God onsdag fra Auckland!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Herlov, 18. juli 2017.

1. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, god morgen. Det er tid for å vende snuta hjemover.

Jeg er innlosjert i Air New Zealand sin Koru-lounge og venter på at jeg skal lokkes ombord i Singapore sin B777-300ER. Koru-loungen er meget bra. Flere varme og kalde frokostretter (blant annet ekte eggerøre), godt utvalg i drikke, inkludert champagne, samt strålende utsikt over rullebanen. Alt i alt er det en meget bra morgen.

Blir turen tilbake til Singapore like bra som forrige flyvning, skal jeg ikke klage. Jeg håper på et strålende opplagt crew! Og satay. :cool:

20170719_090657.jpg

NB! Beklager at bildestørrelse ikke er redusert, men sitter kun med mobil her.

Last edited: 19. juli 2017
  2. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Champagne og eggerøre er en kanonbra start på dagen (egentlig er champagne og hva som helst en kanonbra start på dagen, spesielt så langt hjemmefra) :)

Wiolenze, Stuttfeiten and Herlov like this.
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    God fuckings onsdag. Eller tirsdag, som det enda er her.

Etter 3 dager med gjørmete fjelltur stod jeg opp 06.30 i dag for å dra til flyplassen med en liten buss, med påfølgende 3+ timers ventetid i PEI. En idiotisk ombooking og noe bagasje Avianca ikke finner, gjør at jeg nå er stuck på flyplassen i Bogotá til kl. 22.00 i kveld, etter utallige kontrabeskjeder og "ja, vi får deg kanskje på neste flight". Får nå ikke lov å bli med på noen tidligere flyvninger fordi bagasjen er hell and gone...

På den positive siden var jeg våken de 38 minuttene vi var i luften fra PEI til BOG, så jeg har endelig minner fra en AV-flight, og Avianca sin businessklasse har komfortable reclinerstoler.

4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Overhørte i gateområdet at du er meldt på et carry-on pakkekurs sammen med @Stuttfeiten

Herlov, Chrisbgg, RoadKing and 3 others like this.
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp.

Blir seremoni med ryggsekk-brenning når jeg er tilbake i Norge. Kanskje @Stuttfeiten vil ta med kofferten sin og brenne den på bålet. Skal aldri reise med en stor ryggsekk på 50 liter igjen, min neste blir betydelig mindre.

6. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Brenne? Nei og nei. Har sett på fjernsyn at Monsen brenn skoa sine, men Samsoniten er alt for god å ha. Har fått 5 flasker vatn på nattbordet kvar dag og sjølv om eg har drukke ein del av det er det mykje igjen til å ta med heim (har gøymt unna i safen). Masse amenities på badet kvar dag, og eg trur eg har dusjhetter herifrå til evigheta (sjølv om ei dusjhette er grei å ha til å dekke salatbollen som skal i kjøleskapet over natta). Pulverkaffi og teposar, kam og skoskei. Ja, også pysjamasar, og store kvanta våtservietter som vert lagra til SAS plutselig fjernar sine. Nei, eg har god bruk for bagasjekvota på tre eller fire kolli.

ArthurDent liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra flyplassen i Antananarivo.
    Air Madagascar er kjent for å gjøre små justeringer i tidstabellen etter eget ønske og vår 10.40 flight ble i går flyttet til 06.00 !
    Heldigvis fikk vi flyttet vår flyplasstransport til avreise kl 04, mot et marginalt prispåslag av 50%.
    Etter en middag med en opplevelse som nesten krever en egen post skulle vi ta kvelden og sjekket før sikkerhets skyld flighten igjen.
    Og skulle man tro.. nå var den flyttet til 0740..
    Når vi da endelig kommer på flyplassen som bestilt 0430 blir vi stående i kø for å komme inn til innsjekk, etter en drøy ventetid kommer vi til innsjekk hvor det er 3 betjente skranker, men kun en av de er operativ..
    Her står det en familie med konemor i høygir, hun virker ikke å være helt enig i hvordan flyselskapet har laget sine bagasjeregler og føler vel at det er et gitt forhandlingsrom her. Heldigvis kommer det en 4 person for å åpne en skranke som kan ta unna køen.
    Etter dette bærer det over til passkontroll, pass sjekket og stemplet og da får vi gleden av å stille oss opp for å vente på at sikkerhetskontrollen skal åpne. Den er for øyeblikket kun åpen for ansatte.
    Bemanningen er på plass, maskinene er i gang, men døra inn er låst og åpnes kun for de med id-kort rundt halsen.

