God morgen… det er søndag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 15. aug 2021.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Her på solkysten har vi fått litt rotbløyt og etter hvert får vi håpe brønnen på hytten fyller seg litt opp.
    Etter en fantastisk og tørr sommer er brønnen nesten tom .. har sikkert bare 1500-1000 l igjen.
    No sitter jeg egentlig på å bli farfar, men som alltid er trønderen litt treg av seg
    Ha en fin søndag, her skal festgjengen ut i kamp mot Sandefjord, du verden…
    F578138F-C9AF-4532-8A01-250B1EA3FB96.jpeg

Earl, Calling, EndreD and 9 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Nydelig vær etter gårsdagens byger med skvalregn. Kanskje passende å minne om at over skyene er himmelen alltid blå:

20210811_113606.jpg
    Et velkjent, men for tiden litt sjeldent motiv. Enjoy!

Ha en fin søndag!

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 8 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,765
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra svenskegrensen!
    Solen skinner, og jeg har fått kaffe. Kan ikke klage. :)

Ha en fin søndag!

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,886
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra søndagssengen. Her har man utsikter til en deilig dag. Barnebarn blir hentet, en stige skal bæres og man er blitt invitert på middag til en av de håpefulle med livsledsager. På menyen står indisk. Gjett om jeg gleder meg :)

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Litt usikker på god morgen. Men det kommer seg nok:)

Mat og kaffe er funnet. Litt mer av Frankfurt skal sees før det er nesa hjemover.

6. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Romsdalen

Småtung natt med mye våkentid, så det går i store mengder kaffi.
    Ellers er det ikke stort som står på planen før søndagspizzaen skal ordnes. Må kanskje prøve å få tatt seg en tur ut i løpet av dagen.

Ha en avslappende søndag

Earl, Eddie47, EndreD and 6 others like this.
  7. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen.. rolig start på dagen, men skal straks fortsette med å booke reiser innenriks. Det er BOO-OSL for poeng som gjelder, Jr flytter nordover for 2 års skolegang så her er det bare å tilrettelegge for hjemreiser så ofte han vil og heller avbestille når det trengs. Merker det grues litt til å bli aleine(med frue&hund) i huset, under året siden eldste flyttet ut.

Ser ut for å bli en reise til uka også, prøver å pensle inn så det blir LX på utreisen

Earl, Eddie47, holmen and 5 others like this.
  8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,492
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag fra Oslo, her viste det seg at man også trenger vekkeklokke for å komme igang til rimelig tid i helgen, ble vekket av en nabo i elleve tiden som ville ta med ungene ut pp sykkel og fisketur, passet jo greit!

Ble satt rett inn i kjøkkentjeneste når jeg endelig våknet, om kun noen timer kommer middagsgjestene, så langt er iskremmaskinen snurret i gang, en mengde entrecôte trimmet og klargjort og andre ingredienser for en asiatisk inspirert treretter begynner å bli preppet, og ikke minst champis er lagt på kjøl! Ha en super søndag! :)

Earl, holmen, EndreD and 3 others like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Rett inn i senator lounge med 1 uke gammel pcr på Norske papirer :) på FRA i dag.

Earl, Eddie47, holmen and 2 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag frå Sunnfjord. Her er eg og moderen heime med ungane medan madammen er av stad og et krabbe. Ho måtte køyre min bil etter at vi fann ut at hennar lek olje, so i kveld eller i morgon er det klart for årets femte bilbergarbesøk på tunet. Jammen er det godt å vere NAF-medlem.

I gårkveld vart det jammen booka påskeferie til København. Det skal bli kjekt.

Eddie47, holmen, RoadKing and 2 others like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Vi besøke Carte Blanche i går kveld. Og spiste en litt hit and miss fiskemeny i går kveld. Hyggelig uformell service. Brasserie følelse. Og mye Frogner i stil og kunder. IMG_0313 (1).jpeg
    En litt tamm emmen start. Andeconfit pakket i en tynn skive reddik i en fet nøytral saus. For lite syre, selv om det var en bit blodappelsin med og den skulle være i sausen.

