forandring både til EVA Air på vei til Australia og ett legg til med ANA F på vei til ORD. Så får vi se hva det mektige bak kontoret hos EB kan finne på av problemer og utfordringer i dag.

Det er mandag, det er nye uke og nye muligheter på jobb.
    For egen del betyr det kursuke, som er sånn passe travel. Noe som betyr at studenten må seile sin egen sjø. Det klarer hun fint, heldigvis.

Last edited: 09. mai 2022
    Earl, AirMags, OyvindN and 11 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen. Litt slitsomt i bassenget i dag, men vi holdt ut alle 1000 metrene.
    Det blir oldis lunsjtreff på stadens nye hotell, øverste etasje. Nesten som å fly litt.
    Ha en strålende uke.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Larvik!

Ny uke, nye muligheter.
    Tilbake på kontoret etter en uke ute hos kunde. Blir spennende å se hva de andre kundene har funnet på i mellomtiden :)

T-5 Kiel

Ha en flott mandag!

Earl, OyvindN, Calling and 9 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,765
    Bonuspoeng:
    293
    God(?) morgen.
    Slitsomt med sånn kåråna altså.. Skal heldigvis ingenting, så da blir det en av to i dag: sengen eller godstolen.

Ha en friskere uke!

Earl, Jeanette, OyvindN and 11 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,508
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten .. 8 grader
    Var en tur på kino i går og så «Lange flate ballær lll» … for en gjeng!

Godt det er helg!
    8CD9AAEA-40AB-4A20-BE0E-A533ACDD37E3.jpeg

Earl, OyvindN, Calling and 10 others like this.
  6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

'Ny dag, nye nederlag', som ein kollega bruker å seia.:D

Sola er på plass og stadig meir snø smeltar, men framleis er det for det meste vinterleg. Skitur er til vurdering...

Elles er det ikkje lenge før turen går til den irske hovudstaden og deretter til Hjaltland (meir kjent som Shetland, kanskje). I tillegg har ein tur til Senja bølla seg veg inn i planverket. Reisefeberen er lindra ;)

Ha ein brillefin vekestartsdag, gode medforumistar!

7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,548
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bussen!

En uke med arbeid før jeg stikker til Nederland med fly. Gleder meg veldig til denne turen :)
    Gårsdagen gikk med på å sette meg inn i alle rare problemstilling som dukker opp ved internasjonale togreiser. Ikke rart at folk heller velger å fly…

Ha en flott dag alle sammen :)

8. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Riktig god morgen. Double coffe innlastes i gapet nå. Presskannekaffe i en megakopp. Sitter og feilsøker en kode som gir en feilmelding. Ikke feil det på en mandags morra!

Tok meg et to timers boblebad og 3 surøl i går kveld. Ganske allright kveld med andre ord.

Dagen i dag skulle jeg ta på kontoret men litt usikker da jeg har fått pollen allergi nå og det går i mye nysing. Folk har annet å gjøre enn å høre på slikt.

9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,319
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et forvist hjemmekontor i kjellerstua. Jeg kjente meg litt sår i halsen og snørrete da jeg var på hvilerommet på Kastrup, så jeg tok en kjapp test. Der røyk teorien min om at jeg var immon mot korona, gitt. Kanskje ikke så rart når mer enn en håndfull av reisefølget mitt testet positivt i Vegas. Kudos til SAS som faktisk lot meg få fly hjem til Oslo selv med positiv test. Damene i loungen var superhyggelige og skaffet meg munnbind og sørget for at jeg fikk et sete uten noen i umiddelbar nærhet.

Denne turen har vært preget av store kontraster. Noen ankom seminaret med Eurowings fra Munchen/Frankfurt, gjerne i midtsetet i økonomi og hatet alt med denne flyturen. Andre pratet om flyturen i litt mer positive ord.

Privatjet.png

Mens atter andre fikk oppleve hvorfor "The strip" på Las Vegas er koronafri. De ble nemlig ekskortert med ambulanse til et covidhotell utenfor byen med beskjed om at de kunne glemme hjemreisen med det første.

Ambulanse.png

Earl, AirMags, OyvindN and 14 others like this.
  10. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,036
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra The Loft @ BRU!

Vender snuten hjemover etter bryllup i familien og prøver å jobbe litt før avgang. Deilig med kaffe og rykende fersk sjokolade fra sjokolademesteren!

