Det er tredje arbeidsdag på kontoret etter juleferien, og ting begynner å komme inn i den normale rytmen igjen. Deilig. Det er altfor mye å gjøre, og slik ser det ut til å bli ut februar (minimum). Jaja, bedre med for mye enn for lite. Hotell til Seattle-/Vancouver-turen i februar har falt på plass de siste dagene, og hotell til Panama City-turen i mars begynner å falle på plass. Ellers er det bare å vente på Qatar Airways Travel Festival ... Ha en god onsdag!
God morgen alle sammen! Mye å gjøre her også nå som jula (heldigvis) er over, men har allerede rukket å trene og har fått en god halvtime på kontoret Satser på en god og produktiv dag. I privat regi begynner en del 2017-reiser å falle på plass. I anledning SAS sin 1m billige(?) billetter ble det spikret noen europaturer spredt utover året og hvis bare krona styrker seg litt til nå, så blir det nok noen lengre turer også. Kan jeg spørre hva du landet på? Vi reiser Whistler/Victoria/Vancouver/Seattle i August, men jeg sliter litt på hotellsiden spesielt i Seattle. Har aldri vært der før og sliter med å finne noe som er greit til en fornuftig pris.
God morgen kjære medforumister! Ingen rolig start etter juleferien. Full rulle fra mandagen av og nå sitter jeg på SK248 på vei til Oslo. De siste dagene har 2017 turene begynt å falle på plass for meg også. HKG-DPS bestilt med HX...nytt flyselskap for min del, så det gleder jeg meg til Ellers var Norwegian så snill og sette ned prisen på BGO-AGP siden salgsstart (så vær obs på det at prisen kan gå ned under salget), så da ble det pinadø en flytur med de også. Det nærmeste i bookingskøen er nå hotell på Bali (Kuta) og Hong Kong. Tar gjerne imot tips på hotell i Kuta. En fortsatt god dag ønskes alle!
Jeg endte på Ramada Vancouver Downtown til ca. 2400,- for tre netter! I Seattle har jeg bare to netter, så endte på én natt på Ramada Airport til 600,- og én natt på Warwick Seattle til 1500,-. Hotell i Seattle er generelt dyrt.
Jeg reiser med fruen og har litt mer å gå på så i Vancouver ender jeg nok på Century Plaza denne gangen også. Ikke noe luksushotell, men synes det er mye bang for the buck. Warwick ser jo bra ut, men de skal ha nesten 3500,-/natt på mine datoer for uspesifisert rom Jeg finner masse bra priser om jeg skulle reist nå, men august ser håpløst ut akkurat nå. Har innmari lyst til å besøke byen og titte innom hos Boeing, men jeg vurderer faktisk å reise hjem fra Vancouver eller annen by i stedet.
Formen er tilbake. Mitt Nytt År stater 8. februar når opptjeningsperioden på Tier poeng starter. Nå sitter jeg bar å klær i fingrene etter å fylle hullene i kalenderen med Amerika reiser.
Grmpf fra hovedstaden. Hadde linet opp påskeferien i går kveld; OSL-LHR - Sas Plus LHR-BKK - Thai First BKK-SIN - Thai Business SIN-BKK - Thai Business BKK-MUC - Thai First MUC-OSL - Sas Plus Hva velter lasset? Sas til London. Der var det visst ingen seter likevel. Andre gang United skuffer meg. Det hender også de viser to seter, og så er det bare ett.
Jeg har funnet SAS Plus til London både på United og SAS sine egne, men Tallin påstår hardnakket at det finnes kun Go tilgjengelig.
Var upresis der. Hadde det enda vært go tilgjengelig hadde det gått bra. Var ikke mulig å komme seg til London hverken dagen før eller samme dag. Nå har jeg endt på Swiss ned og Turkish tilbake. Skal vel overleve. Får spare poengene til neste gang.
Ouch, den er sur. Den er virkelig kjip. Det begynner vel å bli støvsugd for First Class fra andre steder også.