Earl, Eddie47, holmen and 5 others like this.
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Til første rett fikk vi en vidunderlig tør Mosel Riesling. Mot naturvin. Mineralsk og sprudlende i munnen. Men med sødme. Perfekte skaldyr med en lys smør og vinsaus som var vakker og smakte bedre. Hvitløk og grillede grønnsaker matchet fint. IMG_0314 (1).jpeg

Earl, holmen, RoadKing and 4 others like this.
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    De to neste forrettene var : En tysk geite hardost som var skummet opp med litt zest på toppen. Under var det pære og fersken. Tomatene var varmebehandler så de var søte og myke. Inni den kokte pæren var det blandet nøtter. Disse var salte og matchet osten, men var for harde. Hadde de vært blanchert ville denne myke retten harmonert bedre. Den ble servert med en natursvin fra Italia som vi likte godveld IMG_0315.jpeg

Veldig godt. Smaksmessig mot natur oransjevin eller en natur øl. Gårsdsøl kanskje. vi drakk en drue basert øl tidligere på kvelden. som lignet og også ville passet godt inn.

Neste rett skulle være en spesialitet fra Østrike. Diverse kalveinnvolder med grønt i grå saus. Dekket med spinat og nydelige små kantareller.
    Den ble servert med en Roter Veltliner. En drue som i følge servitøren blir brukt som fylldrue under Gruner.... Ikke noe veldig spennende. Jeg synes ikke retten harmonerte. Innvollene ble for anonyme mot saus og store rå spinatblader som var for rå. Det ble for mye jordsmak, som drepte kantarellene og det lille fettet som var. Ikke helt vellykket altså. Vaffelen er laget av potet. Og var en god, potetvaffel. IMG_0316 (1).jpeg

Earl, Calling, holmen and 5 others like this.
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,365
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.

Satte meg ut på plattingen for å få litt sol på kroppen, men da kom regnet...

Desperasjonen har tatt meg, så nå sitter jeg og ser på restplasser med charterselskapene etter jeg er fullvaksinert. Det er mange år siden sist...

Earl, holmen, RoadKing and 3 others like this.
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Hovedretten av innlands, lokal makrell. forsiktig pannestekt og strøket med beinmarg fra kalv. Roten av en lupin var sterk og kom sammen med stikkelsbær i en rett som virkelig lot god fersk fisk skinne. Til den fikk vi en litt søtere Riesling fra et område ved Rhinen jeg ikke kjente igjen. Fet nok til å tåle fiskefett og søt nok til å matche sødmen i makrellen. IMG_0318 (1).jpeg

Earl, holmen, RoadKing and 2 others like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Så kom det det som så ut som is, men som var en lagret kumelsksost fra Frankrike. Lagret noen år med gulrotfargen tilsatt. Under var det samme ost i ferskere type, laget til is. Her fikk vi Kabinet, 33g sukker og masse masse deilig frukt og glede med en overraskende kraftig syre. Veldig godt. IMG_0321 (1).jpeg

Earl, holmen, RoadKing and 3 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Og er måtte vi ha pause og kaffe og frisk luft. Kjøretur og god drikke tar på......

Attached Files:

Earl and RoadKing like this.
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Desserten kom igjen med solbær, is og syltdede marinerte bær. Samt sprit gele. Hamfrø og hampkrokan gav bitterhet og tyggemotstand. En nøytral sprudlende rosa pet nat. Kom til, uten at den satte noe varig preg.
    Men det var en deilig dessert.
    IMG_0322 (1).jpeg

Earl, RoadKing, NoLimit and 1 other person like this.
  19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Og til slutt en lokal Frankfurter drikk. En liten fersken i sprit. Som i følge servitøren ble popularisert på 80 tallet etter at tyskere fikk plommebrennevin i Japan. Hjemmelaget og godt, og servert fra tekanne.

Og så en liten hjemmelaget sjokoladekuler, petit four style.

IMG_0323 (1).jpeg

Earl, RoadKing, NoLimit and 1 other person like this.
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Her er de to vinene jeg faktisk likte. Mosel og Italia. Løp og kjøp!
    IMG_0324.jpeg IMG_0325 (1).jpeg

Earl, RoadKing, NoLimit and 3 others like this.

Del denne siden