God morgen onsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 21. aug 2019.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,141
    Likes mottatt:
    869,587
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir flott på solkysten i dag! 10 grader her ... og høsten nærmer seg ...
    Livet blir mye lettere nå man våkner uten at det bøtter ned ...

    Når man blir eldre og har sluttet å fly så kommer det snikende reisefeber når reisen nærmer seg!
    Det er rart å kjenne ... men kanskje det er bare det at jeg gleder meg.

    6 dager til doktoren skal luftes .... han har aldri reist med sjøfly før og uttrykker stadig gleden med at jeg har bestilt sjøfly fra Victoria til Seattle ....(mulig det kommer et reisebrev)

    Ha en deilig dag der ute i verden
     
    EndreD, Liza, Wiolenze and 14 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,780
    Bonuspoeng:
    293
    438493FE-6FA5-4E07-9993-46C436C061E6.jpeg Endelig!


    God onsdag morgen fra Oslobyen:)
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,869
    Likes mottatt:
    57,452
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Har hatt en uke med sinnssykt mye jobb, men nå roer det seg (kanskje) litt.
    Skal ikke ut og fly før om 16 dager, dessverre. Da blir det ego-trip til Berlin igjen. Det er fortsatt mye jeg ikke har sett!

    Snart helg?

    Rettet opp i skrivefeilen din, @Eddie47 :
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Morn fra OSL. Før første gang på over fem år har jeg kjøpt meg billett på DY (flyr med de er par ganger i året, men da er det ikke jeg som betaler). EuroAtlantic sin B767 skal ta meg ned til Barcelona. Er noe forundret over at de bruker bussgate til en widebody. Hvis innsjekksområdet var indikasjon på noe så blir dette kaos.

    Ned til Oslo med SAS i går opplevde jeg at purser tok en runde til de diamantmedlemmene som var i Go litt over halvveis og spurte om de ville ha noe mer. Var når dette skjedde allerede smått sjokkert av at gardinen ikke var trekt for. SAS trenger flere slike hyggelige pursere. :)

    Ha en fin onsdag!
     
    Last edited: 21. aug 2019
  5. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Nordens Paris
    Her er det blå himmel med noen få skyer på og 11° er det også.
    Idag skal det jobbes i praksiss plass + at jeg skal stå vakt mens de rigger til for Rakettnatt.

    Også er det kun 6 dager igjen til jeg skal ut å fly! Så ha en goood onsdag
     
  6. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,401
    Likes mottatt:
    12,276
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Porsgrunn. To små dager igjen på jobb, før 18 dager langfri. Har 180000 eb poeng som brenner på konto.. vi får se :)
     
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    -"Når man blir eldre og har sluttet å fly" ?! Det virker ikke som en HELT presis beskrivelse ;)
     
    Kristian, Stuttfeiten, drsyk and 2 others like this.
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Oslo... Fått bestilt resten av flyåret med en fin blanding av SK/DY og WF, men fortsatt 18 dager til neste flytur.. Skrekk og gru.

    http://isitweekendyet.com/
    Basert på det du skriver er det nesten overraskende at du står frem med at du flyr Norwegian :eek:
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,229
    Likes mottatt:
    22,412
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Tredje og siste dag med tilvenning i barnehagen i dag, berre han far får tømt kaffikoppen, pussa tenna og komme seg ut døra. Det vart naudsynt med Florø-tur i går, noko som medførte handling på Kiwi og nesten 40 trumfkroner. Kunne blitt vand med dette.
     
    Kristian, Avixlo, Stuttfeiten and 3 others like this.
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Måtte igår kansellere en tur til København i desember , men det er erstattet med en tur til München , så det går greit...men som Ole Brum ønsker...ja takk begge deler...så går ikke det denne gangen.
    To måneder til neste flytur.....med to sett gamlinger :p

    Ha en strålende dag :D:D:D
     
    Kristian, Avixlo, Stuttfeiten and 3 others like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen, snart helg leste jeg...ikke helt der nei.

    Reise brev er et MUST.

    Nedtelling er visstnok populært. 38 dager til en sitter i GO til ALC... Det var litt lenge til det... Må finne på noe frem til da...

