God morgen alle flyfiller og andre flygende... det er snart helg! Tilbringes på hytten med aktiv kutting av gress dersom det ikke er for bløtt i bakken .... Min datter, hun fikk gavegull i vår, flyr i øyeblikket EWR-OSL med SK908. Hun gikk fra Go til Plus ved hjelp av plusgrade og ved gate fikk hun BIZ ... noen er heldig, det samme skjedde på 907 for en mnd siden ..... Ha en fin en!
God morgen fra Beau Vallon Bay, Seychellene! Jeg er nå innlosjert på stranda på Seychellene. Etter halvtime etter innsjekk i går la jeg plutselig merke til at ikke at var på stell. Brukte håndkleer på badet Ikke påfyll av toalettsaker Søppelkasse med søppel i En full og en tom vannflaske Sand på gulvet (det er en strand utenfor) Jeg gikk og fortalte resepsjonisten at rommet jeg nettopp hadde fått ikke var vasket og ba de sende noen opp. Etter en telefonsamtale beklaget hun og meldte at rommet ville bli tatt hånd om umiddelbart. Takk, sa jeg. Da jeg kommer tilbake et par timer senere er ting fortsatt ikke 100 % på stell. Rester av tannkrem i glasset på badet (som stod opp ned, som om det var nytt) En liten sminkeboks lå igjen fra forrige gjest Toaletterartikler ikke fylt opp En halvfull shampo og balsam i dusjen At det går an. At ikke en leder sjekker at rommet er spotless, spesielt etter en sånn klage. Resultatet er at jeg stiller meg høyst skeptisk til renhold generelt på dette hotellet. PS: Jeg er ikke prippen eller en bakteriefreak, men synes det er greit å ligge i rent sengetøy på hotell. Hadde det vært @tommy777 hadde han vel endevendt hele butikken, krevd suite resten av oppholdet og vouchere til middag hver dag. Dog skal jeg skrive en gretten rapport på TA når jeg kommer hjem. Hilsen introvert og konfliktsky nordmann på tur. I dag blir det avslapning, bading og så litt mer avslapning.
Avgårde til langhelg i Barcelona med nymistet krone* og tannlege på ferie. Får skylle godt med Rioja og spise suppe. Trøsten får være billett i Plus til den nette sum at 30K poeng og drøyt 400,- kr. (Takk til SAS Mastercard Premium). *Til de under 40; "Krone" i dette tilfellet er ikke noe man betaler med, men et kunstig fremstilt tyggeredskap til en pris av inntil to - 2 - intercontinentale reiser i C.
God morgen fra trønderhovedstaden! Skal straks ut og fly, så lokale forhold er irrelevante i dag - dette blir en bra dag Ha en fortreffelig fredag og en velsignet helg alle sammen!
God morgen her fra Oslo. Første uge med nyt job er snart slut. Specielt to ting tager tid at vænne sig til. 1. Ikke mere pendling mellem OSL og CPH. 2. F*¤%&%¤%cking norsk tastatur og derfor sidder ø og æ omvendt i forhold til det danske jeg er vant til. Det skal dog nok blive noget god fredags æl alligevel. God lille mandag til alle.
God formiddag fra hovedstaden! Ensomt på kontoret i dag, men da får man gjort desto mer.. Det er på tide med en flytur snart, merker jeg! Snart helg!
God morgen fra Eidfjord. Her er det endelig sol.. I går tenkte vi å ta en kjapp lunch i Nordheimsund, det ble en landet affære.. Et reisefølge på 7 stk bestiller 7 retter og 2 hvitløksbrød på deling. Det vi ikke vet er at hvitløksbrød her på dette stedet er to små lefser, ser ut som nan-brød, samt noe salat. Delt på 7... det burde vel kelneren fortelle? Jaja.. etter 45 minutters ventetid går det i alle fall fort ned. Så kommer 5 hovedretter.. hmm bare 5? Når folket snart er ferdig kommer nr 6.. Etter 5 minutter må man nesten spørre. Når kommer den siste, alle er ferdige med å spise her nå... Det viser seg jo da at de hadde glemt både nr 6 og 7, men kom på nr 6 ved levering av de 5 første... Den siste ble helt glemt.. Da pakker vi sammen og jeg ber da om en rabatt pga dette. En rask pizza-lunch burde ikke ta 1.5 time og enda har ikke alle fått servering.... Men rabatt fikk vi, drikke og hvitløksbrød ble tatt bort av regninga. Mager trøst, men i alle fall noe.. God lunch
God morgen fra hjemmekontor i Stavanger. Om noen timer går turen til LHR for litt lett sightseeing og helgemorro.
God ettermiddag eller hva man skal si fra hovedstaden. Frokost er snart inntatt på Mathallen (fikk vite at siden jeg er god kunde skulle jeg få flasken med bobler til halv pris hvis jeg tok hele). Flasken er snart i boks men jeg, not so much. @Herlov anbefaler å klage alt man kan når det gjelder hoteller! Kjenner noen som er ekspert på feltet og det vanker alltid bonuspoeng, gratis weekend, etc! God helg ønskes alle som er gærne nok til å overtale noen av motsatt kjønn til å trekke div kort i korrekt rekkefølge for poengens skyld
OT, men; vet ikke. Denne krona kostet meg vel 10-12.000 i sin tid (5-6- år siden), men det drar seg vel fort opp i 25K om man bruke "rette" tannlegen. Dyrt, men de skal jo reise, de også...