God morgen fra SIN. Nettopp ankommet etter en natlig tur med Ana C fra HND. Og med en SQ F tur coming up i morgen, hva er vel da bedre enn å innta frokosten i the private room på changi. Etterpå venter en forhåpentlig flott dag i Singapore. God dag til dere alle
God torsdag fra Moalboal. Idag går turen til Oslob hvor hvalhai dykking står på programmet for morgendagen. Vi valgte en litt alternativ transport og denne doningen skal ta oss 1t.30min ned langs kysten. 4 Pax + sjåfør, kawasakien får nok kjørt seg.
God morgen fra hovedstaden! Her ligger det faktisk en cm med snø fra i går. Skjer lite på flyfronten for tiden, annet enn alle meldingene i appen om at kona og jeg er ute og flyr til stadighet. På avbestilte flyvninger. Jaja. Får komme meg på jobb i stedet, og vente på helgen.
God torsdag morgen fra tigerstaden. Medaljens bakside ved å reise i USA / Karibien er at det definitivt tar noen dager å bli kvitt den hersens jetlagen når en er tilbake fra ferie. Legger ved et bra bilde jeg fikk fra Miami. Miami er virkelig en herlig by og besøke ikke minst på grunn at den er supert lagt opp til å være fotgjenger. Nyt dagen hvorhen du måtte være
Du skal ikke kjøre den hele veien til Oslob fra Mialboal håper jeg? I så fall venter jeg spent på å høre hvordan dere kom dere over fjellene, mulig det går men tror du må ut og dytte Forøvrig god torsdag fra Oslo (-b)
Vi er fremme, han kjørte sør om fjellet. Tok nesten 2 timer, det var en artig opplevelse, men frister ikke til gjentagelse.
Morn fra et åpent kontorlandskap i Oslo. Ikke så mye mer å si. Stille på flyfronten i 16 dager til. Sa noen kaffe og snart helg?
God morgen fra Viken. Etter at Tallin sine funn gikk i min favør, har en vært litt i mini ekstase, nedturen er at det er så innmari lenge til. Har enda ikke fortalt fruen av vi reiser litt F, ikke bare til sommer utflukten, men også til selveste HKG. Nå er det en liten periode preget av flyskam til mars... Vi bør senke den flyskammen og se hva vi får bestilt. God dag i luften som på bakken.
Fikk en slags flashback til SUB (Studentenes undervannsklubb i Bergen) i nittenhundreogpilogbue. Etter bassengtrening skulle vi jo ha noen dykk. Havnebassenget fristet ikke, men det var mange nyslåtte dykkere, ikke så mange instruktører, og nesten ingen som hadde bil. Men en av instruktørene hadde en Renault 4. Den var nesten like myk i fjæringen som en Citroen 2CV. Med 4 voksne + flasker og utstyr hendte det faktisk at forhjula ikke hadde kontakt med bakken ( etter dumper og slikt). Glad det ikke var min bil . OG nei, det er et bilde stjålet fra nettet, det er ikke mine kolleger i SUB som er avbildet.
En rask tur med SK4156 til BGO for å jobbe dagen på kontoret der, før henting av ny konebil som kjøres tilbake til Stavanger. 1C er perfekt på den turen der Litt flere kinesere på Sola med munnbind enn jeg er komfortabel med
Mårn fra SK4472 til KKN. Balja er stappfull av turister som skal på polaropplevelser. Jeg skal bare på møter.. Men mulig det blir et lite herremåltid med kongekrabbe når man først er i de trakter. Forøvrig veldig god trim å få gate B6 fra loungen når rullebåndene i korridoren ikke går. T-9 SQ C!
God morgen fra Gullstua på OSL. Det ble heldigvis en tur denne uka også, HAM via FRA. 2D hele veien. Kundemiddag i kveld og en tur til fabrikken i morgen. Kjapp frokost ble det tid for, i fravær av andre bobler ble det Pepsi-Max. Jeg klarer ikke å se hvorfor vin er OK før klokken 10, mens det ikke kan serveres bobler;
Du bør absolutt benytte sjansen. Fersk kongekrabbe er en HELT annen opplevelse enn de stusselige frosne variantene en vanligvis betaler ågerpris for.
God morgon frå Aust-Finnmark! Her er det altfor lenge til neste flytur... I tillegg har det no i drygt to veker vore tosifra blått på gradestokken. Heldigvis er sola tilbake. Det varmar (ikkje sola (enno), men faktumet at ho er tilbake) Ha ein fin-fin dag, folkens!
God formiddag fra Mandal. Sitter for øyeblikket på kofferten og venter på en kollega som jeg skal sitte på med til Kjevik. Destinasjon er årsmøte (ikke IF dessverre...) i Berlin og turen går med KLM via Amsterdam. Reiser egentlig i økonomi, men ved innsjekk i går så fikk jeg muligheten til å oppgradere og siden jobb betaler billettene i utgangspunktet og totalsummen for oppgradering til Business på begge legs var ca 1000,- så måtte det bare prøves. Ser flere, bl.a. våre venner i FinalCall skryter av produktet, og siden det er minst ti år siden sist jeg fløy KLM Business i Europa så var egentlig valget enkelt. Så da sier jeg farvel til riggen for denne gang.
God torsdag fra den Arktiske hovedstaden. Her er det -2C og vinter med mindre vind idag enn hva det var igår. Nå har jeg meldt meg på speiderkonferanse i Egypt i August så får jeg håpe på plassen. Samtidig planlegger jeg tur til Malta i Juni med noen jeg kjenner. Det var i en liten stund "frykt" for at det måtte bli Ryanair pga. pris. Men etter å ha kikket litt på Expedia med fly+hotell så var pris med KLM via Amsterdam ikke så gærent allikavel. Kanskje jeg får overtalt de andre til å gå for de alternativene Ellers skal dagen brukes på å skrive et arbeidskrav også planlegge litt av en regions samling for Roverne i slutten av Mars. Så ha en flott torsdag uansett hva dere skal brukes til
Og da er vi på vei ut fra terminalen i Kr.sand. 2+2 over hele fjøla, men kanskje litt bedre benplass her foran i bussen. En ledig plass i Business og da var det selvfølgelig en kar som «bare» skulle sitte ved siden av en kompis og dumpa ned der. Den gikk ikke og vedkommende ble sendt bakover til sin plass. Med andre ord akkurat slik det skal være. AMS neste stopp.
God ettermiddag fra det sørlandske. I dag skal jeg endelig få tatt meg en tur på skøytebanen. Kan være greit å ha unnagjort litt trim før jeg velter meg i vellevnet på Kielerfergen. Har til og med slipt skøytene, så det er nesten litt synd at det ikke er kaldere. Ha det så fortreffelig en kan ha på en torsdag.