Hilser fra hjemmekontoret! Det er fint og kaldt ute, godt og lunt inne, kaffen er god, solen er på vei opp, det er TTT, og helgen er like rundt hjørnet. Hit it! (Hjemmekontorversjonen av...)
God frokost fra Norges beste frokost i mange år. Atter i min kjære hjemby ble det omsider Scandic Nidelven, og selv under de dramatiske restriksjoners tid var det godt Hotellet skiller seg klart ut fra andre Scandic jeg har bodd på. For dere som ikke er så heldige å ha ei utmerket elv te å spøtt i (utsikt fra frokosten):
God TTT frå heimekontoret! Kjøleskåpet er omtrent tomt, handlelista klar. Det var hyggeleg og sjå utsikta @RoadKing er vel snart 1år sidan forrige gong ein var der. Godt og høyre dei held standarden oppe.
God morgen fra Romsdalen Nydelig, kald vintermorgen! Venter kun på at solen skal komme seg over fjellene nå. I tillegge er det jo TTT! Skal følge litt anbefalte retningslinjer og handle nå på formiddagen, men først litt hjemmekontor og kaffesuping. Fikk bekreftelse fra gullmailen om at nivå og LTG blir videreført/økt også. Så da kan en vel ikke klage. Ha en strålende torsdag!
God morgen fra hjemmekontoret! -17 er det utenfor husveggene, så jeg tenker jeg holder meg innenfor og forlater kun huset for å ta en tur til kiwi. I går ble jeg ringt opp av Quality Augustin, de måtte kansellere overnattingen min, igjen. Forrige ble flyttet til comfort. Men siden festen som skulle finne sted og som trigget overnattingen ikke blir noe av, gjør det ingenting. Får bare ta igjen en annen gang, har som mål å bo på alle hoteller i Trondheim. Foreløpig er det Scandic Nidelven som leder, frokosten der er knallbra. så @RoadKing har gjort et godt valg. Ellers er det fint lite som skjer, men skal ikke klage på at det er for lite, har lært å sette pris på begivenhetsfattighet også. Ha en flott dag dere!
Eg må tydelegvis gjera noko med referanserammene mine for 'Hit it!' pensar meg alltid inn på Ini Kamozes monsterhit (?) frå 1994 med namnet 'Here comes the hotstepper' der frasen 'Hit it!' dukkar opp fire sekund uti låta:
God føremiddag frå Aust-Finnmark! I går var det –15 ute, i dag er det berre –11. Og på sundag kjem sola tilbake! På toppen av det heile har eg bestilt flybillettar! Innanriks... Det er ei stund sidan sist gong eg var inne og utførte denne typen aktivitet, men det gjekk overraskande smertefritt til å vera ein krangel med SAS IT. No er det TTT! Ha ein fin dag, folkens
God morgen fra Viken. Dagene går i å ringe rundt til samtlige over 65+ og spørre, ønske de at vi setter dem på listen for Covid 19 vaksiner: Ja, nei, kanskje. Ja/nei tar max 30 sekunder, men kanskje da er det best å bare legge på røret (sier vi setter deg på nei og du ringer tilbake om du endrer mening med mye info om hvorfor bør vaksinerer seg). Når jeg forteller om at, f.eks. du ikke er vaksinert, der kan potensielt havne på sykehuset, i respirator, muligens ta farvel med verden, endrer tonen seg noe Idag må jeg jammen shoppe alt jeg kommer over, for å få bukt med all bonus angst en har opparbeidet seg siden 03.2020 til dags dato. Ha en super TTT idag.
God morgen alle! Her er det atter hjemmekontor...! Blæh... @RoadKing : Hvordan er hotellfrokosten på Nidelven nå som det er koronatider? Er den like bra? Tenker å ta overnatting neste gang det blir tur til byn på meg
Hvis du ringer sier jeg JA uten å nøle ... og begrunnelsen er svært enkel: Uten vaksine får jeg ikke fly!
God TTT fra hovedstaden. Prøver å overtale samboeren til å reise på fjellet i helga, men hun mener det ikke er en nødvendig reise... :-( For 8 år siden i dag våknet jeg opp til dette
Jeg kan ikke si god dag eller noe sånt fra sofakontoret i dag, jeg føler at jeg akkurat nå er på vei inn i en tung depresjon. På denne dato for et år siden satt jeg her sammen med min gode venn Svein på vei til Thailand, og etter planen skulle vi ha reist igjen i morgen. Jeg får vel heller bryte min selvpålagte isolasjon med en halvtime i dag og trøsteshoppe litt siden det er TTT i dag. Tror ikke det hjelper, det er nok større hjelp i en flaske whisky eller to utover dagen.
Det var spesielt å være på Ga Jeg har ikke spist her i normale tider, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Men omstendighetene tatt i betraktning syns jeg det er veldig bra. Pålegg er omtrent ikke eksisterende, bare basic og da i porsjonspakker med plast. Varmmat er bra. Full pakke med egg, bacon og pølser. Ikke bønner i tomatsaus men omelett on demand. Dessuten har de fra kjøkkenet ferdige tallerkener dekket med folie som inneholder et assosiert utvalg grønnsaker og vekselsvis skinke, makrell, røkelaks etc. Som sagt, omstendighetene tatt i betraktning syns jeg det er utrolig bra. Eneste jeg savner (er søtmons), kjeks eller muffin. De har pikekyss og crossaint men det syns jeg ikke er noe greier. Kan føye til at vannet i varmtvannskran på rommet ikke er spesielt varmt. Lot det renne mens jeg barberte meg, det ble aldri så varmt at det var ubehagelig å holde hånden i vannet.
Vi har alle ulike referanser, for min del er det KISS (Eller Black Diamond Brigade) jeg tenker på når jeg hører "Hit it!"
Det er kanskje ein mager trøyst og det er litt langt fram i tid, men helseministeren uttalar til NRK i dag:
God formiddag fra hovedstaden. I dag har det vært teams-maraton og mye kaffe. Lunsj og planlegging av dagens innkjøp nå. TTT og bare halvannen arbeidsdag til det er helg igjen. Hang in there!
God torsdag fra Oslo! Fikk svidd av en bråte poeng og to CT'er på juletur til Fillippinene for familien nå nettopp så må nok ut for å trippletrumfe senere i dag for å fylle på kontoen igjen. Gikk nesten på en smell med bestillingen, da jeg fikk reiserute på mail for å sjekke navn osv la jeg merke til at MNL var blitt til MLA, ikke et vondt ord om Malta, men om en tenker å dra til Asia blir dette litt feil
God litt utpå dagen frå Valdres. Sola skinner, men litt kaldt. Vurderer om eg skal ta skøyteskia fatt etterpå? Men, eg har funnet T/R Madrid og andre destinasjoner med TAP til ca 12-1300 kr i ein C Classic pris, som vistnok skal gje 100% opptjening til SAS. Stemmer dette? Det vil i så fall gje over 4000 poeng på ein t/r, og eg har lyst på ein natt i Lisboa, og ei eller to netter i Madrid for Tapas og eventuelt eit vinmarksbesøk/Cavaland? Stemmer det at det gjer 100% opptjening?
Når det handler om å dra på langfart får en tåle det meste, selv flyplassen I Manilla. Har riktignok kun vært der en gang ( på vei til Palau), men det var egentlig tilfeldigheter ( heldige omstendigheter) som gjorde at Trillian og jeg kom oss videre til riktig terminal i tide. Sett av god tid for transit, og lykke til!