Ingenting av matservering er åpent og hotellfrokosten vår er merkelig nok ikke tilgjengelig kl 03.30. Men vi har i alle fall god tid til å nyte godt av 1x 30 minutter gratis WiFi.. Flere timer faktisk...

God morgen til resten, håper det blir hakket mer forutsigbart enn her..

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det fortsatt tirsdag ..
    God natt fra Biloxi ved Mexicogolfen ..

Jeg føler med deg @Are TNR er en rar flyplass .., vårt fly gikk kl 06.00

Are liker dette
  9. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Osaka. Begynner på den lange veien hjem i dag: ITM-HND-PVG-CPH-OSL-EVE. Flys med ANA og SAS. Har 12 timer layover i PVG, og krysser fingrene for at de slipper meg ut av flyplassen til hotellet.

Ha en fin dag, alle!

funkenstein liker dette
  10. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra innenrikskantina på Gardermoen, dagens frokost er hevet innpå og turen går nordover. Nå skal siste måned med ferie nytes før jeg endelig tar til fornuft og jobber.

Ha en flyvende en, nå med havregrøt og banan.

11. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Fuglenesodden, Hammerfest! Et par-tre timers stopp her for litt geocaching før formiddagsmelkeruteflyet tar oss videre til Alta via via via for enda mer geocaching. Til sist ettermiddagsflyet direkte tilbake til Tromsø. Fløy opp hit med kanskje Norges fineste domestic business, sete 2D på Q200-en til Widerøe :)
    20170719_073511.jpg

Ønsker alle en fin onsdag, enten den er flybåren eller landfast :)

Are, Berlioz and RoadKing like this.
  12. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Agders nest største by. Startet dagen kl 0650 for å kjøre min aldersstegne stasjonsvogn til verksted - helst uten å bruke bremser. Klarte det nesten (jeg kom frem, altså, men måtte touche bremsen noen ganger). Jeg visste at b-klossene var slitt, men lyden av metall mot metall gjorde det åpenbart at jeg måtte gjøre noe. Var forespeilet et raskt skifte tidlig på morr'an, men så viste det seg at en calipper ble stående i sju stein under operasjonen.... Og det ville jo være for mye forlangt at et merkeverksted hadde noe SÅ uvanlig på lager... Men de har ringt rundt til alle sine konkurrenter, og nå er tydeligvis bilen under arbeid igjen. Skulle flydd i stedet, men har ingen turer i luften før sept:( Ha en solfylt onsdag!

13. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    TNR er helt klart ingen fullfunksjonell slik vi kjenner de.
    Vi sparte noen lokale penger for å kjøpe frokost på flyplassen, men når noe endelig åpnet tok de kun EUR/USD...
    Vi brukte over en time på boarding av en halvfull 737. Takeoff endelig kl 9..

Men nå er man fremme i Mayotte, ble ikke La Réunion denne gang Eddie.. Blir nok en annen gang:)

14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Godt valg :)
    Land nr 37 står på menyen for oss i dag ;)

Og utrolig nok er Alta på menyen senere i sommer

RoadKing and Petter B-C like this.
  15. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    37 land er jo ganske mye :)
    "Kun" 20 cacheland på oss så langt. Kanskje fordelaktig å få seg en jobb snart... :p

16. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    God solfylt ettermiddag fra Schleusenkrug biergarten i Berlin!
    Lite å melde som kan måle seg med de omtalte komplikasjoner i Bogota/Antananarivo, for her fungerer infrastrukturen. Dvs tappekranene...

Ha en fin dag videre! 20170719_145107.jpg

Are liker dette
  17. Kimpe

Kimpe Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Fant i går en europeisk flyplass som trolig kan måle seg med Antananarivo. Det var Tivat i Montenegro... 2 brakker som var bygd sammen, 1 sikkerhetskontroll, 3 luker for passkontroll, 4 gates, taxfree-kiosk, ingen servering eller kafe overhodet. (Det var det ikke plass til...)

