God tirsdag, det nærmer seg jul.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 21. des 2021.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,542
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har forflyttet oss på ny over tamiami trail til vestkysten og endte opp i Naples.
    På veien var vi innom indianer reservat,ny fantastisk flott boardwalk, hvor vi fikk sett nasjonalfuglen american bald eagle, samt oppleve airboat tur med titt på alligatorne i sumpene og med sprekt show etter den luftige turen :)

Ha en fantastisk flott tirsdag, håper alle IF-ere er klare for jul :)

20211220_122908.jpg 20211220_123437.jpg 20211220_123511.jpg 20211220_134630.jpg
    20211220_144243.jpg
    20211220_155347.jpg

Last edited: 21. des 2021
    Flymunda, Earl, ArthurDent and 21 others like this.
  2. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Bangkok. Coronatesten fra i går var heldigvis negativ og vi fikk lov til å bevege oss ut av hotellrommet. Første stopp var naturligvis frokosten.

20211221_092330.jpg

Det er ikke så fryktelig lenge til vi skal bevege oss mot flyplassen, der vi flyr TG til Krabi.

Ønsker alle en fin tirsdag! :)

Flymunda, Earl, ArthurDent and 20 others like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,142
    Bonuspoeng:
    293
    Helt sikkert på at jeg har gått den boardwalken ;)

ArthurDent, Lars J and Flyingdutchman like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,142
    Bonuspoeng:
    293
    Okay ;

I dag er fremdeles i dag i San Francisco.....

Men det er blitt tirsdag i Norge, så da er det ny tråd.

United hjem fra CUN til SFO før det er SAS om noen dager og jul!

Oppsummeringen er at det ikke fantes en dritt av EB billetter når jeg ville noe sted varmt. Så da ble det billigbilletter med Delta ned og United hjem til SFO.

Delta var billigere, men det ble flybytte via LAX. United var direkte og fornuftige flytider.

Delta tok betalt for bagasje, United gav med god check inn og gratis bagasje med gull status.

Ellers er det kaffe og brus og nøtter/pretzels / kjeks. Alt ellers koster. Det er trangt og det er fullt og det er faens mye barn som sparker i setet og åpner vinduene og generelt lager lyd og dritt. Sånt har jeg nok av på jobb....

jaja..

Delta framstår som bedre online, og på app. Og har litt bedre plass ombord. United vinner fordi check inn ikke har kø og jeg får gratis bagasje. Men opplevelsen som i turist var ikke å juble over.....

Innreise på SFO er kø, men ikke kriselang kø, 45 min første gang. 30 min i dag. og jeg slapp å vente på bagasje, og rakk BART med 3 min.

Så her sitter jeg da i barne på Intercontinental og blir brisen på amerikansk IPA. @milehigh har fikset en mini suite, dvs et hjørnerom. Men de er lekkert. rett og slett. takkar ;)

milehigh, Flymunda, Earl and 19 others like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Da er en godt plassert på OSL, DY gikk overforventing, ingen kø og FT tok vel under 2 min

Ser at selv om en har ankommet internation side er det nasjonale tiltak som er effektive på loungen? Dette var drøy og skulle gjerne hatt et par eksklusive bobler og kaviar før en innfinner seg i C med justerbare seter, velkomst drink med nøtter.

Nei vent nå litt… Det stemmer at LX ble kansellert til SIN, og vi fly dermed til AYT med DY. Uansett vekk fra beordring, beredskap og bakvakt! Fått av uvaksinerte som trenger oksygen!!!

Ha en super dag og riktig god jul kjære IFre.

7D17A488-BDDD-4FC3-8D42-D67284671F6C.jpeg 0CB0D102-7D2D-4468-AA5A-C0CD6F167722.jpeg F1BBCDF8-D588-4DF2-B389-65B423C7CF4C.jpeg 13481B95-7261-4FC9-90E2-52B37D97DF2A.jpeg

Ombo, Flymunda, Earl and 21 others like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,716
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Det er ikke veldig kaldt, men det er veldig dyrt å gjøre noe med det.

Skal starte dagen med litt trim, før hjemmekontoret kaller. Samt en telefon til CT-telefonen, for å se om det er mulig komme seg til Ouagadougou i påsken. Har funnet billettene, men de lar seg ikke booke på Star Alliance-søket til SAS. Han hyggelige jeg pratet med på telefonen i går sa at det var flyvningene med Turkish som var problemet. Men, det hjelper ikke uten de flightene heller. Jaja.

I dag er det vintersolverv! Snart sommer! :rolleyes:

Det er også 33 år siden Lockerbie.

Ha en fin tirsdag!

Flymunda, Earl, ArthurDent and 15 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,504
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

Da jeg sto i dusjen istad hørte jeg fruen telle "en krone, to kroner, tre kroner", så måtte minne henne på at vi både bor i strømprisregion NO3 som har litt triveligere priser enn lenger sør, pluss at vi har tegnet fastpris på 39 øre som varer i 4 mnd til.
    Føler med de som ikke har ordnet seg gode priser, for det er jo helt koko å måtte bruke 10x på strøm ift vanlig. Det er fort mange flasker med gode bobler som går til varme i huset heller enn kroppen.

Reiserelatert: Jeg fant noen bonusbilletter og spurte fruen i går om hun kanskje har lyst å bli med på helgetur til LA i januar og svaret var "ja, hvorfor ikke?". Så, først var det ingen problem å la meg dra alene (bestilte dette for en stund siden - F&F), og nå i etterkant mener hun at å sitte på fly over 24 timer samlet for en helg er innafor... (må bare sjekke om det passer med turnus) skulle ha byttet dame tidligere... den forrige var mer av typen "hva, skal vi utenfor kommunen?!". Man lærer så lenge man lever.

