God morgen mandag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 26. aug 2019.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    I dag blir det et strålende vær her på solkysten, det ser ut til å smitte til andre deler av landet. Vi deler gjerne!
    Nå er det meste klart for take of i morgen kl 06.00 BGO-CPH ...

Ha en flott dag, jeg må være morfar i dag fordi vannet skal kobles av i barnehagen.

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,976
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra CPH. Siste leg før hjemover og litt jobb resten av dagen. Det kjennes at man har vært på reise ...

3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Tilbake på jobb for uka, men denne gangen MED kollega , som endelig er tilbake etter ferie :):)
    Skal bli deilig å få litt avlastning på jobb....det har vært harde uker...:(

MEN....det er flott vær og det skal bare bli varmere :D:D

Ha en fantastisk mandag !!!:):):)

Stuttfeiten, Kristian, drsyk and 6 others like this.
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Arvingen er levert i barnehagen og far er på jobb. Skal bli godt å komme i sving etter ei veke med "ferie". Praktisk med ein brannvarslar som går av (utan grunn) litt før fem om morgonen. Då kjem ein seg tidleg opp og i sving. Er det dette ein kallar for "life hack"?

Last edited: 26. aug 2019
    Stuttfeiten, Kristian, drsyk and 8 others like this.
  5. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,644
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Nordens Paris
    Her er jeg på en stappa buss og har nettopp sjekket meg inn på SK4403 til Oslo imorgen. Det er flere her som skal ut å reise imorgen!
    Idag blir det hjemmekontor med å kartlegge bildelingstjeneste i Tromsø

Så ha en God mandag uansett hva den skal brukes til

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Marrakesh!

I dag går turen til Tanger med Air Arabia Maroc. Nytt flyselskap og ny strek på kartet! Satser på noe annet enn midtsete i dag.

Ha en finfin mandag!

Stuttfeiten, Henrik, Kristian and 9 others like this.
  7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra hovedstaden. Trodde egentlig det var meldt sol i dag men det ser heller labert ut.

Kaffe = Check
    Frokost = Check
    Pusse gebiss = Check
    Vaske skrotten = Check

Noe man har glemt eller er man da klar for å starte dagen? Hhmmm

God mandag ønskes uansett å husk ny uke nye muligheter!

Stuttfeiten, Kristian, drsyk and 5 others like this.
  8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Søndag kveld her, Rosewood Mirimar beach leverer. Santa Barbara er ikke den illeste plassen å tilbringe noen dager;

Aldri hatt Blue label i minibaren før tror jeg?
    327A4272-BBCD-4C6B-99D5-6251805BCBC4.jpeg
    Det kan mikses
    6C4B2BD3-9976-4802-BC3A-19FB4B4E6953.jpeg

Liker dusj med benk, kan jo bli slitsomt
    B2B70707-47F3-4A41-9F7C-B44EDFD3AF2E.jpeg

Badekar med frokostbrett?

6C296575-D1D0-43AF-994B-A060B1BB9349.jpeg

One plum a day keeps the doctor away

E8EAB67F-C826-4234-ADBC-D4B245D8AD1D.jpeg

Hotellet åpnet i mars, men ikke blandebatteri i 2019?
    AAC7E5F7-6200-4234-B30E-04976FF25B18.jpeg

Nok utemoråde
    7A74FB3C-B538-4760-94D3-1C335C1F1DB1.jpeg

Noen glorete epler de har hengt i trærne
    471DE38E-74C1-409F-A80F-5101FB36EF5D.jpeg

Nå er det bingetid endelig, nyt dagen folkens

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Her på solkysten er det shorts og t-skjorte ..

Stuttfeiten and Misterix like this.
  10. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Heathrow terminal 3. Her skal man ut og fly, hjemreisen går med A350 via HEL ettersom det gir 3 ganger bedre tier point inntjening. Dessuten er det jo kjedelig å fly direkte tross alt;)

Ventetiden på avgang tilbringes i Cathay loungen, som jeg mener er den beste på T3. Maskinen kjørte akkurat forbi vinduene, og det er før rutemessig ankomsttid, så da er det lov å tro på avgang i rutetid.
    20190826_085605.jpg

Nyt mandagen folkens:)

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen.

Sjekket pass, snørr unga er passløse, oiiiii de var gått ut, fullmaktskjema fylt ut, madammen med flexi tid ordner dette, heldigvis kun 3 dager ventetid. Avreise 29.sep.rekker det fint.