For sikkerhets skyld gikk det samtidig 3 fly til Moskva, 1 til Minsk, 1 til Bari og 1 til Oslo. Alle fly smekkfulle så det ut som, og med skogbranner utenfor luktet det brent på hele flyplassen, og spesielt innendørs i terminalen hvor ca 1000 pax var stuet sammen på maks 150m2... Glemte jeg å si at de hadde toalett, joda det hadde de. Ett til herre, og ett til dame... Enkelttoalett ja, ikke slike med flere bokser/pissoir. Toalettpapir hadde de dog ikke...

Reminder to self: Aldri fly til/fra denne flyplassen igjen!

Ellers reisefri noen dager, deilig bare å være hjemme en stund!

Snart Lerkendal og fotball! :)

Kim

Petter B-C, mathiasfe and RoadKing like this.
  18. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_0494.JPG God ettermiddag fra Frankfurt. Her er det stille og rolig og ting bare ordner seg.

SAS innsjekk i Ålesund presterte å ikke sette på priority tags på to kolli jeg har med meg til Boston:
    Første bag står på båndet og han sender den første hakket. Og jeg spør om han ikke skal sette på tags, hvorpå han sier "Åh, er du gull" og jeg svarer "Nei, diamant og jeg reiser i First!". Han trykker bare på knappen og sender den videre med kommentaren: "Åh sorry, jeg får ikke stoppet den". Så kommer kolli nr to på båndet. Han peiser av gårde med en gang etter at vanlig tag er på, uten pri. På det tidspunktet blir jeg helt oppgitt og spør hva han holder på med og får svar at han skal gå bort på bagasjen og sette de på. Han går så ut, jeg bestemmer meg for å vente, og han kommer tilbake med en kopp kaffe etter to minutter. Når han ser jeg står der sier han "de skulle fikse det".

Tror dere at jeg stolte på det? Ikke faen. Så når jeg kommer på First terminalen i Frankfurt spør jeg dama om vi kan prøve å få ut bagasjen og så sjekke den inn igjen. Hun blir veldig skeptisk til at det går men hun tar noen telefoner mens jeg slapper av. Ti minutter senere kommer hun og sier at det kan gå, dersom det er greit for meg å gå å hente bagasjen selv og sjekke den inn igjen. Det innebar to hundre meters gange og hun var visst bekymret for at det var urimelig for meg å gå så langt. Jeg er bare strålende fornøyd og går å henter bagasjen. Den kommer selvsagt med de samme ordinære taggene som om det var øko.....

"De skulle fikse det....". Anyway... jeg går opp på First innsjekk og de merker den med HON opp og ned i mente. Den magiske forkortelsen og den lille gåturen har nok spart meg for masse venting i Boston!

Nå kan jeg heller sende mail til Customer Care om han fyren som ikke bare gjorde feil, men også løy om at det var ordnet. Hadde han bare beklaget på kolli nr en og fått det på kolli to hadde det vært ok. Men dette her.....

Men jada... livet på FCT kan jeg bli vant til. Fikk en ny kompis og :)
    IMG_0487.JPG

Edin, Upsaker, Are and 4 others like this.
  19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    "Lat alle sorger fare, I som her trer inn."

20. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke glem å feire ølens dag, som vi gjør i Sverige

IMG_0416.JPG
    På Ölets Dag uppmärksammas bryggmästarna, passionen för drycken och hantverket att brygga öl. Många bryggerier öppnar upp för allmänheten och håller öppet hus, något som brukar vara mycket populärt och uppskattat, med många besökare som tar chansen att se hur ett öl blir till. Vissa bryggare arrangerar även provningar och förevisar helt nya öl.

Ölet har en självklar plats i svensk dryckes- och matkultur, och den svenska ölkulturenär stark och levande. I dag finns det 301 bryggerier som tillverkar drycker professionellt i Sverige, en enorm utveckling på några decennier.

Näringen vilar på gamla traditioner, och på 1800-talet var antalet bryggerier större – men idag är öltillverkningen verkligen en nationell angelägenhet med lokala bryggerier runt om i hela landet. Och produktutbudet har sannolikt aldrig varit så brett och starkt som idag – tack vare kombinationen av kreativa, skickliga bryggare och en genuint ölintresserad allmänhet med höga krav på kvalitet.

Stuttfeiten liker dette

Del denne siden