Ha en flott dag!

Flymunda, Earl, ArthurDent and 16 others like this.
  8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,488
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdag fra en/et hjemmeskole/hjemmekontor i Oslo, i følge intermettet skal det være 5 timer, 53 minutter og 56 sekunder med dagslys i dag, men gå mot lysere tider, satser på at det stemmer, mørkt nok nå!

Flymunda, Earl, Maggie and 14 others like this.
  9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret på Majorstuen!

I dag har jeg siste dag i nåværende jobb og tar juleferie med god samvittighet, fram til jeg begynner i ny jobb den 3. januar.

I ettermiddag går turen til Bodø via Tromsø i SAS Plus, etter at SAS kansellerte den opprinnelige direkteflyvningen jeg bestilte. Blir flere poeng i alle fall;)

Ha en strålende dag!

Flymunda, Earl, ArthurDent and 17 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,503
    Bonuspoeng:
    293
    Det forekommer meg underlig at noen frivillig reiser på påskeferie til Burkina Faso ....
    I 1990 kjøpte selskapet jeg jobbet for den gangen en gruve i Burkina Faso, og vi som datterselskap skulle motta malm fra den gruven. Ønsket fra konsernledelsen var at jeg skulle reise dit for å gå gjennom logistikk og leveranse, jeg sa takk men nei takk.

Flymunda, Earl, Maggie and 10 others like this.
  11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,615
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Grenland.

Vært effektiv i kommunikasjon med diverse flyselskaper og myndigheter på morningen.

1.Bedt om refund for kansellert flight til BOO(SAS klarer ikke få meg til Bodø før kl 14 på en hverdag??)

2. Swiss hadde kansellert en (betalt) tur i C OSL-ZRH i Mai, fikk booket om med LH og LX OSL-FRA-ZRH, da blir det mer bobler og poeng for billetten, det er jo win win ?

3. Fått booket 3. vaksinedose i midten av Januar, tror det blir vanskelig å reise uten booster i vår. Koronasertifikatet er snart ett viktigere dokument enn passet, iallefall i Schengen :rolleyes:

Ha en fin Tirsdag, alle

Flymunda, Earl, Maggie and 13 others like this.
  12. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra sentralkontoret. Muligens siste for i år. Ordne småting før hjemmefronten tar over.

Ha en flott tirsdag, snart jul.

Flymunda, Earl, SayWhat and 12 others like this.
  13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,632
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Her sit eg i telefonkø til CT-telefonen medan eldstemann ropar på meg. Blir det booka sommarferie i dag? Billettane dukka opp kvar for seg, men ikkje som ei samla reise, på søkemotoren til SAS. Det kriblar i magen. Innanfor med ein dram?

Flymunda, Earl, SayWhat and 11 others like this.
  14. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag alle flyentusiaster :)
    Ser at SAS har gjort endring i bookingssiden. Jeg likte egentlig den forrige versjonen bedre!

At man må trykke seg inn på ruten for å se billettene er litt tungvindt:
    upload_2021-12-21_9-28-33.png

Flymunda, Earl, SayWhat and 10 others like this.
  15. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,626
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdag!

Trumf og Talkmore har kampanje og en får 750kr i trumf bonus:
    https://talkmore.no/trumf

Abonnement er bestilt :)

Earl, SayWhat, Maggie and 5 others like this.
  16. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Vestre Viken. Må passe på å si det, før vi blir Buskerud igjen. Kanskje. Etter 440 mill. i skilsmissekostnader. Eller mer.

Reiselivet står stille her i gården, men romjulsturen til et yndigt land er ennå ikke strøket av listen. Blir sjøtransport, så det teller vel uansett ikke her på IF. SAS-appen har også seks reiser liggende inne. Minst tre av dem blir ikke gjennomført, men er faktisk usikker på hvilke det blir. Back-up for back-up, og innenlands for utenlands ligger klare. 2022 blir et spennende år det også.

Dagens beste, og allerede omtalt "nyhet" er at solen snur idag, ett minutt før kl 17. Bortsett fra at det er Tellus som snur, ikke solen. Men dagene skal i hvertfall bli lengre.

Med ønske om en god dag for alle!

Last edited: 21. des 2021
    Flymunda, Earl, SayWhat and 9 others like this.
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,503
    Bonuspoeng:
    293
    På solkysten har vi fått akkurat passe mengde julesnø, håpet er at det ikke kommer mer og at det regner bort 2.juledag om kvelden ..
    2EDD8ED4-FC7D-43A3-9DE1-5848BDEBA1C2.jpeg

Flymunda, Earl, SayWhat and 11 others like this.
  18. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,491
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag. Groundhog day-fyrer-kaffe-If

Har "mistet" to bookinger på Villa Copenhagen. Choice support og IT er på saken..
    Fikk også mail om at de ville legge til 15 kvalifiserende overnattinger på status-bar`en som julegave.

Hyggelig det.
    Ha en vedfyrt ettermiddag

Flymunda, Earl, SayWhat and 9 others like this.
  19. holmen

Likes mottatt:
    64,716
    Bonuspoeng:
    293
    Kona har en kusine som bor der en periode. Og dette er nok eneste mulighet vi får til å besøke noen i Burkina Faso. Vi angrer fortsatt på at vi ikke besøkte henne da hun bodde i Nord-Korea for et par år tilbake.

Eddie47, Flymunda and Calling like this.
  20. holmen

Likes mottatt:
    64,716
    Bonuspoeng:
    293
    Velkomstbonus gjelder dessverre ikke med nytt nr.

Del denne siden