God torsdag - hilsen fra flyet mot CPH

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av spacecosmos, 25. nov 2021.

  1. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen ønskes alle fra flyet fra OSL til CPH akkurat nuh! Mileage run - here I come! ;)

    Lift off!

    [EDIT:]
    Frokost er lenge siden jeg har fått på et SK fly. (Jeg pleier dessuten sjeldent å ta slike tidlige avganger.) :p

    20211125_063212.jpg
     
    Last edited: 25. nov 2021
    SayWhat, Earl, RoadKing and 22 others like this.
  2. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Dette lover godt, jeg har samme avgang i morgen. Hvordan var det med kø i innsjekking og security? Er Fast track åpen på denne tiden?
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    God kald morgen fra jobben. Har fått varm kaffe.


    Skjermen på telefonen hadde fått sprekk!:mad: Heldigvis bare skjermbeskytteren:D


    Ingen ANA F i dag, eller var det noen som var raskere en meg fra Frankfurt?:eek:
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 11 others like this.
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke ANA legger ut bonusbilletter i first class fra Frankfurt neste høst? Salg av F på begge de daglige avgangene er stengt, typisk tegn på at de planlegger endring til 787:

    Screenshot_20211125-073110.png

    Edit: bookingtallene antyder at det ble sluppet 2x HND-LHR i natt, da det nå selges 6 seter på avgangen 15/11/22. det ligger fortsatt ute ett sete andre veien.
     
    Last edited: 25. nov 2021
    SayWhat, tobeornot999, EndreD and 4 others like this.
  5. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Satt på samme fly, faktisk… men jeg skal videre til LAX senere idag.

    bevis:
     

    Attached Files:

    SayWhat, Earl, EndreD and 11 others like this.
  6. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun en ryggsekk, så jeg sjekket ikke teknisk sett inn over skranke. (Funket fint via SAS appen som vanlig altså.) Men security check gikk som smurt, var ekstremt lite folk i dag. Jeg var der ca 05:20. Og ja, fast track er åpen. ;)

    Ha! :D
     
    SayWhat, Earl, Eddie47 and 6 others like this.
  7. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra SK803 til LHR. Deretter følger første IC- flight på snart 2 år.
    Det gledes:)
     
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,230
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bakketransportmiddel: buss. På vei til jobb, som er der jeg pleier å være, så ikke noe reiserelatert på meg i dag. Men det gledes at så mange andre er på tur!
    Måtte starte dagen med å fjerne hvit gugge fra bilen, så nå er der offisielt blitt vinter.

    Kjipt å se at paprika er blitt en standard del i frokostboksen, det betyr at jeg må skaffe mat andre plasser eller spise tørre brødskriver.


    Ha en flott dag!
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 11 others like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.

    T-15 endelig ut og fly. 4x på status poeng er helt ok.

    Ha en fin dag i luften som på bakken, long weekend og eller slave på jobben, uansett ta avstand og være covid friske. :)
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 13 others like this.
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,517
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bingen hos IC Malta. Her regner det «for første gang siden kroningen i Nidaros»;

    image.jpg

    Straks frokost i loungen.

    Ha en tørr torsdag
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 18 others like this.
  11. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Sykemeldt dag 4.. Frokost og søking på Awardfares nå
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 9 others like this.
  12. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen og snart helg! Fortsatt på jobb selv om reisefeberen er stigende. Fikk sjekket inn i morges så da er det vel faktisk sant at jeg skal ut å reise til det store utland i morgen! 690 dager siden sist :eek: Og det ser ut som Tyskland forblir nicht geschlossen også
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 14 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret.
    Her er det problemer med diverse systemer, så vi får gjort litt mindre enn vi hadde tenkt. Men, vi har kaffe!

    Ble akkurat oppringt av SAS for å fullføre ombooking av en CT-tur. Måtte betale 169 kr ekstra i avgifter.. :rolleyes: Men, positivt overrasket over oppringing omtrent på tidspunktet jeg ble lovet. Alt er ikke svart hos SAS. (Selv om det ofte virker sånn)

    Reisefeberen stiger, men det er fortsatt 16 dager til neste flytur.
    I kveld blir det konsert i Oslo, med påfølgende overnatting på nytt (for meg) Choice-hotell i hovedstaden.

    Ha en vidunderlig torsdag! :)
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 14 others like this.
  14. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen Gents and ladiesmen.

    Torsdag, snart helg som påpekt over. Lite spennede for undertegnede i dag. Likevel en tur til OSL for å hente reisende. Neste reise er neste uke.

    BW skrider frem.
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 12 others like this.
  15. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra SAS Gold lounge her på OSL. Denne gutten skal snart ut med SK837 til CDG så enn så lenge koser han seg i SAS Lounge. Ikke mye å melde ifra om per nå. Så dermed ønsker jeg alle her en riktig god torsdag.
     
    SayWhat, Earl, RoadKing and 16 others like this.
  16. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Fun fact:
    Man må fylle ut en såkalt "health declaration form" før man reiser til Nederland. De spurte om jeg hadde den ferdig fylt ut før ombordstigning (noe jeg nikket "ja" til, men ingen sjekk altså). Hvis ikke, så kunne jeg få den ombord i flyet før ankomst og eventuelt fylle den ut flyet.

    Kom til AMS og gikk rett ut av flyplassen - ingen sjekk, ingenting. o_O
     
    SayWhat, Earl, EndreD and 6 others like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Samme forrige helg. Jeg var pliktoppfyllende, og hadde skrevet ut skjemaet, men det var ingen som ville se det noe sted.
     
    Eddie47 and ArthurDent like this.
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Nok ein dag med sjukt barn. Helsikkes greier dette her. Han som er frisk vakna sjølvsagt fem gongar i løpet av kvelden og natta. Jammen er det godt vi har kaffi og bestemødre.

    I morgon er det dobble poeng på SASMC, so då skal eg kjøpe gåvekort på Extra for å sikre dobbel poengopptening på julemathandelen i desember. 74% av trippeltrumf er ikkje so staurande gale når eg ikkje lenger treng AmEx-omsetninga.

    No skal eg prøve å lure til meg ein kopp kaffi sjølv om minstemann søv oppå meg. Det går garantert til h*****, men eg prøvar meg.

    Edit: han vakna i det eg røyste meg frå stolen.
     
    Last edited: 25. nov 2021
    SayWhat, Earl, RoadKing and 15 others like this.
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,230
    Bonuspoeng:
    183
    Nøyaktig det samme skjedde for meg.
    Nederland har det ikke som krav, derfor blir det ikke sjekket. Men hvorfor tydeligvis både KLM og SAS mener vi skal fylle ut det aner jeg ikke.

    Edit, ifølge lenken er det et krav merkelig nok. Jaja, flere ting som er rare i hjemlandet.
     
    SayWhat, Earl, EndreD and 5 others like this.
  20. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig synes jeg det er unødvendig med alle disse tiltakene når ingen sjekker og følger opp. Er så unødvendig mye tid man bruker på å sette seg inn i ulike regler, bare for å gi totalt bæng' etterpå. :(

    Jeg skrev for sikkerhets skyld ut to eksemplarer også, bare sånn i tilfelle. Det er ikke spesielt miljøvennlig heller, hvis man tenker på alle de som bruker papir, blekk og toner for å få ut disse arkene.

    Jaja, verden kommer antakeligvis til en (ny) normal tilstand på et eller annet tidspunkt.

    Over til noe mer positivt - jeg er klar for brunch! :D

    20211125_112437.jpg
     

Del denne siden