God tirsdag morgen:)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 13. febr 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    God tirsdag morgen fra t-banen.
    I går var det masseinnleggelse på Asylet og stemningen var god.
    I dag er man tilbake til virkeligheten og jobb må gjøres. For min del spår jeg en 14 timers dag, muligens med renter.

    Værmeldingen for Gran Canaria for neste uke ser ikke lovende ut akkurat nå, så det er litt uheldig.. vi får bare håpe at sol og sommer som er bestilt blir levert som det skal.

    Ha en flott dag videre :)
     
    Berlioz, Kristian and ArthurDent like this.
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim.
    Hjemme med febersyk eldstemann....også idag da....ol-sprint og greier...:):) Ja ja...:p

    Ha en flotters dag :D:D
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finn...nei...frå Langnes, Tromsø!

    20180213_084353.jpg

    Per no er det ingen fly parkert som eg kan sjå her, men havregrauten i bollekantina går ned på høgkant likevel. Det er viktig med ein solid frukost nummer to.

    Sørpå har det visst vore litt ruskete, men her i nord har vêrgudane spelt på lag heile vegen, slik at ein kom seg ein tur opp på Fløya og fekk sett ekte fjell på nært hald i trygg avstand frå det urbane livet:

    20180211_135826.jpg

    Tromsøya og Kvaløya over, Tromsdalstinden under:

    20180211_140157.jpg

    I dag skal ein til Værnes, men først blir det litt bolling, loungevertinna kom nyss inn med rykande ferske bakevarar!

    EDIT: Ordet bolling skulle føre tankane inn på dette:

    20180213_090240.jpg

    Ha ein fin dag, folkens!
     
    Last edited: 13. febr 2018
    Earl, Eddie47, Beate and 12 others like this.
  4. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra SK255 på vei mot BGO. Dette blir muligens opptjeningsperiodens siste flydag, i så fall lander jeg på 43 legs med SAS. Det ligger to tentative turer til på vent for februar, men det er ikke så krise da vennegullet uansett er gyldig et år til :)
    Fint vær på OSL i dag så satser på at begge flightene i dag er i rute.
     
    ArthurDent, Kristian and Berlioz like this.
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    SK4571 blir i dag operert av Solveig viking, som neppe kjem til å bere tungt. Enn så lenge har eg heile rad 1 for meg sjølv -- på begge sider av midtgangen. Det vart ikkje gjort noko forsøk på prioritert ombordstigning. Her er eit bilete av ho Solveig:

    20180213_091158.jpg
     
    DanH and ArthurDent like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Morn fra solfylte (!) Sunnmøre også.

    I går kom det søren meg enda mer snø her. Heldigvis ble det ikke så mye denne gangen, men far må vel snart ut og starte snøfreseren likevel. Det blir vel mildvær igjen om ikke lenge kjenner jeg været her oppe rett og da kan det være greit å slippe ett tykt lag med is.
    Som man sikkert forstår av det jeg skriver så er jeg ikke så begeistret for snø, men vakkert kan det jo være da!

    IMG_5941.jpg
     
    DanH, Eddie47, Berlioz and 1 other person like this.
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdag fra kontorkrakken. Ikke noe flyging før fredag, men skal derimot i ettermiddag gjennom en ettertrykkelig usjarmerende pliktøvelse: redningsdraktskurs.:( Noen ville kanskje synes at solskinn burde hjelpe på humøret, men tilnærmet skyfri himmel betyr -3C og issnerk på sjøen. Resten av gruppen er overlykkelige over å ha fått meg "på laget". De vet ( av mange års erfaring) at det ALLTID er meg som tildeles den drakten som er minst tett :mad::confused::mad::mad: Håper resten av IF flokken klarer å holde varmen;)
     
    Last edited: 13. febr 2018
    Eddie47, Berlioz and Kristian like this.
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Om ikke annet bidrar du til at andre får humre og le, men misunnelig er jeg ikke, spesielt ikke med tanke på den issørpa...

