God onsdag morgen .. det er VÅTT

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 26. sept 2018.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Til informasjon ...det regner!

2. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,823
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info. Har boarda første flight på vei til BGO!

LN-FHU liker dette
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Her i Oslo er det tørt. Og no er det forsyne meg tid for hotellfrukost og.

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Trondheim!

Her "nyter" man frokosten, før man skal ut i syndefloden for å spasere ca. 1700m til jobb... Det vil bli en VÅT fornøyelse!

Ha en stålende, om enn vel våt, dag!

LN-FHU, Kristian and Eddie47 like this.
  5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 26. sept 2018
    LN-FHU, Kristian and Eddie47 like this.
  6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Hva skal man si? Ikke har det vært noen spesielt god morgen siden magen slo seg helt vrang i natt, og det å kjøre til OSL klokka 04:45 for å fly til HAM 06:00 var bare å glemme. Prøvde derfor å ringe SAS for å høre om det var mulig å booke om, men det var det ikke siden det var en Plus Saver og turen allerede skulle være påbegynt da jeg fikk surra meg til å ringe.

Så da var det bare å ringe Codan, og der må jeg si at servicen virkelig var på topp. 3 minutter i telefon med en veldig hyggelig Daniel og refusjon for bilett minus skatter er allerede på vei inn på min konto. Siden det var første gang jeg brukte forsikringen og summen var såpass liten som ca 1.500,- kroner var det denne gang ikke noe behov for legeerklæring.

Sånn bortsett fra det får jeg vel bare håpe at formen er bedre til i morgen, da går turen til BUD for å feire en god venn på fredag. :)

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra T-banen!
    Lillelørdag igjen, synes dagene går veldig fort nå! Men det er jo bra, siden jeg gleder meg til helgen. I dag skal jeg kjøre tog i 4 timer for å være med på et møte i en halvtime.. Jaja. Sånn går no dagan!

Snart helg!

8. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Mustache City. Her høljer det ned, men rømmer heldigvis byen og reiser sydover om noen få timer i anledning SAS etter-jobben-inspirasjon.

Ha flott dag alle sammen!

LN-FHU, Eddie47 and Kristian like this.
  9. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,663
    Bonuspoeng:
    113
    Godmorgen fra OSL. Med LOT til Tallinn i dag, men ingen fast track for de på OSL, så det var en liten strek i regningen.....
    ellers blir det premiere for meg med de, så håper de leverer ellers.
    God dag til alle

10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Dagens jobb på EC Dahl. 20180926_084108.jpg

Her er min vanligste flight:
    20180926_084037.jpg

OttoL, jgroneng, LN-FHU and 10 others like this.
  11. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,644
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Nordens Paris
    Ser at det har regnet her oppe i nord, men nå er det iallefall opphold. Skyete er det. Hele 5 grader er det også. Ikke mye som skal gjøres her idag.

Bare 21 dager til SK4417 skal ta med meg ned til Oslo også er det 22 dager til AF1275 tar med meg til CDG. Noen som vet at jeg kan komme gratis inn på Versailles og slike ting når jeg er i Paris? Jeg er bare 20 år. Ser at Louvre har spesialisert det tydelig på at borgere fra EU og EØS under 26 er gratis, men de andre var ikke like tydelig:
    "Young people aged under 18
    Young people aged under 26 of any nationality who have
    been living in a European Union country for a long period
    (minimum 3 months)"

Men eller får folk ha en trivelig onsdag og en flott flyonsdag til de som skal ut å fly

Kristian liker dette
  12. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra det nokså kalde nord.

Begynner å nærme seg et år siden jeg klagde til Transportklagenemnda på at Widerøe nektet å utbetale EU-kompensasjon da de mente at sykt crew var en ekstraordinær omstendighet. Jeg på min side prøvde å argumentere for at sykdom på crew ikke er ekstraordinært men må forventes, og at det er opp til flyselskapet hvor mange de velger å ha på stand-by.

I går tikket det inn e-post om at vedtak var gjort, og nemnda var enstemmig enige med meg. Får håpe at Widerøe nå følger nemda sin avgjørelse, og betaler ut kompensasjonen. :)

Ha en fin, og forhåpentligvis kanselleringsfri, onsdag!

Jorge, Chrisbgg, FFlyer and 7 others like this.
  13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Sunnmøre også!

Selv om det ikke er like vått her som lengre sør langs kysten så har vi likevel fått ca 33mm regn i løpet av natta. Veldig glad for at det ikke kom som snø!
    Om noen timer skal undertegnede sette kursen mot Vigra og avreise til Oslo for å møte likesinnede og delta på SAS sitt arrangement i kveld. Ser frem til det og ett glass eller tre i godt selskap. Ser det er langt tørrere i Oslo og det skal bli godt med noen timer opplett.

Ha en finfin dag!

14. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    God dag godtfolk. Her skal dagen i dag brukes til å dykke for første gang i mitt liv.

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    LN-FHU and OttoL like this.
  16. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra TLL, vel ombord på DY for en drøy times flight til OSL.

Hilton Park leverte igjen, oppgradering og hjørnesuite er helt OK.

Smått vemodig, men tror dette var den siste jobbturen før jeg ikke har NAS som arbeidsgiver. Jobbtur nummer 203 straks gjennomført.

Det blåser og bøtteregner, blir en bra flight.

Last edited: 26. sept 2018
    LN-FHU and Avixlo like this.
  17. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Her har WF187 tatt meg til Førde på morgenen. Kan i alle fall bekrefte at det er vått nok her...
    Makan til bortkastet flytur dog, ikke får jeg flight for opptjening til å beholde Diamantstatus og så går jeg glipp av kveldens event i tillegg :eek:

Er likevel relativt blid om dagen da jeg før helga sørget for å få min egen Porsche exitment daglig :cool::p:D, så da behøver jeg i alle fall ikke å reise til FRA/MUC for det (og bekymre meg for å bli svindlet på egenandeler...)

18. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Gled deg til en ny verden. Da gjenstår bare F turer til Australia, Bali, Maldivene etc. for å utnytte nyrevervet kunnskap :)

LN-FHU liker dette
  19. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Det regner og blåser og er generelt skitvær.
    Sykler hjem fra jobb idag...antar det blir en våt fornøyelse...:) Foreldremøte på skolen i kveld.

Ha en bedre dag :D:D

Kristian liker dette
  20. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    En fin høstdag hvor solen har varmet godt utover dagen, så ettermiddagen har vært brukt til å rusle langsmed Akerselva i høstsolen. Må nytes nå for høsten og vinteren kommer raskt nok...
    Ellers skal kvelden brukes på å bestille inngangsbilletter til Alcatraz besøk i desember, mye ledig i øyeblikket, men ut i fra det jeg har lest på forumet blir det fort utsolgt så greit å få det unnagjort :)

Nyt kvelden folkens!

Nå er det noen år siden jeg var der (ca 7år siden), men den gangen var de veldig klare på at jeg som norsk IKKE gikk inn under reglene. Reisefølget som er svensk statsborger kom inn gratis, mens jeg måtte betale voksen pris... men alt i alt var det jo billig inngang likevel ettersom reisefølge og jeg delte på å betale inngangsbillettene rundt omkring. På Louvre kom vi begge inn gratis den gangen, så de kjører nok litt forskjellig regler fra sted til sted. Men så vidt jeg husker var det flere steder det var mer lønnsomt å være EU-borger enn å "kun" være fra EØS...

Kristian and Avixlo like this.

Del denne siden