God søndag fra Auckland - gleder meg til Singapore

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av peterfox, 13. aug 2016.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Auckland Hilton,
    Ble vekket av en lystig gjeng i Son, hvor klokken bare var litt over 20:00 på kvelden.
    Koselig det.
    Her er 1000-kroners spørsmålet hva man skal iføre seg.
    Været ser helt tipp-topp ut, men det er jo faen meg vinter.
    Dagen i dag blir transitt til Singapore - deretter en skikkelig fest i Marina Bay Sands.
    Satser på mere moro fra SQ-jentene og ingen gummi-hummer.

    Skal man være skikkelig galen å prøve en Uber til flyplassen??
     
    LN-FHU, Satyv, RoadKing and 7 others like this.
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    God lørdag ettermiddag fra Denver.. Skal fly Frontier til ORD snart. På mandag er det på tide å sette snuta mot gamlelandet. Skal vel bli greit det! :)
     
  3. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Da kom mailen jeg fryktet...Møte i UK som gjør at jeg ikke kommer meg hjem til helgen om et par uker. Skal i nytt møte samme sted mandagen, så jeg fant ut at jeg heller tilbringer helgen på fly, enn i tragiske og våte UK. Bestilt meg t/r Kuala Lumpur med Emirates First :cool: Ingen ting slår en dag i Malaysia, når kollegaene mine sitter på kafé i London :p
     
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Emirates F blir aldri feil.
    Men ikke fortell kollegaene at det er midt i monsuntiden der nede nå. Uansett er regnet mye varmere i K-L, så et kjapt trappeløp opp til Batcaves gir både trening, sauna og varm dusj på en gang. Kinderegg ;)
    Og igjen: EK F er bare helt riktig uansett tid og sted :)
     
    LN-FHU, Baldrick, Larata and 4 others like this.
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mye måtte du ut med for Marina Bay Sands? Ser at vi må ut med ganske mye om vi skal bestille 17.-18. nå, men det skyldes vel at vi er LITT sent ute... Vi har vel samme layover som deg i SIN med 18 timer, så satser på å forlate flyplassen på hjemreisen.
    Hummeren var forøvrig ikke gummi i det hele tatt på vår flyvning.

    Nå er jeg og @Ursa på plass i Auckland, og vi skal i motsetning til de fleste her inne faktisk tilbringe mer enn en natt her. Vi slår til med tre, og rekker forhåpentligvis å se litt mer av landet før vi skal tilbake til å kose oss glugg ihjel hos SQ igjen.
     
  6. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Songdo Incheon!

    Sjekk inn gikk greit igår, fikk et flott rom på 85kvm i 58 etasje.
    2016-08-14-11-14-41.jpg 2016-08-14-11-15-40.jpg

    Store vinduer som slipper inn mye lys. Føles nesten som å fly når man står med ansiktet inn mot vinduet:p
    2016-08-14-11-17-34.jpg 2016-08-14-11-18-07.jpg

    Her skal det ligges med noen kalde øl og se Liverpool knuse Arsenal i natt :D
    2016-08-14-11-18-22.jpg

    Deilig å være i et land med raskt internett igjen, slik at det kan postes med bilder på insideflyer :)

    Etter kun dårlig flymat og en sult som gnaget bar det ut for et skikkelig måltid.

    Sitte på gulvet noen timer å spise....hjelp skriker bena mine:eek:
    2016-08-14-11-18-37.jpg

    Koreansk biff kan sammenlignes med Kobe biff. Fantastisk godt, men dyrt :eek: Betalte kun for kjøttet og en bolle med nudler, resten på bildet var gratis.
    2016-08-14-11-19-12.jpg
     
    AndersWE, wilhelm, Eddie47 and 11 others like this.
  7. FlyTax

    FlyTax Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Må seia Kuala Lumpur har overraska svært positivt. Deileg by, kjekke folk som kan engelsk, god shopping, god mat. Ekstra deileg når Hilton har ein skikkeleg lounge. Siste dag i KL før Singapore i morgon skal brukast til shopping og PL-fotball i kveld.

    Ha ein fin søndag alle saman!
     
    Larata, Stuttfeiten and geddi like this.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God søndag morgen fra Gullstuen til Kastrup!
    Singaporsen leverer et meget godt biz produkt. Det er det ingen tvil om. Med de store tronene man sitter på som det bare er 4 av i bredden på en trippel7, må jeg nesten le når jeg tenker på Emirates som har 7 seter i bredden på samme fly. Kan umulig bli like bra opplevelse!