    Ny periode starter 1.des.19. På tide med å booke MR til/fra FRA og LHR, SAS eller LH group...polar rull/kuba eller et noe "bedre måltid":rolleyes:

    God dag i luften som på bakken.
    GOD TUR,hvor går turen?

    Ole Brum er min helt;)
     
    Kristian, Eddie47, Avixlo and 2 others like this.
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra hovedstaden. Etter hva jeg vet så er det meldt knall vær i dag så da må det nesten bli en tur ut snart. Spørsmålet er alltid hva man skal gjøre men det går seg nok til.

    God lille lørdag ønskes!
     
    Kristian, drsyk, Avixlo and 4 others like this.
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdagsmorgen fra det sørlandske! Har nettopp fått bekreftet på den smertefulle måten at det kan være dumt å være for grådig, det er ikke alle "doubledip'er" som fungerer. For eksempel kombinasjonen trumf og SAS MC hos Esso. Forsøket på å etterlyse trumf for ganske betydelige bensin/dieselkjøp i mai og juni buklandet :( Dæng, for en nybegynnerfeil! (Det går fortsatt bra en del steder, f.eks på SPAR).
    WF skal vispe meg KRS-BGO i morgen. Det blir ikke all verdens poeng, men alle monner drar. Poengkontoen er slanket 125' poeng etter en bestilling av CT (egotripp) til AKL, foreløpig to lang-legs i SQ F. Har fortsatt CT'en opptjent i år, og siden den sannsynligvis skal gjøres med makker (riktignok i Biz), må det fylles opp på poengkontoen. Noen turer til Bergen, men også en tur til Granka i SAS pluss vil hjelpe litt. Den siste er dessuten akkurat inn i ny bonusopptjening, som begynner 1. Nov. Med SAS AmEx elite er det jo ikke så mye som skal til for å opprettholde EBG. Jeg vurderer også en MR med SK+ til Gdansk, eller LH Biz til annen trivelig europeisk by i des. eller jan. Hvis det er noen som har gode forslag er jeg lutter øre.

    Ha en fortreffelig lillelørdag.
     
  14. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen / formiddag fra Lørenskog. Sola skinner fra en skyfri himmel og alt er bare fryd og gammen.

    Ble sånn helt ut av det blå booket en Hamburg-tur på fredag, kan jo ikke sitte hjemme og kjede meg når det finnes fly som går. Denne gangen er det faktisk en SR med DY, har hatt litt for få flyvinger der i det siste så jeg står i fare for å miste gratis FT. Dessuten er det så mange spreke biler å velge mellom hos SIXT for tiden så det blir vel litt bilkjøring igjen også.

    Ellers sitter jeg og funderer veldig på denne turen min til BKK via FRA, PEK og SIN med retur via HND og FRA. Her skal jeg jo for første gang ut og fly i F, og jeg har jo fått med meg alle de flotte reisebrevene her inne, så jeg vet jo litt om hva jeg går til, men jeg har noen utfordringer.

    Ifølge min mor er jeg verdens mest kresne mann. Ifølge min eldste niese er jeg enda særere i matveien enn henne, noe som skal mye til. Og det er problemet, det er så mye rar mat dere snakker om.

    Jeg er en kjøttmann. Fisk har jeg aldri hatt sansen for, selv om jeg har smakt noen få gode fiskeretter. Asiatisk mat? Tja, ris med kylling eller svin er vel innafor, men alt dette andre rare som serveres? Hva er for eksempel Dim Sum som alle snakker om? Tør jeg å smake på det? Kaviar? Bortsett fra Mills og andre på tube (som jeg uansett ikke liker) har jeg aldri smakt dette. Hummer er innafor, selv om jeg har et par dårlige erfaringer også. Biff og kylling er veldig ok, men sånn ellers? Vil damene og herrene i F-kabinene se rart på meg hvis jeg bare rynker på nesa av alt det rare de kan finne på å servere? Skal jeg ta med en pakke knekkebrød og brunost for sikkerhets skyld?

    Jeg må innrømme at jeg føler meg litt som Ludvig fra Flåklypa her nå, det kan jo være fali....
     
