God morgen fra tigerstaden. Prøver å booke meg 3 netter i Hong Kong. Det er voldsomt prisene på gode hotell varierer fra uke til uke. Forstår at store konf mv påvirker prisnivå. Føler nesten det er enklere å ordne et bra rom på Manhattan til en hyggelig pris. Tiden hvor en kunne bo som en konge i flere av de asiatiske storbyene for mellom 1000 og 2000 er vel kanskje snart forbi. Alt tyder vel på at flere og flere kinesere med snittlønn langt over Ola nordmann vil ut i verden. Tenker litt på det da jeg første gang var i Asia for 15 år siden, 50 pros europere og amerikanere på luksus hotellene. Mitt inntrykk er at dette nå kun er 10 pros. Kanskje om nye 10 år er dette redusert til 5 pros. Fasinerende for en siviløkonom.
Leit å tenke på at unge glade reisefolk i Norge med normal inntekt om 20 år trolig ikke skal få den unike muligheten med å kunne besøke store deler av verden med luksus flyving og gode hotell. Selvfølgelig kan en også få en glimrende opplevelse av å bo på hostels og økonomi flyving. Jaggu er det herlig med litt luksus som er inntrykket jeg også får av fra andre reiseglade på dette forum. Mulig vi er litt sære.
Ha en topp torsdag reisefolk
Last edited: 02. febr 2017