    Nå er det en times tid her før Widerøre tar oss hjem til palmekysten. Ser frem til å komme hjem til dusj og egen seng. Merkelig med det. Uansett hvor greit man ligger på et fly, så sover man jo ikke like godt som i en seng på bakken.

    Fortsatt god søndag.
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Koreansk biff vs. Kobe biff: same-same but VERY different... Har vært relativt mye i Korea og Japan, inklusive et par uker i Kobe. Etter å ha prøvd premium cut Wagyu på en god Teppanyakirestaurant der de lokale går, så er det en utrolig matopplevelse. Såpass at man grøsser når man får servert biff i Norge.:confused:
    Men bevares - Korean Barbecue på en topp restaurant som det der er i særklasse godt. Og jeg ser du har lastet dugelig opp med Kimchi som er en av mine favoritter. Faktisk helt nydelig. Selv om enkelte på forumet trolig vil sammenligne med gammelsaltet grevling ;)
     
    geddi liker dette
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Oslo. Selv om det ble litt dramatikk med en liten medisinsk nødlanding i går leverte det norske SAS-crewet på 4718 utmerket og det samme gjorde SAS wifi. Tror mitt reisefølge og jeg var de eneste pålogget. Jeg fikk dermed lest forumsider opp og ned, men ikke skrevet fordi iOS10 og dette forumet ikke er så gode venner. Send PM hvis noen trenger detaljer.
     
    LN-FHU liker dette
  11. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Er mer bekymret for leveren min enn regn på denne turen :cool:
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    God aften fra Cånrad i Marina Bay
    18 minutter fra fly til hotell
    Effektive de her Singapore gutta
    Har vært små pjusk hele dagen
    Fikk en SGD 150,- voucher for defekt IFE,
    Nå må jeg bare lade batterier til Frankfurt flighten.
    Er i loungen
     
    LN-FHU and Bizflyer like this.
  13. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    "God" hangover-søndag fra Trondheim
    Artig 40-åslag igår, men jeg og Herr Braastad ble litt for gode venner, så dagen tilbringes i sofaen med fjernkontrollen. Kona har vasket hus og ordner akkurat nå middag, så livet er faktisk ikke så verst likevel....

    Ha en flotters en :):):)
     
    Larata and MadsVaHa like this.
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er riktig at den lille skålen med rikelig kimchi er min. Ikke mange nordmenn som liker det, så den skal du ha!

    Har ikke spist mye Kobe biff, så mitt sammenligningsgrunnlag er ikke det beste. Men, har spist mye koreansk biff eller hanu biff(하누 고기) som koreanerene kaller det. Det er varierende kvalitet, generelt veldig høy kvalitet, men grade A+++ (kommer i kvalitet B, A, A+, A++, A+++) er bare helt fantastisk. A+++ er vanskelig å få kjøpt, vanligvis kun hvis du kjenner restauranteieren. Har spist denne to ganger, må si jeg aldri har smakt mørere og bedre, hverken i Sør-Amerika, USA, Australia eller andre land som er flinke med biff. Det har nok litt med tilberedningsmåten. Mye tynnere og stekes hurtig på hver side over kull. Helt utrolig saftig og mør :)

    Han-u.jpg
     
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Nydelig jo! Vanskelig å få tak i, men heldigvis enkelt å lage: kinakål, salt, chili, hvitløk, done!

    Disse kjøttskivene ligner mistenkelig på Kobe...
    (Google-google)
    ...og det viser seg at Kobe/Wagyu og Koreansk Hanu er varianter av samme asiatiske kjøttfe-rase. Det er en "genfeil" som gjør at det samler seg fett i de store musklene, noe som gjør kjøttet ekstra saftig og mørt. Og det er sikkert og visst!
    Så det er nok hovedsaklig hvordan kua har det, og hvordan kjøttet blir tilberedt som er forskjellen: tynne skiver på åpen kullgrill ved høy varme på (mer eller mindre) egenhånd, versus terninger på stekebord (teppan yaki) av en masterchef med hemmelige krydder.
    Har mest erfaring med teppanyaki, og har tydeligvis ikke prøvd tilstrekkelig høyt nivå koreansk grill til at jeg bør uttale meg skråsikkert. Annet enn at begge smaker himmelsk :D
     
    geddi liker dette
  16. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Allerede betalt for, heter det... :)
     
    geddi and Chrisbgg like this.
  17. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er vel mer korrekt ;)

    De små siderettene kan man spise så mye man ønsker av, de etterfylles når tomme.
     
    Kjakan liker dette

Del denne siden