Da blir det fjell og heier og Pyreneer til Pamplona om ikke så lenge God frokost, og god dag på jobb eller og reise.
God morgen fra bussen. Det blir en lang dag… først møtemaraton, så være workshopvert, så videre til Øx. Alt tilnærmet uten pauser mellom hver ting. Heldigvis er Øx kun til avslapning, og der et nok planlegging av en ølrelatert reise hovedtema. @ccurrahee pass deg for sinte okser! ha en fi dag
God morgen godtfolk. Møter og mye som henger, mao lange dager og går i ett. Om en mnds tid blir det litt ferie.
God morgen fra Bastø Fosen. Onsite assistanse hos en ny kunde som starter opp. Hvorfor har vi kunder på andre siden av fjorden og ikke andre siden av havet (så jeg kan fly dit ..?) Ha en fin tirsdag!
God morgen fra kontoret. Tviholder T-10 LHR plzzzz la det være en Covid fri reise Ha en super og snufs fri tirsdag
God morgen fra Sølvbyen. Mildt og fint på utsiden. Ganske bra på innsiden også når vi legger et par pinner i ovnen. God tur til alle som er på reise, korte eller lange sådanne. Ha en fin dag alle IFere!
God morgon frå Sunnfjord. Det gjenstår å sjå kor bra dagen blir. Bilen er trass alt på EU-kontroll og eg veit at den ikkje går igjennom. Menmen, CT-teljaren er i det minste passert 149 900, so då dukkar det snart opp noko i innboksen min I dag har madammen (samt fru @Eddie47) bursdag. Her vart det fyrstekake, lys og sang klokka 0600. I går var eg på telefonen med SAS etter gammalt, for å prøve å flytte ei booking eg hadde til Asia med avreise 28.10. Svensken eg snakka med fant ingen ledige businessreiser til MNL frå OSL i heile juli neste år og var ikkje villig til å søke opp leg for leg. Eg kansellerte like godt, so kan eg prøve å nytte ein CT som går ut i år til å booke seinare.
God formiddag fra Porsgrunn. Blir antageligvis ut å bistå mutter med bilkjøp i dag. Får se om det kan snikes inn noen usle titusner fra mine kort i delbetaling? Ellers fint vær, meldt 16 grader i morra. Stuttbuksene er på. Ha en mild dag
God morgen fra solkysten, dagen starter med godt vær og jubel i huset! I ettermiddag blir det vinkurs før vi avslutter dagen med Dagfinn Lyngbø show i Forum! Forum kino var i gamle dager Bergens flotteste og største kino, solgt til frikirken Salt .. Gratulerer med dagen fru @Sunnfjordingen
God morgen fra Midtre Viken. Dagen startet med litt trim, og så fortsatte den med å passere opptjening av CT nr to på Amex, samt passering av 200k på DNB-kortet. Så nå trenger jeg ikke bruke mer penger i år. Men, skal bruke litt penger allerede i kveld, for da legges billetter til Metallica i Las Vegas ut for salg. Det passet helt tilfeldig med en California-tur i februar, så da får man med seg det også. Etter jobb skal jeg få være sammen med min 5 år gamle nevø, da skal vi helt sikkert bygge litt Lego. Det er stas for oss begge. Ha en innbringende tirsdag!
I dag går dagen til litt jobbing før jeg må pakke til langhelg. I tillegg må jeg finne meg noen FFP2 munnbind og halloweenkostyme...
God formiddag fra Jessheim Nesten så jeg skvatt her da det dukket opp klar for innsjekk melding fra SAS appen. Det betyr i praksis at de neste 5 arbeidsdagene skal tilbringes utenlands. Starter med Brussel og Luxenburg fra i morgen, og så blir det Aberdeen mandag og tirsdag, avbrutt av en tur hjemom i helga. Da er det også muligheter til å få begynt å fylle opp et slunkent vinskap... Ha en strålende en!
God ettermiddag fra hovedstaden. Godkjent ESTA tikket inn bare et par timer etter jeg søkte. Så da er det forhåpentligvis ingenting som kan stoppe meg fra å dra til LA tidlig desember. Noen anbefalinger til hvilket område man bør bo for en langhelg der? Har aldri vært i LA før annet enn på flyplassen. Litt usikker på om vi skal leie bil eller bare satse på Uber.
Det kommer helt an på hva du skal/vil/ønsker. Jeg vet hvor jeg hadde bodd, men det er ikke sikkert det er der du ønsker å bo. Uber funker fint, og nå i disse dager hvor leiebil koster et par skjorter, så kan det være en lur løsning. Men, hvis du skal til Disney og Universal og alle steder på tvers av byen, så kan det ende med å bli dyrt. På en annen side, parkering koster ofte en del også. (Hvis man ikke har det inkludert på hotellet)
Jeg ville jo aller helst dratt ned til San Diego Men, er man i California, så er det jo digg med sjø. Se etter noe på Long Beach. De er ikke så langt fra flyplassen heller, kjekt når man skal reise hjem. For må du et stykke via motorvei og det står. ja så står det. Da kan det fort ende med at du sitter og ser opp i lufta på flyet ditt fra motorveien. Hvis dere planlegger en del turer rundt i LA (byen er SCHVÆR) så vil jeg anbefale egen bil. Uber er kjekt i nabolaget, ikke hvis store deler skal utforskes. Egen bil gir stor grad av frihet og vil da være mest prisgunstig. Unntaket må være hvis dere er hypp på å ta en øl/vin/drink dann og vann eller eventuelt at dere er uvant med å kjøre der borte.
God dag frå ikkje langt unna Gokk (ref. 'krangel' i bildekonkuransetråden)! Det er rufsete her ved Varangerfjorden i dag: Heldigvis er det planlagt ein del flyreiser! Ha ein fin-fin tysdag, folkens!
«Morn». Dagen starter seint siden man er i gang med nattevakter. Grått ute, godt med kaffi. Tenker natta går med til planlegging av diverse reiserelatert. Større bekymringer er CT som går ut til nyttår, samt voucher hos Expedia som jeg kvier meg som en hund for å ringe inn for å benytte. Jada, CT-tlf er ingenting i forhold til den mølla man må igjennom for å benytte voucher hos Expedia… T-22 YUL T-32 MR CPH T-120 EWR-MCO T-210 LAX
Det spørst litt kva du vil sjå. Mange av dei mest kjende atraksjonane ligg i, eller i nærliken av, Hollywood. Om du finn deg eit hotell ikkje so alt for langt unda motorvegane bør du vere bra stilt. Eg brukte The Hollywood Hotel sist (sumaren 2014) og synst det var bra. God frukost til amerikansk hotell å vere. Vær obs på at trafikken, i alle fall i rushtida, går noko tregare enn i ein vestlandsk småby so sjekk EDB-telefonen for trafikkinfo før du set ut i trafikken på ettermiddagen/tidleg kveld. Unngå å bu i East LA.