Stemmer. På våre aktuelle datoer var det bare den ene. Det er jo påskeferie, så jeg burde vært tidligere ute. Man lærer så lenge man lever
Årets juleferie nærmer seg slutten. Tre uker rundreise farting i Asia er herlig. Nyter de sister dager på Conrad i Bangkok som fortsatt holder koken som et meget bra hot. Meget bra lounge. Oppgrad. som diamond medlem til suite i topp etg med utsikt mot Luphini parken er herlig. Hotellet er ofte nevnt og anbefalt her på forumet. Kan varmt anbefales for de som planlegger en Asia reise. Det er nå salg på hilton og du får rimeligste rom til ca 1000. Med status så er min erfaring fra dette hot de siste år at du nesten alltid får oppgrad. Nå venter øk med Qatar til vakre kalde nord igjen. VI får virkelig håpe på flotte priser på bus med Qatar travel festival som vel starter på mandag. Har ordnet meg en plass i 2 etg på øk på 380, som jeg føler gir litt bedre service og plass enn nede i kjelleren, selv om det fremdeles er øk. TIl de som planlegger en første reise til Asia, så anbefaler jeg sterkt noen dager i Hong Kong. VIrkelig en topp by og ikke minst utrolig vakker. Du får også veldig greie og hyggelige priser fra Hong Kong til både øvrige Kina, Sinagapore og Bangkok. Min erfaring er også at det er svært gunstig å ta ut poeng reiser med eks cathy visere i Asia på bus.
God ettermiddag fra Trondheim Her er det blitt vinter og forretningsføre så det holder.... Har god kok på jobb , og mere skal det bli - ser det er medlt mildt og regn til helga... Kvelden byr på squash og fotball Ha en fortreffelig onsdag
Naar det gjelder hotell i Seattle er Mayflower Park et godt alternativ, med super beliggenhet.Hotel Vintage park, Monaco og Alexis er ogsaa gode alterntiver - alle er Kimpton hoteller. Brukte alle foer vi flyttet til Bainbridge, men det er en stund siden vi bodde paa noen av disse. I Vancouver er Hotel Le Soleil blant vaare favoritter (bodde her i Julen), alle Fairmont hotellene er meget bra - men som i Seattle kan Vancouver ogsaa vaere raadyrt med hotell. I Victoria er Fairmont Empress en opplevelse, Delta Victoria Harbour (i ferd med aa bli Mariott) utmerket beliggenhet. Har selv bodd i baade Vancouver og VIctoria saa jeg har endel Pub / Resturant tips i tillegg
Ingen by i Europa som har seter til London? Der hadde jeg ikke gitt meg lett.. Du kan starte reisen din hvor som helst i Skandianvia, deretter kan du mellomlande på en av disse ARN/CPH/BGO/SVG/GOT/FRA/MUC/LIS/VIE/GVA/ZRH/BRU/WAW, godt mulig det finnes flere, så her har jeg vanskelig for å tro at det ikke finnes noe som helst...
Takk for gode tips! Jeg har ingen problemer med å finne priser jeg kan leve med om jeg skulle reist nå, men når jeg sjekker i August er prisene 2-3 ganger så høye. Vi er to som reiser og skal være en stund, så jeg har egentlig et tak på $300/natt (og det kan gjerne være litt under også). I Seattle ser noen hoteller tilogmed ut til å være fullbooket allerede... Kan det være en idé å vente med å booke i påvente av lavere priser og/eller sterkere krone? Er jo tross alt en liten evighet til enda. Med dagens priser ser jeg for meg Pan Pacific Village evt. Four Seasons i Whistler, Century Plaza i Vancouver og Sorrento i Seattle. Mulig Victoria bare blir en dagstur, ikke helt avklart enda. Har aldri vært i Whistler eller Seattle, men har bodd på Century Plaza i Vancouver før. Ikke overdådig luksus, men et helt ok 4-stjerners hotell etter min standard med digre suiter til fine priser. Pub / Resturant / generelle tips mottas med takk
Storbyene i USA kan være dyre. Var i Seattle for et år siden og brukte da booking av hot via Hotwire.com. Dvs du kan søke på hot. I byområdet med stjernerang, men først opp navn etter lagt inn kred kort. Tror jeg sparte ca 50 usd natta på dette på et 4 stjernes hot. Er en svoren tilhenger av å booke direkte på kjedens sider. I USA kan Hotwire spare deg for en del, LItt gamling er det, har aldri hørt om at du har måtte betale mer enn det som eks ligger på hotels.com
Er klar over at det kan være dyrt, men dette synes jeg var ekstremt. Har vært i USA flere ganger, men har aldri opplevd noe lignende. Det skal sies at vi motarbeides av valutakursene også, men selv om jeg firer på kravene og går for 3-stjerner så sliter jeg med å finne noe. Tror ikke jeg har måttet betale så mye i New York en gang. Booker også nesten alltid direkte. Som regel er prisene like bra eller bedre enn via bookingsidene og du får ofte et bedre produkt. Skal sjekke ut Hotwire, takk for tipset
God onsdag.. Fikk innvilget AmEx Plat. i dag. Så om to uker er det bare å begynne å trekke kortet.. LH F til Mex sommeren 2018 ser jeg for meg.. Bare så synd det er så kort transfer i FRA.. 5 timer holder det? Fra 08:40 til 13:30..