Det er meldt strålende sol og 11 grader i Oslo, så kanskje jeg legger ut på en tur. Trondheim kan by på lett regn, maks 7 grader og frisk bris på det værste. I Tromsø kan det bli sludd på morgenkvisten før det går over til regn og 3 grader, det drar seg opp til liten kuling ved 12 tiden. Kristiansand kan by på finvær, strålende sol og opptil 13 grader. I Bergen er det @Eddie47 som styrer værvarslet. Litt historie fra 3.April Jesse James ble skutt og drept i 1882 Truman signerte Marshall planen i 1948. Martin Cooper gjennomførte den første mobilsamtalen i 1973. Osborne 1 er den første funksjonelle bærbare datamaskinen, den ble presentert i 1981. ATA Airlines (American Trans Air) ble slått konkurs i 2008. Jesus ble forresten korsfestet på denne dag i år 33 Hans Nielsen Hauge ble født i 1771 Alex Baldwin fyller 63 år Eddie Murphy fyller 60 år Siden det er National Chocolate mousse day, er det nok mange som tar seg en dessert i dag. Det er også Find a Rainbow day, så hold utkikk! Gunnvald og Gunnvor kan knaske i seg et wienerbrød i anledning navnedag. Ps. hvis dere er lei av denne type dagstråd, så si gjerne ifra!
God morgen fra solkysten og strilelandet, her våknes det grytidlig, grøt og kakao er fortært .. @kjeeli jeg setter pris på dine informative morgenhilsener .. Her i vest er solen på vei opp som vanlig og vi forventer 5-7 grader i dag.
God morgen fra hytten! Solen har stått opp, men det er ikke en eneste grad, verken varm eller kald. Det blir noen varmegrader etterhvert, og vi skal på stranden og grille. Nyt lørdagen!
Gooood påskeaften! Merker at både krokusen og reiselysten endelig spirer igjen! Har fått booket vinterferieutfart (-22) til Lax. Konemor og junior i I og far tar en Y for laget. Så får vi håpe det dukker opp returmuligheter også (og gjerne et I sete til senere...)
Dagens program er som følger: https://docs.google.com/forms/d/e/1...y7GkSiW7hRZ42kRTk2BHyQ/viewform?usp=send_form Kona til en bekjent jobber på museet her i Larvik og har lagd opplegget. 9-åringen i huset gleder seg Har funnet en bedre rute til Hanoi i november (med ANA via Tokyo) så får vi se om svenskene kan endre en CT-booking idag eller om jeg må vente til tirsdag. Trodde det var «normale» SAS Kundeservice som hjalp med bookinger nå men fikk beskjed om å ringe 64 81 60 99 (som ikke var åpen i går). Har selv alltid ringt enten 21 89 64 00 eller +46 18 480 91 67 ..
God påske fra Lillehammer, her venter en ny dag i bakkene på Hafjell. Ungene på ti har dessverre bare to innstillinger når det kommer til slalom, i går endte turen i hockey ned svartløypen i et spektakulært fall og da er vi tilbake på trinn en - ploging ned blå løyve. Håper moralen stiger utover dagen og at det er mulig å finne en mellomting! @kjeeli - keep up the good work!
God formiddag fra hytta Husleia. Blir straks frokost etter sovemorgen, i frisk bris, sludd og regn. Tar hjemturen idag pga været, og kidsa vil treffe kompiser igjen. Ha en brilliant påskelørdag
God morgen fra et solfylt Stavanger. Her fikk en telefon fra smittesporings teamet på torsdag og siden det har jeg sittet her å blomstret. Etter at jeg fikk gjort en CT booking på tirsdag har reisesyken økt. Så nå nytes en Biz tur i C med EVA på YouTube. Inflight service er kaffe og kake. (Var det noen som sa jeg burde vert innlagt?) Ha en nydelig påskeaften
@kjeeli her i Tromsø har det ikke vært mye sludd og regnet har ikke kommet enda men det kommer nok iløpet av dagen. Og det har snødd noe men ikke så utrolig mye. Ellers God formiddag fra den Arktiske hovedstaden. Her er været presentert over. Telefonen min sier 1°C akkurat nå. Jeg har vært en tur på butikken og fikset gule servietter og litt ekstra dopapir. Om litt skal lammelåret inn i ovnen. Og etter det får jeg besøk og vi blir totalt 6 personer som er innenfor tiltakene her oppe ifølge en kommuneansatt med info. Tror det blir koselig ikveld. Første året hvor jeg feirer ikke hjemme med mor eller far, men den tid måtte vel komme. Hehe. Så jeg ønsker alle her inne en god påske og en god påskeaften når den tid slår inn
God ettermiddag fra PåskeOslo. Vi har funnet påskeegg. Og jobber med felleslunchen som blir påskeriktige pølser i dag. Også har jeg hørt rykter om at det er kald påskeøl på kjøla når jeg kommer meg hjem
God påskeaften fra Oslos indre østkant. Årets finale i påskelabyrinten har vært dagens høydepunkt så langt, synes det var en flott finale med gode deltakere. Resten av dagen har jeg satt av til å få phillips Hue til å gjennoppta kommunikasjonen med Apple home. De har ikke snakket sammen siden en ios-oppdatering i november eller noe sånt. Jeg kjenner det er en teknologidepresjon på gang hvis jeg ikke får de til å komme i gang med dialogen igjen, Ha en flott påskeaften videre!
God påskeaften fra Oslo! Jeg var eeeeegentlig i Vestfold på påskeferie, men da jeg våknet opp i går med grums i halsen var det ikke annet å gjøre enn å slenge seg i bilen og bestille time til Covid test på Volvat slik at resten av påsken forhåpentligvis kunne forløpe som normalt. Test var heldigvis negativ, og grumset i halsen er på bedring allerede. Benyttet anledningen til å pakke litt flyttelass før jeg kjører nedover igjen, da vi forlater leiligheten i Oslo til fordel for enebolig og en ny epoke i Vestfold. Når jeg kommer med ned skal jeg slenge påskelammet på grillen og ta et velfortjent glass vin. Har tross alt blitt mishandlet med pinner både i nese og svelg
God laurdag frå innerst i Førdefjorden. Her er eg og eldstemann på vitjing hjå broderen (onkelen) og skal snart få mat. Det trengst når ein måtte stå over frukosten etter at eldstemann gjorde det han kunne for å holde sitt faderlige opphav våken i natt. Men snart er det lunch og kaffi. So vert det ein handlerunde og husvask. Helg er travelt. Godt det er jobb igjen tysdag.
God efta fra flybussen til Hell International. Her kan vi rapportere om sørlig vått og kaldt vårvær. Men vi skal fly sørover til varmere breddegrader . Er spent på hvilken maskinvare SAS byr på i dag. Skal jeg endelig få jomfruturen med de nye Airbus’en. Følg med, følge med
Kan forøvrig meddelle at Værnesekspressen har maks 30 passasjerer så det kan nok lønne seg å forhåndsbestille.
Tror aldri jeg har vært på en så øde flyplass noen gang. Unntaket må være Gardermoen ved ankomst med sterkt forsinket BA flight natt til søndag en gang for ca 20 år siden.
Ikke ny Airbus denne gang heller. Hjertet hoppet over et slag da jeg mistok flightnummer for flytype og jeg trodde dette skulle bli påsken å minnes.