Da er det snart slutt på ferien.. Pakke og frokost så er det over for i høst.. Blæ.. Men én ting har man lært, vær sinnssykt fornøyd med hvor smidig det går å leie bil hos hertz/avis. Leide lokalt og tok meg vel drøye 20 minutter før jeg hadde nøkkelen i min hånd.. På ovennevnte selskap går det 2 minutter.. Ha en fin søndag!
Yo fra Bergen. Veldig fin dag i går Ellers er det bare å gå løs på flytteesker før SK tar meg over fjellet i morgen tidlig..
God formiddag fra bollestua på TOS. Som vanlig litt kø gjennom sikkerhetskontrollen, og merker at det irriterer meg at SAS ikke har fast track her, kun Norwegian og Widerøe. Neste gang skal jeg fly Norwegian bare på trass.
God morgen fra rett utenfor OSL. Nydelig solskinn og det blir tur i skogen. Tok en titt i kalenderen og ingen flight er planlagt før 15 november, champis i HKG. Det er jo fullstendig krise, håper virkelig det dukker opp noe lenge før den tid. Nyt dagen folkens
God morgon frå Aust-Finnmark! Her starta dagen ved at eg måtte vekke nabokatten (ja, den med pandionkort osv-osv-osv) som gjorde dyna minst sju tonn tung... Det kunne ha vore verre Ha ein brillefin sundag, folkens!
God morgen fra hovedstaden! Solen skinner, og varmer overraskende mye fortsatt. Ingen planer for dagen, og det er deilig. Kos dere, folkens!
Forresten så har Trumf vært svært hyggelige de siste dagene. Sammen med kortbruk og en tur til HKG har EB-saldoen økt fra 25k til 170k på ca en uke.
God Søndag frå sete 11k på SQ 317 Har gledd meg til denne turen, jobbreise men har betalt sjølv for oppgraderinga. Den er flott den nye kabinen til SQ! Men verdt og ta med seg at det er kun midtseta på rad11 at ein ikkje må ligge på skrå. (Det var litt skuffande) Men altså eg kan vel egentleg ikkje klage, dette er veldig trivleg.
Pakker til en liten Brussel-tur on et par timer. Ble KLM denne gangen, da SAS varierer stokastisk om og når de flyr. Ellers har man vært hjemme i vel et døgn, og fruen våkner fortsatt opp midt på natta for å stramme beltet over sengen i fare for turbulens. Sånn blir det når man reiser på en ferie med vel 60 flytimer over 11 legs uten tilstrekkelig trening på forhånd.
God morgen fra Saltnes i Råde/Fredrikstad. Strålende sol og 10 grader! Hyttetur med kompis her. I går var første harryhandel på lenge overstått. Først innom Systembolaget så Nordby. Vurderer her om jeg skal kjøpe kolli hjem slik at jeg kan ta med mer drikke enn det kompis frakter med i bilen sin hjem til Bergen. Ellers tar DY meg hjem i morgen. Til øs på vær ser jeg.
God formiddag fra en ferge et sted på Vestlandet. Har akkurat begynt en ca 9 timers kjøretur. Fløy sas KRS-BGO på fredag, og så at poengene var på plass dagen etter. Atskillig bedre enn WF, hvor jeg fortsatt mangler poeng for et legg (neida, ikke ligg! ) i slutten av august. Skal fiske litt mer hummer i uken, sete på vinterdekk, og kjøre tilbake til en litt lang neste helg. Ha en fortreffelig søndag!
God dag ifra Nordens Paris Om 10 dager blir det flytur igjen. Det blir i Økonomi, men hjemreisen om 15 dager vurderer jeg å oppgradere. Så da får vi se hva som skjer. Men i mellomtiden er det 3 grader her i nord. Overskyet over på Kvaløya, mens andre veien er det faktisk blå himmel med noen innslag av skyer. I natt snødde det og idag er det bare vått. Opphold da. Nei, ha en trivelig søndag til alle der ute
God ettermiddag fra toget mellom Oslo og Gardermoen. Ifølge enkelte trøndere i Adresseavisa så er det stedet vi akkurat passerte kun en jernbanestasjon og har ellers intet å by på, jeg skal uansett ikke av før Gardermoen så blir sittende ombord hos NSB litt til.. Her skal man ut og fly. SAS til Kastrup før det blir tog over Øresund til Malmø. Der skal det jobbes i morgen før man flyr hjem igjen i morgen ettermiddag. Siden OSL feirer bursdag i morgen så forventer jeg kake... Kvote og kake må da være fint
Noen erfaring med hvordan det er å stå på venteliste og bagasje sjekket inn på senere fly? Er det i det hele tatt mulig å komme med på tidligere fly? Eventuelt ettersende bagasjen med det flyet som kommer senere...? Klart å få både tur og retur flight kansellert denne helgen...
Dette blitt mitt innlegg nr. 100 her på forumet. Jeg hadde ikke hørt om siden (som jeg kan huske) før jeg møtte en nordmann i Hamburg da jeg var på sightseeing i byen før jeg dro videre til Amsterdam (da med tog). Men men, snart er det kveld her i Tromsø og et bud på oppgradering ble lagt inn på SAS for flyvningen min mellom OSL - TOS den 22.10. I November skal det bli Norwegian som frakter meg t/r Oslo. Dumt jeg ikke får blitt med på 20 års dagen til OSL imorgen, men den tid den sorg. Skal innom uka etterpå da Er hele 38 dager eldre enn Oslo Lufthavn vist. God kveld fra Tromsø!
Du kommer ikke med tidligere fly dersom du har bagasje sjekket inn. Da må du i tilfelle ha merket denne også med standby på aktuelle flyvning.... God kveld fra Trondheim Her har man hatt indretjeneste, sittet i sola på terassen, samt tatt med eldstemann på Lerkendal for nok en begredelig forestilling..... Det kan bare bli verre... Ha en strålende søndag kveld videre
God kveld fra Odense! Kom tilbake fra MIA i formiddag og har sløvet bort store deler av dagen. Flyet landet en halv time før oppsatt tid og med forhåndsbestilte billetter på toget ble det tid til en liten tur i gullstua før toget gikk. Til min store overraskelse så har faktisk alle poengene fra turen allerede kommet inn på konto. Det er imponerende må jeg si. En langtur til i Plus og gull fram til 1. Oktober 2020 er i boks! Det må bli før 1. Desember en gang.
Her er det mandag ettermiddag og jeg er godt plassert i SQ 1 klass lounge i SYD på vei hjem etter en tur til Bathurst 1000 å den største racet når det gjelder Australisk motorsport. 205 000 tilskuere. Til sammenligning så var det 110 000 tilskuere når jeg var på Daytona 500 ifjor. Var ikke fyren på vedlagt bild som vann, han fikk jeg ikke noe bra bilde på med rød bremseskive. God tur til alle som er på tur.