God morgen fra Trondheim Ser ut til å bli en fin dag, straks avreise til jobb og varm kaffe. I ettermiddag skal det begynnes med innvendig taklegging, siden elektriker kommer innom og gjør nødvendige forberedelser til strømmen Ha en nydelig mandag
God morgen fra Sølvbyen. Ukestart i kommunens badekar, som vanlig. Tur til TOS er skjøvet en uke, med opsjon på ytterligere en uke. Når noen sier pandemien er over, og noen sier neida det er den ikke, er det kjekt å ha alternativer. Nå litt kaffe, og litt Mike og Edd. Ha en frisk og fin mandag.
Ny uke - nye umuligheter! Servicenivået i loungen jeg befinner meg i (privat/eksklusivt establishement - dvs hjemme) er nok hakket lavere enn trådstarters. Stamgjestene (les ungene) vartes dog opp med frokost av tvilsom kvalitet og matpakker av urnorsk opphav, av stedets lavtlønnede og ikke direkte serviceinnstilte medarbeider (les undertegnede). Ha en fin mandag!
Jeg vet at jeg ikke skulle vært misunnelig på de som frekventerer eleverte lounger, men det er jo lett å drømme seg bort. Her i tåkehavet på solkysten venter vi på at solen skal komme og skinne på vårt enkle paradis. Ha en flott dag med eller uten DP 08 ..
God morgen! Starter uken og arbeidsdagen med å stille meg i kø hos polet, riktignok som nummer 3000+ så det er vel ganske ribbet innen man slipper inn. Godt det snart er helg!
God morgen fra hjemmekontoret! Helgen ble produktiv... fikk bygd en liten utvidelse av dukkestua slik at det nå er 2,5m2 med tak for å parkere snøfres og plenklipper. I går brygget jeg, sammen med en kompis, 4 brygg. Improvisert utebryggeri under tarp og presenning, men det funket bra selv i pøsregn. Hva som skjer på reisefronten? Nada. Annet enn å følge med på milehigh Ha en flott uke alle sammen!
God morgen fra et stille Hamn i Senja. Helgens fulle spisesal er byttet ut med et par pensjonistgrupper og to tidligere kolleger på sykkeltur. De har hatt griseflaks med været.
God morgen fra kontoret. Fem arbeidsdager på en uke, det er for mye. Så i morgen blir det halv dag. Har funnet gressklipperen i alt rotet på låven, så i dag blir det klipping av en halvmeter med "gress". Eller så må jeg finne ljåen, hvis klipperen ikke takler presset. Nyt mandagen! (Noen nyter mer enn andre. Ja, jeg ser på deg @milehigh )
God morgen fra Viken. T-21 ish LHR T-30 Kypros. T- xxx Bobil. (utsatt på ubestemt tid om ikke Erna nedlegger veto på reiseråd) Venter på sommer ferie her: T-18 Det GLEDES, å skru av alarm klokken, og gjøre seg klar for avreiser, om LHR går bra, så kan vi forsøke oss på en liten tur til Frankfurt. En kan nesten ikke vente lenger. En liten reise, liten safari runde, komme tilbake til rutiner igjen. Lurer på om Lounge service er intakt på LHR. Ha en super uke folkens.
God morgen fra SK4519 Ikke helt som @milehigh , men det er første flytur på over ett år. MOL-SVG i dag, med 4x kampanje sikrer den status for i år. Ingen servering om bord, men får i hvert fall litt påfyll i bolagets lounge på OSL Ha en strålende dag!
I 1979, da jeg jobbet i Gryllefjord, kjøpte selskapet vårt fiskemottaket Hamn og vi brukte det som tradisjonelt mottak for salting av fisk. Ferskfisk for filetering ol. ble kjørt til Gryllefjord … Hvem i all verden skulle tro at dette fiskemottaket skulle bli et flott turiststed etter noen år. Du verden!
Morn fra Oslo. Tok en tur på kontoret som disiplinerende tiltak etter en tung morgen. Fantastisk helg i nord, og kommer nok til å booke en retur til SVJ (evt EVE eller LKN) om ikke veldig lang tid. Helgen ble fin med SE-RUA, LN-WIW, LN-WIP og SE-RUE. Enn så lenge er jeg på DH1>EK F. Ha det kjekt
Goood mandag. Kaffen er drukket og kiden sover, endelig 30 min stilhet. Helgen gikk somregel unna med et brak og full timeplan med kona. I gode nyheter : Jeg har fått meg båtplass I dårlige nyheter : ANA har stoppet salget av F biletter på fligten vi har bokket til HND i November (BIz og Eco selges fortsatt) Så nå sitter jeg bare å venter på den kjipe meldingen om kanselering.. Må legge ved en skrytefilm av utsikten fra huset... for en som har flyttet fra 54 kvad i Oslo sentrum er dette spinvilt. https://www.instagram.com/stories/odd_anders_/2590337035071933965/?hl=nb
God morgen fra hjemmekontoret! Snart på tide å svare på litt jobbmail, men først ble det litt ASMR-flyvisking med en hyggelig svenske som fikset Tokyo-returen for 2022 (april-mai). Begynner å bli litt utålmodig etter å faktisk få prøve ANA First nå (etter 2x-kansellering 2020/21). Returen blir med Turkish i biz, med to timer i Istanbul. Ser det er veldig varierende hva folk synes om TK, så det kan bli spennende! Heldigvis så kan jeg uansett trøste meg med at de tross alt er det eneste flyselskapet med direkterute til Gotham City. Også var det denne jobbmailen da..
God morgon frå Sunnfjord. Sola skin og alle er glade og fornøgde. Torsdag skal frysen fyllast med kjøttdeig på trippeltrumftorsdag. Eg kjem sikkert til å tjene 10-15 trumfkroner Ja, ferie skal det bli trass mager poengfangst den siste tida.
God morgen fra den mindre esotiske byen Oslo. Det er mandag, og det betyr arbeidsdag fra hgjemmekontoret i disse tider.. Mandag burde ha vært grodag egentlig, kan ikke fordra mandager bare. Vil tro at det har noe med at den kommer etter søndag å gjøre. Men heldigvis er det snart helg.. Ha ein bedre ein!
God formiddag fra Porsgrunn. Jobbhelg unnagjort. Hele huset + leieboer ble vekket av brannvarsling i natt kl 04.37. Ingen brann eller røyk. Pussig? 14 skift igjen før tre ukers ferie. Fått leid et hus i Risør i to av ukene. Ingenting slår norgesferie på skjæra når været er strålende.
Apropos DH1. Ser ut som om sommerens flyturer blir 4xDH1 (OSL-SVJ t/r og OSL-HOV t/r) og dett er dett. Hvem skulle trodd.
God ettermiddag fra et ganske grått Grorud, er sommeren allerede over? Sjekker appen på mobilen og den sier heldigvis at dette bare er forbigående og at sola kommer tilbake for fullt på onsdag. Fikk forresten mail fra en ukjent person i dag som påstår at dette er fargen på den neste bilen til @Tore uten at jeg vet om det faktisk stemmer, men jeg tror det hadde passet.