IMG_4583.jpg

Ellers fikk jeg nettopp med meg den mest typisk norske samtalen jeg noensinne har overhørt i en lounge. Den gikk sirka sånn, kl. 8.30 på morgenen, mellom tilsynelatende et ektepar i sin beste alder.
    "var det champis her, eller prosecco?"
    "det var litt champis, men vi fikk ikke noe mer, så nå er det prosecco"
    "nei, det gidder jeg ikke"
    (fortsetter å hente flere glass hvitvin som inntas umiddelbart i tillegg til jus og kaffe)

Det var ikke noen av dere, eller? :p

Earl, Jeanette, OyvindN and 12 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,508
    Bonuspoeng:
    293
    Klart det kunne vært det ... men jeg er i verdens vakreste by!

OyvindN liker dette
  12. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    God tidlig formiddag fra MBT. Etter 3 uker med reising var det greit å komme hjem natt til fredag, og det ser ut for å bli hjemmekontor denne uka.

Helt greit, selv om jeg gjerne skulle dratt på med noen Tier-points hos BA så får jeg ta til takke med litt «miles» fra rusling med bikkjn.

Earl, Kristian, OyvindN and 7 others like this.
  13. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Fikk bestilt et superior dobbeltrom på Farris bad for poeng. Blir ikke før uti juli, men da åpner formodentlig takterrassen der, så det gledes.

Ser ut som årets første plenklipp må tas nå.. ny plugg og luftfilter og fersk bensin.

Plenen er jækla ujevn, men med støydempende Sony wh-1000 så blir det som en flytur i turbulens..

T-26 til neste flyvning. Blir en langhelg i Cph på Villa

Ha en støyfri dag

Berlioz, Earl, holmen and 7 others like this.
  14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,637
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Full fart, solskin og snart lunch. SAS skremde meg godt i dag tidleg, med app-notifikasjon og SMS om at det var gjort endring på ein av bookingane mine. Heldigvis var det ei reise som uansett skal flyttast. Eg var livredd for at det var ego-trippen, men det var det heldigvis ikkje. Om 14 dagar sit eg i 2A på veg frå CPH til LAX. Rai rai!

Berlioz, Earl, holmen and 8 others like this.
  15. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Lunchhilsen fra kontoret!

Var ute og ruslet for litt siden og traff på den her. Alltid artig å se A380, håper det blir mulig å komme seg om bord i en innen rimelig tid.
    Rakk heldigvis å komme meg innendørs før chemtrails'ene falt til jorden, så her pustes det konspiratorisklettet ut.

Ha en frisk mandag, om du sitter med eller uten aluminiumsfoliehatt…;)
    20220509_114814.jpg

Berlioz, Earl, Eddie47 and 9 others like this.
  16. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag!

Her går det i jobb og hyttebygging så har ikke vært stort å melde på flyfronten. Innspurt med panelering på hemsen og montering av kjøkken. Forhåpentligivis får rørlgger og elektriker også tatt en runde denne uka. Estimerer grovt sett ferdig om 1,5mnd :)

Berlioz, Earl, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  17. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,675
    Bonuspoeng:
    93
    Hjemmekontor med Teams-møter med produsent og kunde i jakten på feil eller konfigurasjonsforbedringer. Egentlig ganske greit å drive på med nå, konfirmasjonen av vesla ble gjennomført i går med ca. 20 gjester i heimen.Du verden så mye styr det er som skal ordnes for at alt skal gå mer eller mindre på skinner!
    Det er godt se at det tikker ned til langtur, plutselig er det bare drøyt tre uker igjen. Juni og juli blir travle måneder på flyfronten.
    T-26 OSL-EWR-BNA
    T-34 OSL-BER
    T-48 OSL-LIS-AGP
    T-83 OSL-LIS-AGP

Berlioz, Earl, Sunnfjordingen and 4 others like this.
  18. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God ettermiddag fra hjemmekontor, en rolig start på uken, men ble ødelagt av dårlig søvnkvalitet, uvisst hva som forårsaket.

God uke til dere alle ønskes fra Oslo, neste uke er det Nice på menyen, det kan vel ikke bli så galt.

Calling, OyvindN, Kristian and 3 others like this.
  19. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    En grei start på uken med få møter og befaring i solen på programmet i dag. I morgen er det meldt regnvær så passer fint at det kun står teamsmøter på programmet da!
    Kvelden skal brukes til å bestille en flytur eller to, og det er jo alltid en bra bruk av en aftenstund ;)

Nyt mandagskvelden folkens :)

Del denne siden