Noen av dere har sikkert sett det, men det er noen SVÆRT gode priser på US-Europa (begge veier) på wideroe.no. OSL-ORD 1800 .. SEA 2600 .. HNL 3200 ... for eksempel. Ser ut til å vare ut mars. Fort dere før de blir fjernet.
Hvorfor ikke? Folk fløy happily i DC-8 og 707 før det kom widebodies. Akkurat samme bredden på skroget.
Passer tidsmessig litt dårlig å planlegge en tur akkurat nå. Håper å komme meg på flyttefot ila. januar/februar så det er nok best for meg å rydde plass i kalenderen for det.
Tror den er liten, med mindre du bruker MileagePlus. For å oppgradere med EB-poeng må det være full fare... tviler på at billettene våre kvalifiserer. Men hvis det er lav load kan cash-oppgradering bli tilbudt ved innsjekk, se: http://www.flyertalk.com/forum/unit...c-pcu-questions-discussion-paid-upgrades.html
Må ha bokingklasse Y eller B for å oppgradere med EB, jeg tviler på at noen har kjøpt det på "salget". BTW - YQ er tilbake i billettene nå.
Widerøe tjente penger på feilen: http://www.aftenposten.no/okonomi/R...t-sender-utlendinger-til-Wideroe-7384370.html
Feilen lå vel strengt tatt hos Amadeus og ikke hos WF. Noen som tror UA vil godkjenne kjøpene og la folk fly, eller vil de refundere det som er brukt på å handle biletter?
Det har tidligere være mange "verre" eksempler enn dette, blant annet med business/first til noen hundrelapper, som folk har fått flydd. Fordelen til/fra/via USA er at Department of Transportation der har strenge regler for dette, og selv med utvilsomme mistake fares (longhaul til 10 EUR i stedet for 1000 EUR o.l.) kan de ikke kanselleres så lenge det er utstedt e-ticket. Magefølelsen sier at det ikke blir noen problemer, men avventer en stund med å booke hotell eller annet som ikke er refunderbart for sikkerhets skyld.
Om eticket er skrevet ut eller ikke spiller mindre rolle om de ønsker å avskjære folk fra å bruke billettene. To viktige ting her: 1) Alt er skrevet på WF-billetter så UA har lite med dette å gjøre siden avtalen er mellom kunde og WF. De må i så fall få WF til å kansellere. 2) Alt er solgt av norsk selskap i Norge, om UA kansellerer så har WF antagelig et like stort problem ifht. norsk lovverk som UA ville hatt med DOT