    Misterix, Kristian, Eddie47 and 4 others like this.
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen,
    Det er i skrivende stund 22 dager til F reisen starter. Pr. nå CA F, SQ F og TG F. Om alt går etter planen skal det om 8 dager tikke inn en mail fra Expertflyer med beskjed om 2 stk. ledige (O) med LH, da blir det "byebye CA and hello FCT".

    Reisefeberen blir bare større å større for hver dag som går.
    Ha en ellers fin lillelørdag :)
     
    Misterix, Kristian, drsyk and 2 others like this.
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Pretty please! *dådyrauger*
    Vær så snill og send ein epost til SAS om dette? Eg er sjølv for dårlig på slikt, men eg veit det og prøvar. Men det er viktig at vi rosar når det er fortent. Dagens sokskinshistorie? :)
    Eg må sei (heilt objektivt) at eg forstår ikkje at folk bur der inne. Kaldare enn Røros om vinteren, meir sommarregn enn årsnedbøren i Bergen, og spreiing av gylle vår og haust. Det bur stort sett einslige damer (med eller utan born) i burettslaget, men der er nokre ektepar eg som leiar kan kaste ut om du er interessert i å flytte ut til havet?
    Eg òg! Eg er med.
    No begynner det å lukte av noko godt.
    "Da må vi øve..." sa dei til oss i stabsjegertroppen når det var noko vi ikkje ville, likte eller fikk til. Du får brenne av nokre poeng på ein innanrikstur ein dag, om du har nokon igjen etter First Class, så skal eg lage deg middag som får deg til å sjå lyset.

    God føremiddag frå Frankfurt!
    Dei har begynt å kome med vatn når dei fyller på vinglaset. Eg tek det som eit teikn på at flyskrekken er på retur og at eg er i rute til god form før turen heimover.
    Solbrillene mine ser ikkje ut i måneskin, så det blir ein tur på avtredet for å finne handuk og pusse dei før transport til flyet. Eg veit av erfaring at det kjennest godt å ikkje sjå folk rett i auget når sjåføren brøyter veg gjennom folkemengda på brua til flyet. Litt folk her no, men eg trur ikkje det er så mange av oss som er på veg til Oslo, universets sentrum, så med litt flaks så slepp eg minibuss.

    Så, snart er det retur til kvardagen. Håpar det ordnar seg.

    Ha ein strålande dag alle sammen, uansett kva eller kven de styrer på med!
     
    Misterix, Kristian, Eddie47 and 5 others like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,780
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke så langt denne gangen. En uke i Irland, med storby og leiebil :)
     
    Eddie47, drsyk and ArthurDent like this.
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,625
    Likes mottatt:
    6,622
    Bonuspoeng:
    183
    God snart ettermiddag fra arbeidsplassen. Nå er bookede flyturer brukt opp fram til tur til Australia i slutten av oktober. Alt for lenge til, kanskje jeg må booke et eller annet...

    Ellers ser jeg for meg at de fleste på forumet her blir "superlei" seg for følgende opplysning som akkurat kom i en mail fra SAS:
    Legg merke til at de ikke sier hvilken vår
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vi får se hva vi kan få diske opp av ruter, synes er enklere å bookes fine MR via SAS, selv om LH Group har bedre....ja, på alt? Å finne 150- 200% der er nemlig ikke rimelig, MR HAM, gir best bæng for the buck, FRA også en mulighet, dog LHR får en kombinert både fly poeng og bobler :D
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,141
    Likes mottatt:
    869,587
    Bonuspoeng:
    293
    Det er alltid litt oppløftende når det kommer en forespørsel og like stor nedtur når kanselleringen kommer ....
    Jeg er sikker på at Airmates (https://www.airmates.eu/en) har hatt en markedsføringskampanje omkring her ... i dag har jeg fått tre forespørsler:
    BGO-MUC-BGO med en sending
    BGO-VGO-BGO med en sending
    BGO-AES-EMA-BGO med en sending ....

    Alle tre har endt med..
    upload_2019-8-21_16-2-54.png

    Plutselig en dag slår det til ... en lever i håpet!
     
    RoadKing, Avixlo, drsyk and 1 other person like this.

Del denne siden