T/R OSL-CPH-SIN-SYD 22.000kr i biz er det et kupp...Fikk ikke lov av sjæfen...Riktig enda...En MR enn fem T/R OSL-CPH/ARN-HAM :rolleyes:

Nei, nå blir det snart bobler og sumo treff.

God mandag videre i luften som på bakken.

Wiolenze, Earl, Stuttfeiten and 9 others like this.
  12. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra hovedstaden. Noob spørsmål. Når man flyr star alliance får man fasttrack på OSL med eurobonus gull? finner ikke noe smart info så best å sørre her hvor folk vet :)

Stuttfeiten and jgroneng like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men flyr du ikke SAS må du i andre enden.

14. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra MAD. Har nettopp spist frokost i Iberia sin T4-lounge, og er ikke direkte imponert over matutvalge. Men skal vel ikke klage når jeg betalte i underkant av 1000 kroner for billetten til Frankfurt med LATAM, og får lieflat business ombord på en B789. To timer til avgang, spørs om jeg ikke må bruke loungekey til å teste ut loungen ved siden av.

Ha en fin mandag :)

15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,028
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra en overraskende varm hovedstad.

Trenger litt innspill fra gjengen her. Jeg har lovet minstejenta på 9 år en solotur sammen med meg i høstferien. For en god stund siden booket jeg flypremium plus billetter med SAS til Alicante, og jeg fikk gjort om disse til rabatterte billetter da SAS hadde salg i vår så endte opp med å bare bruke rett over 30k poeng for oss to.

Og jeg tenker dette kommer jo til å bli bra. Været er statistisk sett bra i Alicante i september/oktober, og det er masse å finne på med henne.

Men så sier hun at hun har lyst å fly business (Vi var på Bali i sommer og hadde plassert ungene i økonomi). Som den trofaste leseren jeg er av dette forumet begynner jeg naturligvis å leke litt med tanken og sjekker ut hvor det er ledige businessbilletter hvor det ikke tar altfor lang tid å fly. Og jeg finner da noen billetter med Thai Airways fra Arlanda til Phuket. (Det er noen andre selskaper som flyr også, men siden vi bare har ei uke til rådighet er det TG som passer best tidsmessig)

Da blir jeg straks i tvil. Jeg vet at hun ville elsket Phuket med snorkling og båtturer, massasjer og basseng hvis været er bra. Og jeg vet hun ville elsket å fly business selv om det blir en lang tur. Personlig har jeg kun prøvd Thai en gang på business før, med gamlekjerra direkte OSL-BKK (og videre til Bali) og jeg ble rett og slett skuffet. Først og fremst fordi maten var så, unnskyld uttrykket, ræva. Jeg hadde ikke så store forventninger til HW, men det var faktisk helt ok selv om flyet er gammelt, men jeg trodde i det minste vi skulle få god mat.

Så kjære medforumister - hva burde jeg gjøre? Gamble på bra vær i Phuket i september/oktober, eller safe med en tur til Alicante? Må kanskje ta med i betraktningen at jeg er redd jeg setter en farlig standard her med å venne henne å fly business allerede nå. Skal jeg gjøre det, burde jeg jo heller fly SAS og kun betale 30k poeng for henne i et par år til. Storesøster på 13 har aldri flydd business og det kan også føre til dårlig stemning/og eller forventninger om at jeg må ta henne med på en tilsvarende tur neste gang...

jgroneng, Avixlo and drsyk like this.
  16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    ALC er alltid en vinner, og heller planlegge en bedre tur til neste runddans, der du både velger bookingclass og operatør etter smak og behag. :)

De 30k x3-5 år utgjør en betydelige sum på sikt, er jo en ego tripp i F :rolleyes:

EndreD liker dette
  17. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er en av de bedre mandagene på lenge. Ny leilighet er i boks. Og det til under takst, så gjelden er ikke bunnløs allikevel. Tur til Lisboa for å løpe langt er i boks. Blir mitt første bonusuttak hos Aegean. Det var veldig enkelt og oversiktlig (SAS IT, hører dere) Og så skal jeg til Kapp Verde med en kvinne i januar :)
    Livet smiler til den unge ingeniør igjen

Henrik, Rscott, Earl and 11 others like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    det var da voldsomt?
    Har jeg hørt om henne før?

Sunnfjordingen liker dette
  19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Du må gjerne dele nokre ord om kva som gjer at du samlar bonus hjå Aegean.

anders82 liker dette
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Dæven døtte... Da har vi vel sett det siste av den karen :eek:

Bolle, EndreD, anders82 and 2 others like this.

Del denne siden