God safarisøndag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 13. april 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Masai Mara. Morrasafari venter. Sov som en stein i teltet i natt etter knallmiddag igår.

    Selve safariene her er bra kleine altså. Det er en skikkelig pinlig affære, men resten veier bra opp!

    Ha en fin dag. Med eller uten flodhest.
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen... eller god natt etter nattevakt, for min del. :)

    Hvorfor er safarien klein? Etter en uke safari i Tanzania (Serengeti, Ngorogoro, Tarangire, Lake Manyara) nylig kan jeg ikke si at jeg kjenner meg igjen. Anbefaler forresten å IKKE sove som en stein når du sover i telt, det var magisk å ligge våken en stund med løveknurring, hyenelatter m.m. rett i nærheten. Og å måtte bli fulgt av bevæpnede vakter til/fra teltet var også en spesiell opplevelse.
     
    Fnate liker dette
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Safari i seg selv er ikke kleint. Har vært på flere som er supre. Her bare kjøres det avgårde. Peke, si "gnu", kjøre videre. Finne en løve og kjøre rundt og rundt den så den ikke kommer noen vei, uten kommentarer. Skikkelig ille og dyreplageri. :(
     
    SASDC8, PCR and SASlovah4evah like this.
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Sørlandskysten!
    Sola skinner, måkene skriker og vinden har roet seg ned fra i går. Ligger an til en rolig og fin søndag :)
     
  5. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    God söndag! Fin tur på klapp i natt med 904 och sov bättre där än vad jag gjorde i C till eller från SFO. Kan bero på adrenalinurladdningen jag fick igår när jag fick agera paramedic på EWR. En t-shirt fattigare men den drabbade verkar må bra nu enligt rapport. Nu skall jag hålla mig vaken till i kväll. Det får nog bli en löptur och lite matinköp tror jag då det enda jag har i kylskåpet är champagne, brunost och smör. :p

    Känner att det har hänt en del på resan och att intrycken är många. Lämna MD igen!? Ja tack!
     
    SASlovah4evah, SASDC8 and Cecilie like this.
  6. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Safarisøndag ja, det hadde vært no. Eneste måten å få til det blir vel å bytte nettleser på iPaden til det Apple mener jeg burde bruke. Blir å gjøre ingenting mesteparten av dagen, før man putter no klær i en bag og stikker til fjells med fattern i kveld
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Bodø.

    Vakkert vær i dag med sol og 7 grader, så kan ikke klage på det her man ligger fyllesyk etter gårsdages strabaser. Blir en sofadag før pinnekjøttet skal inntas senere i ettermiddag, så skal jeg driste meg på Aspmyra og se Glimt ta sin første hjemmeseier for sesongen.

    Brunost og sjampis er nok en kongekombinasjon. Kjør på ;)
     
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, da er jeg med. Dyreplageri (f.eks. elefantturismen i Thailand, der de behandler dyrene grusomt), sirkus, dyrehager osv provoserer meg utrolig mye, spesielt etter å ha sett dem ute i naturen, med en guide som var varsom og holdt seg på god avstand.. Trodde de fleste safarioperatørene i området var seriøse, virket i hvert fall slik de stedene vi var. Synd at det er unntak. :/
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Hur lyckades jag hamna på IKEA!? *schkål*
     
  10. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    God søndag kveld. Ble først trening og så middag på Schillers i Bygdøy Allè (gamle Clodion). Der kjører de weekend-cava til 250,- flaska...kan fort bli et brunchsted på søndager. Fortsatt glad påsk!
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    God eftan fra Chicago. Finfin fotballdag her etterfulgt av litt sofaering. Ingenting planlagt for dagen, bare lade batteriene til morgendagen.

    Som kjent var vi der for litt over en måned siden, kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsen din. Guiden vi hadde var eksepsjonell og selv om det ikke er så avansert som private game reserve, opplevde jeg Fairmont som ett dyrevennlig og meget bra drevet sted, i motsetning til mye du finner i Kruger.

    Noen av turistene har det skikkelig travelt, som jeg fortalte deg da vi var i Oslo, hadde vi ett annoying par fra Polen som hadde det kjempetravelt og stresset guiden til å få opp dampen, de ble flyttet til en annen bil på ettermiddagssafarien.

    Vi ba vår guide ta sin tid og at vi overhodet ikke hadde det travelt. Det er enorme områder i Mara og Serengeti, dyrene er vant til Land Rovere på nært hold på morran og ettermiddagen. Som du sikkert observerte, var det veldig lite biler på Mara i forhold til Kruger der biler er tett som hagl. Vi hadde 6 game drives i Mara og jeg så ikke en eneste jeep som sirklet rundt løvene for å plage dem. Dersom jeg hadde opplevd det, hadde jeg umiddelbart gitt beskjed om at det er uakseptabelt.
     
    Fnate liker dette
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde forskjellige guider, Tommy. Men det er pussig hvor ulike opphold kan bli. Det som funket for dere funket ikke for oss og vice versa. Jeg sover som rakkern og igår hostet de opp en av de beste biffene jeg har smakt i mitt liv. Topp service utover guiden og det andre paret i bilen (sitter i telco hele safarien), som alle tre kan ta seg en bolle. :)
     
    tommy777 liker dette
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Be om guidebytte. Pronto!

    Kjerringa sov også som rakkern. Jeg maktet ikke å sove med 1200 flodhester, aper, fugler og andre kryp rundt meg i friluft. I tillegg var det for varmt for meg. Men som sagt, hun sov som en stein, akkurat som deg.

    Maten otoh, var pyton bortsett fra ett par lunch som var ok, men best ever?? Ikke i nærheten
     
    Last edited: 14. april 2014
    Fnate liker dette

Del denne siden