God morgen fra hq. Har en t/r til NYC i september i biz som fruen vurderer droppe Vi har reist så mye siste årene, jeg begynner bli litt lei NYC kom under middagen i går Hva skal man gjøre? Ha en strålende torsdag alle bonusnisser
God morgen fra Trondheim, byen begynner å tørke opp etter et ganske heftig regnskyll. Reiselysten vs pengebruk var et tema fra fruen for ikke så lenge siden. At det kanskje var litt råflott å være på langtur flere ganger per år, rent kostnadsmessig, selv om det er artig å reise. Jo, kanskje det, men vi kan, har helse til det fremdeles, så hvorfor ikke? Ha en flott dag alle sammen!
Haha, «lei av NYC» ett i-landsproblem bare bonusjegere kan forstå.. Frokosten inntas nå i senator loungen på FRA. Fløy hjem fra MIA i natt, og heller ikke denne gangen imponerte Lufthansa. Greit nok at det ikke var biz, men hadde forventet mer. Dårlig mat, elendig service. Hadde heldigvis de gamle to plugg adapterene til hodetelefonene så det ble litt bedre å se film. Var så heldig å få to danske tenåringsjenter bak meg som syns allsang var passende den første timen. Og en snydens amerikaner på raden foran som først forsøkte å oppgradere seg selv, men innså at det var kun litt større sete på premium så det ville han ikke betale for. Prøvde seg deretter på jeg er uvel og skulle gjerne lagt meg ned kortet uten hell hos de mindre trivelige frauleinene. Ble derfor nada søvn, litt ør i toppen her merker jeg. Bare fire timer igjen her nå, så får vel hive innpå en kaffe og etterhvert se hva baren bjudar på. Ha en fin dag der dere er
God morgen fra fjellet. Litt mer jobb i dag, før en oval weekend for tur med fri fredag og mandag. Det kan jeg sette pris på. Ha en god innspurt alle sammen!
God formiddag fra hjemmekontoret. Føles nesten som om jeg har jetlag i dag, for jeg har sovet skikkelig dårlig. Måtte stå opp tidlig også, det er jeg ikke helt vant med etter noen uker ferie. Heldigvis er første arbeidsuke relativt kort. Har gleden av å høre på pausemusikken til SAS på CT-telefonen nå. Oh joy! 20 minutter "preliminær ventetid" sa damen. Så får vi håpe vedkommende i andre enden er litt flinkere enn sist jeg pratet med dem. Les: Kan noe som helst. Når jeg er ferdig med samtalen, så kommer det sikkert litt "snikskryt" fra meg også. Ha en fin torsdag i solskinnet! (Hvis du har sånt..)
God formiddag fra Oslo, i en kort dag før turen går videre til utenlands igjen etter 3/4 døgn hjemme. Møtte verdens hyggeligste crew på Norwegian mellom LGW og OSL i går, og da jeg traff på hun fra crewet som både var aller hyggeligst og tilfeldigvis dukket opp i flytog-vognen jeg satt i, passet jeg på å snakke noen få ord og gi henne tydelig ros for super service. Hun ble kjempeglad, og sånt bør/må/skal man gjøre alltid når man møter på ekstraordinær service, mener nå jeg - selv om det selvsagt ikke er så mye tid tilgjengelig når man passerer crew på vei ut av flyet
God formiddag fra hjemmekontoret. Annet enn intens jobbing så er det ikke noe på tapetet i dag. Vurdere en korthelg fra lørdag til søndag på Farris Bad. Er det noen vits å booke via noen som har status? Om det i det hele går. Eller bedre å booke på Viatrumf å cashe inn noen poeng?
God ettermiddag fra kontoret på Lysaker. I dag er vi hele fem stykker på kontoret, en stor forbedring fra forrige uke. Passene våre, som vi klarte å glemme i Strasbourg tidligere i sommer, kom endelig i posten i går så da kommer minstejenta og jeg oss til London på lørdag. Var litt nervøs for den ettersom sporingen ikke oppdaterte noe som helst og det tok over ei uke før pakken forlot Frankrike. I likhet med andre her på forumet sitter jeg i kø til SAS i håp om å få booket en CT-billett for tidlig neste år. Har funnet ganske perfekte flighter på SAS sine egne sider så håper agenten klarer å finne det samme når det skal kobles til tilknytningsflighter videre i Europa.
God ettermiddag. Hadde tenkt å være stille i dag, men kommentarer om CT-telefonering fikk meg frampå. For i dag var det endelig min tur. Fikk gjennomslag etter ca 20 min og møtte ei glad svenske. Hun var ikke så god i norsk, men med godt humør og gammel manns veiledning fikk vi utført det jeg ønsket. Tror jeg. På slutten sa hun at hun måtte ut och kolla, og satte på den fine musikken vi alle er så glade i. Ikke legg på sa hun først, hun skulle komme tilbake. Etter drøye 30 min med nydelig musikk ble jeg merkelig nok lei og la på. Appen er oppdatert, men det er ikke billettert. Ordner seg vel etter hvert. Ha en fortsatt trivelig dag.