    Her i nord har Solveig viking frakta oss inn i ei snøskur her i Bodø. Innflyginga var fin, da:

    20180213_095909.jpg

    Innflyvninga til Bodø er fin, spesielt de noe forblåste holmene og skjærene som man har under seg:

    20180213_100923.jpg

    For andre gang prøver jeg disse smørkjeksene og til å være et tørt bakverk, smaker dette ganske greit, altså:

    20180213_100253.jpg

    PS
    Nå har jeg kanskje kuppa tråden litt, men jeg veit at IF-gjengen er tolerant for slikt...håper jeg :)
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra rett utenfor hovedstaden!
    Heldigvis ingen snømåking i dag. Det ble trening på Elixia i stedet.
    Solen skinner, og da er humøret så mye bedre enn det har vært de siste par dagene. Det er greit med snø, men det får jo være grenser!
    T-banen har så vidt begynt å gå til det grisgrente strøket jeg bor i, men det er bare så vidt.
    Nå er det straks lunsj, etter en veldig effektiv formiddag uten et eneste møte.

    Ha en fin dag i solen, folkens!
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God Tirsdag fra Hovedstaden.

    Her er det enda skyfri himmel og knall sol! Snakker vi utepils?
     
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Med disse bildene, det ene fra over Nordland og det andre fra innflyvninga til Værnes, ønsker jeg en god tirsdag til alle. Om to dager går turen til Argentina!

    20180213_110801.jpg

    20180213_112831.jpg
     
    DanH, ArthurDent, LN-FHU and 2 others like this.
  12. Cphexpat

    Cphexpat Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Riktig god tirsdag formiddag fra København :) Her har jeg nettopp booket min første CT! Turen går fra København via Bangkok til Tokyo, og tilbake via Beijing og Stockholm. Jeg skal overraske mannen med at vi reiser business hele veien. :D
     
    DanH, ArthurDent, Eddie47 and 6 others like this.
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det var ikke dårlig må jeg si! :) Håper han blir fornøyd og at dere får en fantastisk tur!

    *drømmedama*
     
    ArthurDent and Cphexpat like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk! Her snakker vi om eksempel til etterfølgelse! :)
     
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Har en kompis som driver restaurant i Arguineguin og han har bodd på øya i over 15 år. Han kan ikke huske en så kald og jævlig «vinter» så lenge han har bodd der. Reell dagtidtemp noe særlig over 20-22 har vært luksus, men det har blåst kaldt og kveld natt er boblejakkeføre. Håper det bedrer seg betraktelig for dere, men de lokale er ikke positive:(
     
    Eddie47 liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke gode nyheter.. Vi skal jo bo ikke langt derfra.. Ser lørdagen er fin på værmeldinga men ellers ser det litt stusselig ut.. blir en smule gretten om dette blir en sur og kald opplevelse.. i fjor ble jeg snytt med regn som bare f.... på Mallorca...
     
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Ja, det er sørgelige greier på et sted som normalt sett er bankers når det gjelder vær..
    Fikk bilder av han i går og da sitter folk ute på sjappa hans med jakke og bukse...
    Krysser finga for at det snur og at uka blir fin.
    Det er uansett MYE varmere enn hjemme, og finner man en plass i le på dagtid varmer sola godt allikevel da. Og ølen er akkurat like god om det er 19 eller 30 grader;)
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei vettu hva!
    Øl er faktisk bedre i 30 grader.
    Og ikke minst, når man reiser med unger på badeferie er det uutholdelig om det skal være 15 grader og sur vind altså..
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,714
    Bonuspoeng:
    293
    .... bare nevner at når jeg lander i Cancún neste onsdag er det varslet 25-27 grader ...
    Litt lenger flyreise og mye flere poeng og mye gøyere ...
     
    Kristian, DanH, NoLimit and 1 other person like this.
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Tirsdagen var rolig på jobb helt frem til arbeidsdagen nesten var ferdig... da dukket det selvfølgelig opp noen skikkelige personellproblemer så da ble det noen timer overtid for å planlegge hvordan vi skal forsøke å få denne kabalen til å gå opp... jaja vi kom nå sånn ca i mål så får vi bare tro planen funker.

    Fordelen med litt ekstra timer er jo at det føles ekstra godt å komme hjem til sofaen nå. Altfor lenge til neste flytur, men fullt program fremover på jobben så skal vel klare å overleve 3 uker på bakken ;)
     
    Kristian and ArthurDent like this.

Del denne siden